Ok vet inte hur det är med volvo men på en Skyline GT-R får du ju 30 hk bara av o byta filter och avgassystem samt kattersättare och detta är utan elbowsen
Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Ok vet inte hur det är med volvo men på en Skyline GT-R får du ju 30 hk bara av o byta filter och avgassystem samt kattersättare och detta är utan elbowsen
Effektökningen är inte så chockerande, däremot så förbättras gassvaret rejält.
ne jag vet ju inte.. men har hör att cirka 10-15% ökning blir de.. samt att turbon jobbar lättare vid hård körning.. !?
Möjligen att du kan få ut så mycket dynamiskt, men på en tung cykel så är inte vinsten så stor. Sen bör ju storleken på systemet tas i beaktning, större är inte nödvändigtvis bättre.
hästkrafter hit å hästkrafter dit... Stora motorer som Corvette å Viper me V8 å V10 tjänar en del effekt på att andas ordentligt. På "vanliga" bilar så är det marginellt, responsen å ljudupplevelsen gör det hela roligare... Men så långt siffror går betvivlar jag att de ens syns när du kör på rullar.
Låter som du behöver en störra intercooler till turbon, ju lägre temp du har desto bättre går det. avgassystem har inget med saken å göra. har du större avgas så flödar de bättre givetvis = nån effektökning beroende vad du har för effektförhöjande godis =p. cheers!
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Låter som du behöver en störra intercooler till turbon, ju lägre temp du har desto bättre går det. avgassystem har inget med saken å göra. har du större avgas så flödar de bättre givetvis = nån effektökning beroende vad du har för effektförhöjande godis =p. cheers!
ja precis.. intercooler står på listan me
hadde orginal 226hk Nu ca 300hk.. så avgassystem och intercooler kommer att bytas i snar framtid