Hur skrämmer man bort katten från bilen?

blacken
23 mars 2009 ·

Plazmite skrev:

brush skrev:
klä ut dig till hund

Vilket bra svar. För övrigt så hade det inte funkat ändå, min katt har jagat bort en bernersenner(stavning) från tomten. För er som inte vet så är det typ 60kg hund.

Min katt repar inte lacken, däremot så blir det tassavtryck lite härochvar vilket är rätt störande...

Prova att spraya/dusha kisse med en kraftig vattenslang eller dylikt. Annars så försök få kisse att förknippa bilen med väldans obehag utan att för den sakens skull skada kisse..
Brukar vanligtvis vara ett "ställningskrig", dvs mycket tjat innan avsedd effekt..

Senast redigerat av blacken (23 mars 2009)

Haniball_s
23 mars 2009 · 455 Inlägg

jävla katt! va en katt på gården som pissa på min ny tvättade bil! va presis klar med att torka av bilen!
så han blev blöt! och det va tur att han va så snabb så jag inte fick tag på han!
vill du inte skada han så är vatten bra!!

>syns man inte finns man inte<
Rquired Allmänt envis
23 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Dom gjorde ett test där de satte en Opel huv på ett katthem i tyskland, under 8v fick katterna äta leka och sova på huven. När den i efterhand kollades av en rekond-firma konstaterades att det inte blivit några repor som inte gick att polera bort.

Men även spåren är irriterande, upptäckte imorse att en kattj*vel hade tagit en tur tvärs över huven. Men att stanna mitt i morgontrafiken för att polera huven hade nog retat upp några bakom tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
thoerNe
23 mars 2009 · 164 Inlägg

Sätta en hund med svajande huvud på brädan smile

ichibon mmm, blåbärssoppa.
24 mars 2009 · 616 Inlägg

Fanns en tråd om exakt detta för inte alls längesen. I den länkade jag till en sida där man kunde köpa såna elektriska apparater som sänder ut högfrekventa ljud. Orkar inte leta upp tråden men berörda kanske gör det...

/ichi
s12 Nissan Gazelle
28 mars 2009 · 1 460 Inlägg

Finnmerchant : tjena en sprayflaska med vatten är bra att avända

Nissan Silvia
Alex_M Steker som aldrig förr
28 mars 2009 · 503 Inlägg

mina katter brukade ligga å sova på farsans M3a. men inte fan har jag sett några repor på varken den eller min 200a. bara tassavtryck. men jag bryr mig inte. det stör mig inte så.

8-)
Sarge
28 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Bly funkar skitbra, kunde katten hoppa bort och springa därifrån skulle den garanterat göra det för att slippa dö. Annars funkar vinkelslip och svets ganska bra.

Vad, döda små djur? Nae, jag pratar om att hälla bly i tanken och skrämma bort katten som sitter under bilen, alternativt skära bort den så den sticker.

blacken
28 mars 2009 ·

Sarge skrev:
Bly funkar skitbra, kunde katten hoppa bort och springa därifrån skulle den garanterat göra det för att slippa dö. Annars funkar vinkelslip och svets ganska bra.

Vad, döda små djur? Nae, jag pratar om att hälla bly i tanken och skrämma bort katten som sitter under bilen, alternativt skära bort den så den sticker.

Skum formulering, hur är det med svenskan??..

Sarge
28 mars 2009 · 2 337 Inlägg

blacken skrev:

Sarge skrev:
Bly funkar skitbra, kunde katten hoppa bort och springa därifrån skulle den garanterat göra det för att slippa dö. Annars funkar vinkelslip och svets ganska bra.

Vad, döda små djur? Nae, jag pratar om att hälla bly i tanken och skrämma bort katten som sitter under bilen, alternativt skära bort den så den sticker.

Skum formulering, hur är det med svenskan??..

Klockan tre på natten efter att oavbrutet ha suttit och skrivit på min C-uppsats i närmare 20 timmar så är min svenska något begränsad kvalitetsmässigt, får jag väl erkänna. Vilket även märks i uppsatsen, första timmen idag fick jag ägna åt att ändra några högst oklara formuleringar.

Senast redigerat av Sarge (28 mars 2009)

blacken
28 mars 2009 ·

Sarge skrev:

blacken skrev:

Sarge skrev:
Bly funkar skitbra, kunde katten hoppa bort och springa därifrån skulle den garanterat göra det för att slippa dö. Annars funkar vinkelslip och svets ganska bra.

Vad, döda små djur? Nae, jag pratar om att hälla bly i tanken och skrämma bort katten som sitter under bilen, alternativt skära bort den så den sticker.

Skum formulering, hur är det med svenskan??..

Klockan tre på natten efter att oavbrutet ha suttit och skrivit på min C-uppsats i närmare 20 timmar så är min svenska något begränsad kvalitetsmässigt, får jag väl erkänna. Vilket även märks i uppsatsen, första timmen idag fick jag ägna åt att ändra några högst oklara formuleringar.

lol okej en bra förklaring. Men tycker att du ska gå och snarka för kung och fosterland i ett par dagar eller så..smile

Sarge
28 mars 2009 · 2 337 Inlägg

blacken skrev:

Sarge skrev:

blacken skrev:

Skum formulering, hur är det med svenskan??..

Klockan tre på natten efter att oavbrutet ha suttit och skrivit på min C-uppsats i närmare 20 timmar så är min svenska något begränsad kvalitetsmässigt, får jag väl erkänna. Vilket även märks i uppsatsen, första timmen idag fick jag ägna åt att ändra några högst oklara formuleringar.

lol okej en bra förklaring. Men tycker att du ska gå och snarka för kung och fosterland i ett par dagar eller så..smile

Det tycker jag med, tyvärr ska uppsatsen in snart, så det blir många och långa nätter framöver.

Men nog med off-topic från min sida. Mitt seriösa tips (till skillnad från vinkelslip och blytillsatser) är en sådan manick med högfrekventa ljud, de ska enligt uppgift vara rätt effektiva.

Team-Adolfsson Gödseldräng
28 mars 2009 · 4 529 Inlägg

något som är smidigt är att ta en citron och dela den i några bitar och gno lte här å var på bilen
katter hatar den lukten
så än har jag inte haft några katter på mina bilar ^^

Halvdan
29 mars 2009 · 94 Inlägg

Efter ett tips i den andra tråden som nämndes så skaffade jag "Katt & Hundfritt" ( http://www.miljocenter.com/produkter/silverl_skade.php , en bit ner på sidan),på Plantagen.Lite dyr kanske, men den funkar faktiskt kanon.Har inte sett ett tassavtryck sen jag monterade upp den!

joonte_ got stance?
30 mars 2009 · 546 Inlägg

Hehe, garanterat bästa sättet, plus att du kan grilla korv med den efteråt.






https://www1.garaget.org/gallery/archive/62471/608077_d3leza.jpg

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
blacken
30 mars 2009 ·

joonte_ skrev:
Hehe, garanterat bästa sättet, plus att du kan grilla korv med den efteråt.






http://www1.garaget.org/gallery/archive/62471/608077_d3leza.jpg

Du menar väl en "Hot Dog".. tonguebig_smile

Fargo
30 mars 2009 · 28 Inlägg

Eller "Hot Cat" tongue

Sushikocken Sleeper
30 mars 2009 · 3 084 Inlägg
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
IceEyes Varningar: För många..
31 mars 2009 · 2 552 Inlägg

joonte_ skrev:
Hehe, garanterat bästa sättet, plus att du kan grilla korv med den efteråt.






http://www1.garaget.org/gallery/archive/62471/608077_d3leza.jpg

Haha! lol Man kan nog grilla korv med hela bilen om det vill sig riktigt illa tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
blacken
31 mars 2009 ·

IceEyes skrev:

joonte_ skrev:
Hehe, garanterat bästa sättet, plus att du kan grilla korv med den efteråt.






http://www1.garaget.org/gallery/archive/62471/608077_d3leza.jpg

Haha! lol Man kan nog grilla korv med hela bilen om det vill sig riktigt illa tongue

lol Begreppet "true flames" får en ny och mer autentisk innebörd.. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang