Hur skrämmer man bort katten från bilen?

Finnmerchant Oseriös Aktör
26 april 2008 · 592 Inlägg

Hur F#N ska jag få bort vår katt som alltid sitter på min motorhuv å river upp lack.?? nån som har tips (behöver nödvändigtvis inte involvera handeldvapen)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
henke_99 Offroad Racing
26 april 2008 · 3 122 Inlägg

finns nån sorts elektrisk kattskrämmare, den sänder ut högfrekventa ljud som katter inte tycker om.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
laaantz
26 april 2008 · 465 Inlägg

jag hadde rivmärken på min huv från katt.... dock flyttade jag:D dvs inga fler repor..
men testa iskallt vatten å spruta ner katten när du ser den

leo_m83
26 april 2008 ·

hehe, jag tror nog inte att han vill mörda sin katt, bara skrämma han. måste väl finns nån spray som lukar illa. kolla på biltema...

anvandare_12345
26 april 2008 · 654 Inlägg

Elektronisk kattskrämmare eller sprayflaska med vatten.

E30Tompa Rörpulare
26 april 2008 · 1 453 Inlägg

En skål glykol roll hehe njaa vette fan du har samma prob...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
erixon89
26 april 2008 ·

en stor hund;)

Finnmerchant Oseriös Aktör
26 april 2008 · 592 Inlägg

undrar var man skulle få tag på en elektrisk kattskrämmare

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
26 april 2008 · 228 Inlägg

katter tycker inte om citron å lime dofter.. fast det kanske är så bra å gnida in huven med 23 citroner..

Senast redigerat av bybban (26 april 2008)

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
_Sofie_
26 april 2008 · 93 Inlägg

Finnmerchant skrev:
Hur F#N ska jag få bort vår katt som alltid sitter på min motorhuv å river upp lack.?? nån som har tips (behöver nödvändigtvis inte involvera handeldvapen)

Ett mycket effektivt sätt som varken skadar bilen eller katten är att strö ingefära på marken runt bilen. Det håller garanterat katten borta.

/Kattägare smile

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!
Nissan Micra 1,3 GX "Micke" (1998)
blacken
26 april 2008 ·

Duscha katten med vattenslangen varje gång du ser att han sitter på bilen. Brukar ta skruv..

Hmm.
26 april 2008 ·

som sagt, spruta ner med vatten varje gång han/hon är där... efter ett tag lär han/hon sig...

Muttley
26 april 2008 ·

vissa katter gillar vatten.  smile som min.  men ingefära går bra. sen finns de fyspray i djurbutiker som man kan köpa för typ 80 spänn.  eller på apoteket.

Finnmerchant Oseriös Aktör
26 april 2008 · 592 Inlägg

men jag kan ju inte övervaka bilen helatiden och sen kasta vatten på den varje gång den är där. den kan ju tro att det är en engångsföreteelse

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Texi Fundersam
26 april 2008 · 126 Inlägg

det finns en spray som har en rörelse sensor som sprutar ut doft när katten närmar sig. Vi har en sådan i på vår köksbänk och katten har inte hoppat up där sedan dess.
Kostar typ 500 kr i djuraffären. Ssscat tror jag den heter..

Girls don´t like boys, girls like cars and money!
blacken
26 april 2008 ·

Finnmerchant skrev:
men jag kan ju inte övervaka bilen helatiden och sen kasta vatten på den varje gång den är där. den kan ju tro att det är en engångsföreteelse

Näedå, katter är ganska så intelligenta djur, efter ett par stadiga och kalla vattenduschar så brukar dom sluta med vad det än dom håller på med..

Muttley
26 april 2008 ·

blacken skrev:

Finnmerchant skrev:
men jag kan ju inte övervaka bilen helatiden och sen kasta vatten på den varje gång den är där. den kan ju tro att det är en engångsföreteelse

Näedå, katter är ganska så intelligenta djur, efter ett par stadiga och kalla vattenduschar så brukar dom sluta med vad det än dom håller på med..

faktiskt håller jag inte med om den saken. hade en katt som bruka klättra upp på taket och sket uppe på taket faktiskt. och fastän man spruta vatten och så sluta den inte. smile

Glansen
26 april 2008 · 1 310 Inlägg

hur kan man vara rädd om en gammal traktor? big_smile hahaha

lägg en kattburk på marken så går han inte upp för han går till skålen istället wink

Senast redigerat av Glansen (26 april 2008)

cool blue Åkeri ägare
26 april 2008 · 226 Inlägg

Jag har precis samma problem och kolla du mina bilar så förstår du att det är lite jobbigt att ha en katt jävel på huven men jag laddade vaten slangen och sen la jag mig i bak håll ett par tre gånger varje gång jag såg att han va på väg att hoppa upp fick han sig en kall dusch kan säga att han går om vägar just nu själv kröp jag upp och jömde mig på garag taket viss tog lite tid men jag få ha huven i fred funkade kanon

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
golf_greatpower
26 april 2008 · 257 Inlägg

Ställ bilen i garaget ? roll

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang