4367
Sök

Biltema vax

956 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Har biltema något vax som de blir super blank? Eller jävligt bra glans och blank?
Ska vaxa mammas bil och de är de inget viktigt vad det är. Bara de blir bra glans. Så biltema räcker till henne;)

79 Inlägg
26 april 2008
Det är forarbetet som gir det mesta av glansen, inte vaxet.
Senast redigerat av ChristR (26 april 2008)

Smålänning
7 887 Inlägg
26 april 2008
Vaxet ska inte ge så mycket av glansen, det ska skydda.

Glansen kommer, som christer ovan påpekade, av förarbetet med polering och sånt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Plattan i mattan !
305 Inlägg
26 april 2008
Jag har använt Biltemas waxpolish och jag anser att det fungerar mycket bra lättarbetat och ger en bra glans, jag har även provat betydligt dyrare och mer välkända märken utan och uppnå samma resultat som med Biltemas waxpolish. Enligt mig ett bra köp.

Lycka till med putsandet.

Mvh
D.......

956 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Låter bra. Vilket skulle ni välja av dessa två:

www.biltema.se

36-624

36-618 - Detta kom på 3 plats i bilsports vax test i nyaste nummret. Så kanske värt och testa:D

956 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
ChristR skrev:
Det är forarbetet som gir det mesta av glansen, inte vaxet.

Hur ska man göra ett bra för arbete då så bilen får bra glans? Jag brukar tvätta bilen. Sen torka av den och köra med bilpolish och sedan vax.

4 554 Inlägg
27 april 2008
hmm ja brukar ha biltema vax för att vaxa badrummer och de blir okej skulle däremot aldrig ha de på bilen

Volvo PV
224 Inlägg
27 april 2008
jag använde biltemas vax när  jag vaxade min bil    http://www.garaget.org/?car=79482
Blev grymt bra och ja använde biltemas vax artikel nummer och en polermaskin: 36-618

Lycka till smile

90 Inlägg
27 april 2008
Visst biltemas polish och vax kanske ger ett bra resultat för stunden... Frågan är hur ofta man vill göra de.. Köp kvalitetsprodukter, visst de kanske kostar lite.. Men en flaska brukar räcka till många bilar(beroende på storleken på flaska givetvi*lol*).. Hållbarheten skiljer sig enormt mellan olika produkter..
Likaså hur man bär sig åt vid poleringen, att rubba en bil utan maskin ger i 99% av fallen mer repor och gör knappast lacken ren.. De är ju just dessa 2 saker man vill uppnå när man polarar en bil...

jaja, de går ju disskutera i evigheter...

Men min åsikt, använd iaf kvalitetsprodukter..

Om man vill ha de riktigt gjort finns de alltid bilrekondare som vill tjäna sig en extra slant...

Lycka till

956 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
TurboAnders skrev:
Visst biltemas polish och vax kanske ger ett bra resultat för stunden... Frågan är hur ofta man vill göra de.. Köp kvalitetsprodukter, visst de kanske kostar lite.. Men en flaska brukar räcka till många bilar(beroende på storleken på flaska givetvi*lol*).. Hållbarheten skiljer sig enormt mellan olika produkter..
Likaså hur man bär sig åt vid poleringen, att rubba en bil utan maskin ger i 99% av fallen mer repor och gör knappast lacken ren.. De är ju just dessa 2 saker man vill uppnå när man polarar en bil...

jaja, de går ju disskutera i evigheter...

Men min åsikt, använd iaf kvalitetsprodukter..

Om man vill ha de riktigt gjort finns de alltid bilrekondare som vill tjäna sig en extra slant...

Lycka till

Blev 3:a i bilsports test i tidningen som är ute nu.

Såg fint ut. Hur gjort du under arbetet?

Men ingen som kan ge tips på hur man ska göra underarbetet? För vill få upp en någorlunda bra glans...

född blåvit
624 Inlägg
27 april 2008
Tänkte också nämna Bilsport tongue men varaktighets-testet är ju kvar också så vi får se hur det går smile

956 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
dabby skrev:
Tänkte också nämna Bilsport tongue men varaktighets-testet är ju kvar också så vi får se hur det går smile

Illa att inte göra allt på samma gång. Bara för de ska tjäna pengar så man måste köpa den tidningen med. När är de testet då? Vilken tiding och när kmr den ut?

19 Inlägg
28 april 2008
Kör med autosmarts produkter, autstanding inom allt! Alla bilvårdsföretag som jag vet om kör med dessa produkter:
http://www.smartab.com/produktsortiment.htm
Senast redigerat av guranzzon (28 april 2008)

Slav
1 454 Inlägg
28 april 2008
Glader9991 skrev:
dabby skrev:

Illa att inte göra allt på samma gång. Bara för de ska tjäna pengar så man måste köpa den tidningen med. När är de testet då? Vilken tiding och när kmr den ut?

Det är ju svårt att göra ett varaktighetstest på några minuter tongue men om hon inte är så kräsen så tror ja Biltema duger, prova deras fälgrengöring med, den är EXTREM big_smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

4 554 Inlägg
28 april 2008
guranzzon skrev:
Kör med autosmarts produkter, autstanding inom allt! Alla bilvårdsföretag som jag vet om kör med dessa produkter:
http://www.smartab.com/produktsortiment.htm

håller inte med har provat de vanligaste autosmart autoglym turtle sonax biltema mfl mer har fastnat för meguiarsoch lahega men det är personligt va man tycker

956 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Köpte biltemas för att testa. Ska ut nu och testa. Ska köra med bilpolish först hade jag tänkt. Från sonax. Sen testar jag biltema=)

956 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Testa biltema vaxet. Vart väl ok. Men kan inte uttala mig om något spec då lacken på min bil är för jävlig:

http://img31.picoodle.com/img/img31/4/4/28/f_DSCN0888m_0ff24e1.jpg

http://img29.picoodle.com/img/img29/4/4/28/f_DSCN0890m_3d985c8.jpg

Kanske inte syns på bilderna. Men de har spillt primer på bilen. Tror de var nån golvprimer. Sen är de massa små repor som inte går bort vid vaxning.
Så nu söker jag något som får min lack glansig och får bort de fula. Har prövat med mycetk, rubbing,bilpolish,hårdvax i simonz,sonax,hangmans,biltema m.m.

2 079 Inlägg
28 april 2008
jag brukar få bort en del repor med biltemas colourwash eller vad den nu heter, med polermaskin, alltid lika kul big_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 april 2008
Nog syns det alltid. Men bilen ser ju fortfarande grymt oxiderad ut, du får gå hårdare på med cleaner eller rubbing innan du vaxar.

956 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Körde hårt med sonax bilpolish denna gång. Kanske skulle testa rubbing igen?

Sök