Ditt dröm garage?

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
24 april 2008 · 1 300 Inlägg

Hur skulle ditt dröm garage se ut? smile

Hur stort skulle det vara? Vad skulle finnas där i?


Det skulle jag vilja veta smile



Ha det !

I do it my way
Wangen Larmtekniker
24 april 2008 · 307 Inlägg

Plats för ungefär 8 bilar, värme i golvet, alla verktyg du kan tänka dig, lyft, tvättmöjligheter, säng, soffa, öl i kylen ja de är väl de smile

/ Wången
VIRUS_S2
24 april 2008 · 84 Inlägg

jag skulle vilja ha en garage plats i ett garage med kanske 50 andra biltokiga sköningar. Där var och en har utrymme att meka på sin "ruta" och ha tillgång till gemensam tvätt, lyft svets o.s.v smile

tänk va gött och bara gå över till grannen och fråga efter hjälp eller kanske få låna nått verktyg och sen bara köra iväg med bilen på en "dolly"  (elller vad det heter)  till svetsen eller lyften vad vet jag smile
sitta och snacka skit, bilar och brudar/killar i ett stort fikarum med tillgång till internet och skrivare soffa och kanske lite lättöl iallafall wink

det bästa med mitt drömgarage är att det skulle ligga i direkt anslutning till en dragstripp 402 meter skön asfallt att galoppera på när man känner för de med tidtagning OCH SÅ VIDARE  tongue

finns det här någonstans eller ? hmm

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
24 april 2008 · 1 098 Inlägg

Wangstedt skrev:
Plats för ungefär 8 bilar, värme i golvet, alla verktyg du kan tänka dig, lyft, tvättmöjligheter, säng, soffa, öl i kylen ja de är väl de smile

Håller med när det gäller det. Ha det med ett par andra biltokiga dårar.

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Mackanol
24 april 2008 · 2 079 Inlägg

gott om plats! lyftar, massa verktyg, gott om ljus, värme, massa fina bilar smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
NeonX
24 april 2008 ·

realistiskt sett : hus ovanpå garaget, i garaget finns som sagt, alla verktyg/maskiner, lyft och tvätt...värme och kakel...

orealistiskt sett : som S2 skrev...kollektiv, hade vart HUR bra som helst, fan gubbar vi lägger en gemensam buddget, så bygger vi nytt i utkanten av nån håla, en bana runt garaget ( som ligger i mitten ) med en enskild raka på 402++, med bostäder mitt i, banan är öppen dynget runt och så även garaget...

____________

en tanke, att ingen bygger ett stort garaget á 50 platser med leasing av verktyg och lyft, larm möjlighet/bevakning o.s.v det hade nog de flesta vart berädda på att pröjsa duktigt för....jag iaf

blacken
24 april 2008 ·

Plats för tre bilar + hojen, blästerskåp stort, riktigt tvätthörna med ultraljudstvätt, en tvåpelarlyft och en fyrpelarlyft med lyftvagga, ordentlig skruvkompressor, fika hörn, lackbås, ordentlig belysning, alla möjliga och upptänkliga verktyg, riktig värme och bostaden i direkt anlutning till garaget. smile  + några polare som kommer och fikar då och då..  cool

FireTraXX DFFL
24 april 2008 · 9 020 Inlägg

En fylld med mekaniker som kan göra allt åt mig så att jag som nu inte behöver göra något. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
olds88
24 april 2008 · 188 Inlägg

ska kanske köpa mitt snart, 200 kvadrat, tre portar och 3,5-4m till tak big_smile

Senast redigerat av olds88 (24 april 2008)

TLO
24 april 2008 · 1 062 Inlägg

1st Pontiac TransAm GTA 1987 eller 1992 (Svart med Guldörn)
1st Chevrolet Tahoe, 1997-2000 (Svart)
1st Mitsubishi EVO 6 Mäkinen Edition
1st Yamaha 660 Raptor Quadbike
1st MD500 E  Helikopter
....kan nog komma på mer smile


Garaget ska rymma bilarna + lite svängrum, samt lyft på en av platserna. Allt målat vitt. En hangar i anslutning för helikoptern, och en stor asfalterad yta utanför....

"You Go, we go!"
Hee-Maan
24 april 2008 · 3 113 Inlägg

ett stort garage med gott om utrymme... smile lyft så man kommer lätt under bilen och bra mycket verktyg och saker som motorlykt m.m.

sedan kanske en av varje dröm bil.. Supra och Skylines typ...

Semper Fi
lodan
24 april 2008 · 217 Inlägg

plats för kanske 10 bilar. alla verktyg man kan tänka sig. liftar. en lackbox, en snubbe som kan allt om bilar och då menar jag verkligen allt så han kan hjälpa mig. en privat kock också big_smile

och så klart alla mina drömbilar.. men det e en annan femma

VIRUS_S2
24 april 2008 · 84 Inlägg

NeonX skrev:
realistiskt sett : hus ovanpå garaget, i garaget finns som sagt, alla verktyg/maskiner, lyft och tvätt...värme och kakel...

orealistiskt sett : som S2 skrev...kollektiv

____________

en tanke, att ingen bygger ett stort garaget á 50 platser med leasing av verktyg och lyft, larm möjlighet/bevakning o.s.v det hade nog de flesta vart berädda på att pröjsa duktigt för....jag iaf

varför tycker du/ni det är orealistiskt? vad tror du/ni dom största nackdelarna med ett kollektivt garage skulle vara ? klart att säkerhetsbiten är ju ett stort bekymmer men det går ju att lösa med vaktbolag och "båsdörrar" eller nått i den stilen.. har du/ni några förslag?  smile

Senast redigerat av VIRUS_S2 (24 april 2008)

Maximaracingoils
24 april 2008 · 94 Inlägg

FireTraXX skrev:
En fylld med mekaniker som kan göra allt åt mig så att jag som nu inte behöver göra något. smile

precis vad jag tänkte skriva smile

Volvo 740 "Powered By Weber" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang