4235
Sök

Behöver hjälp med lite små tipps tills projektet

Avstängd
116 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#1
Som topic lyder så behöver jag hjälp.
Både till utsidan och insidan i Bilen.

Färgval
Chassi delar ( Vingem motorhuv m.m )
Stolar
Ratt
Mätare
Däck
m.m.

Även om det går att "bredda ut hjulen" typ att dom sticker ut från sidan. Lägga nån fet
distans imellan med fästen. Fattar ni ? :p


Även om ni kan ge mig en hemsida som har verkligen bra grejjor för bra priser.

Bilen är en Volvo s40 T4 och vill göran till StreetRace lock !

http://img521.imageshack.us/img521/6362/dscf0966eu4.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/9096/dscf0961kr4.jpg
Senast redigerat av JoeMoeKoe (26 april 2008)

1 079 Inlägg
26 april 2008
#2
Lacken är rätt najs, men köp ett "Touring-paket" från realcar så får du en bättre look. Finns även massa andra saker på realcar, vingar mm som du kan köpa. Sänk också bilden big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 april 2008
#3
mätare ska vara black panel iallafall grymt snyggt smile
iallafall när bilen är avstängd roll
det är 1 grej du inte får göra och det är att köra med evolvekit ^^ grymt fult tongue


1 661 Inlägg
26 april 2008
#4
Lacka lister & fästena för backspeglarna iaf! Då får du en mer clean look!.

459 Inlägg
26 april 2008
#5
skippa vinge totalt, sjukt snyggt, tycker även lika med typ tog stylade imprezor å sånt, utan vinge blir det udda och skitsnyggt. ska du lacka om bilen så tycker jag antingen djup orange metallic, eller typ kolsvart! sen tvärtonat, röktonade baklampor. sänka den osv. kanske svarta fälgar med chromad snobbring;). lycka till mvh


Avstängd
116 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#6
Syst3m skrev:
Lacken är rätt najs, men köp ett "Touring-paket" från realcar så får du en bättre look. Finns även massa andra saker på realcar, vingar mm som du kan köpa. Sänk också bilden big_smile

bild på sånt kitt ? och vart kan man få tag i det ?

Funderar även att lacka om bilen i samma färg fast blankare och mer metalic i

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
26 april 2008
#7
JoeMoeKoe skrev:
Syst3m skrev:
Lacken är rätt najs, men köp ett "Touring-paket" från realcar så får du en bättre look. Finns även massa andra saker på realcar, vingar mm som du kan köpa. Sänk också bilden big_smile

bild på sånt kitt ? och vart kan man få tag i det ?

Funderar även att lacka om bilen i samma färg fast blankare och mer metalic i

En kjolpaket ifrån Realcar borde väl rent logiskt sett finnas hos Realcar? Eller hur? smile

Finns inte en människa som kommer märka nån skillnad om du lackar om den med sånna små ändringar.

Polera den ordentligt istället. smile

Bygger rolig bil. :)

Avstängd
116 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#8
Torlejf skrev:
JoeMoeKoe skrev:
Syst3m skrev:
Lacken är rätt najs, men köp ett "Touring-paket" från realcar så får du en bättre look. Finns även massa andra saker på realcar, vingar mm som du kan köpa. Sänk också bilden big_smile

bild på sånt kitt ? och vart kan man få tag i det ?

Funderar även att lacka om bilen i samma färg fast blankare och mer metalic i

En kjolpaket ifrån Realcar borde väl rent logiskt sett finnas hos Realcar? Eller hur? smile

Finns inte en människa som kommer märka nån skillnad om du lackar om den med sånna små ändringar.

Polera den ordentligt istället. smile

bild på det kittet ?

hehe, finns 1000000st sten skott :p förra ägarn parkera den på fel ställde så kom en sån bil
som borstar bort grusen på vägarna och bomba hela bilen wink och lite färg släpp här å där

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
27 april 2008
#9
JoeMoeKoe skrev:
Torlejf skrev:
JoeMoeKoe skrev:

bild på sånt kitt ? och vart kan man få tag i det ?

Funderar även att lacka om bilen i samma färg fast blankare och mer metalic i

En kjolpaket ifrån Realcar borde väl rent logiskt sett finnas hos Realcar? Eller hur? smile

Finns inte en människa som kommer märka nån skillnad om du lackar om den med sånna små ändringar.

Polera den ordentligt istället. smile

bild på det kittet ?

hehe, finns 1000000st sten skott :p förra ägarn parkera den på fel ställde så kom en sån bil
som borstar bort grusen på vägarna och bomba hela bilen wink och lite färg släpp här å där

http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?w … st&p=H

Där har du evolve kittet.

Styla med egen fantasi bara, bygg inte efter hur alla andra vill ha det utan som du själv vill. Ta och kolla runt lite på några andra S40 och låt fantasin flöda så att säga. Inget är omöjligt att göra, finns bara olika svårihetsgrader och sätt att göra det på! Lycka till!

// Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton


Sök