2702
Sök

katter som pissar överallt nån som har nått tips

* Klåpare
1 718 Inlägg
19 maj 2008
Gyttorps torrfoder... big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Diktator
968 Inlägg
19 maj 2008
blacken skrev:
Brandis skrev:
blacken skrev:

För kattens vidkommande så är det en väldigt plågsam död..

för din vetskap så är det en ganska lugn död, först blir han yr och lite illamående, sen så tuppar han av, sen dör han...

kontakta komunen och anticimex, katter som är vilda är skadedjur... eller så gör du som vissa har sagt lägg ut sånt skit som katter hatar med starka doffter där dom brukar pissa och ha sig, vid bilen, och huset. funkar bra och dom slutar pissa...

Innan man yttrar sig om saker och ting, så ska man ta reda på vad man pratar om..

vet ju inte vad din erfarenhet av koldioxid och andra avgaser är, men man kvävs eftersom koldioxiden byter ut syret... innan man dör så får man illamående, huvudvärk, yrsel och svimmar, sen "kvävs" man, alltså man dör när man har svimmat... vet inte, men dom gånger jag svimmat av olika orsaker så har inte jag känt så himla mycket undertiden jag varit avtuppad

83 Inlägg
19 maj 2008
häll ettikasprit där dom är och härjar, vet att det funkar för på hundar iaf. dom kommer inte tillbaka då..

Volvo vad annars ?

7 100 Inlägg
19 maj 2008
gasa inte hjäl nån katt!!har gjort de flera ggr med hamstrar/råttor!tog en bra stund innan dom dog,tar nog längre med en katt!plus att det är riktigt plågsamt!

ska man ha ihjäl en katt så ge den är skott i nacken,eller ett rejälvt slag med nånting!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
19 maj 2008
bmx skrev:
gasa inte hjäl nån katt!!har gjort de flera ggr med hamstrar/råttor!tog en bra stund innan dom dog,tar nog längre med en katt!plus att det är riktigt plågsamt!

ska man ha ihjäl en katt så ge den är skott i nacken,eller ett rejälvt slag med nånting!

Eller tejpa en dynamitgubbe runt katten..
Va nån gubbe som tyckte synd om sin gamla katt, så han tänkte att en dynamitpjäs skulle ju göra susen. problemet var ju bara att när han tände på dynamiten så blev ju katten rädd för fräsandet av stubinen.
Och vart brukar katter springa och gömma sig när dom blir rädda?
Just det, under huset... lollolwink

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

892 Inlägg
19 maj 2008
Va värst va mycket snack det var om att döda djur i den här tråden? Försöker ni verka coola och tuffa, eller vad är erat problem? Börjar fan tappa hoppet om mänskligheten på allvar. Ni anser alltså på fullaste allvar att det är OK att skjuta djur för att man stör sig på dem, eller har ni bara smaklös humor? Blir fan förbannad...

Men visst, det är ett jävla problem med att katter pissar, har själv samma problem med en katt hemma, har helt pissat sönder en soffa. Men har du problem med att katter pissar så lägg ut saker som luktar och på annat sätt gör så att katten helt enkelt inte vill vara där. Funkar inte det, ta upp det med katt ägaren. Det är väl så att man måste ta ansvar för var katter pissar om den ska vara ute, annars får den vara inne.

Är det ägarlösa katter så ta dem och lämna till ett katthem eller liknande.
Du kanske kan ta kontakt med någon kunnig om katter (kanske ovan nämnda katthem?) och fråga om råd.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

112 Inlägg
19 maj 2008
fyspray......

Diktator
433 Inlägg
19 maj 2008
Android skrev:
Va värst va mycket snack det var om att döda djur i den här tråden? Försöker ni verka coola och tuffa, eller vad är erat problem? Börjar fan tappa hoppet om mänskligheten på allvar. Ni anser alltså på fullaste allvar att det är OK att skjuta djur för att man stör sig på dem, eller har ni bara smaklös humor? Blir fan förbannad...

Men visst, det är ett jävla problem med att katter pissar, har själv samma problem med en katt hemma, har helt pissat sönder en soffa. Men har du problem med att katter pissar så lägg ut saker som luktar och på annat sätt gör så att katten helt enkelt inte vill vara där. Funkar inte det, ta upp det med katt ägaren. Det är väl så att man måste ta ansvar för var katter pissar om den ska vara ute, annars får den vara inne.

Är det ägarlösa katter så ta dem och lämna till ett katthem eller liknande.
Du kanske kan ta kontakt med någon kunnig om katter (kanske ovan nämnda katthem?) och fråga om råd.

Det är inte bara katter som tycker att t.ex ättikssprit luktar illa. Undra vad som är värst. när kattfan har pissat eller om man själv heller ättikssprit för att katten inte ska pissa. Ättikssprit luktar ju inte rosor heller precis.

Varför köra sakta när man kan köra fort?

blacken
19 maj 2008
Pekkis skrev:
blacken skrev:
Brandis skrev:

för din vetskap så är det en ganska lugn död, först blir han yr och lite illamående, sen så tuppar han av, sen dör han...

kontakta komunen och anticimex, katter som är vilda är skadedjur... eller så gör du som vissa har sagt lägg ut sånt skit som katter hatar med starka doffter där dom brukar pissa och ha sig, vid bilen, och huset. funkar bra och dom slutar pissa...

Innan man yttrar sig om saker och ting, så ska man ta reda på vad man pratar om..

stämmer rätt bra på dig också katter är inte mer svårskjutna än nått annat djur. allt annat är BS

Det jag har sett hittills kan du inte snacka bort, men okej det finns många klantiga skyttar också.

blacken
19 maj 2008
Brandis skrev:
blacken skrev:
Brandis skrev:

vet ju inte vad din erfarenhet av koldioxid och andra avgaser är, men man kvävs eftersom koldioxiden byter ut syret... innan man dör så får man illamående, huvudvärk, yrsel och svimmar, sen "kvävs" man, alltså man dör när man har svimmat... vet inte, men dom gånger jag svimmat av olika orsaker så har inte jag känt så himla mycket undertiden jag varit avtuppad

Ren koloxid ja men att stoppa in en katt i en låda, och sedan dra en avgasslang in i den. Tänk bara till lite så lär du nog inse att det är grymt djurplågeri..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 maj 2008
blacken skrev:
Brandis skrev:
blacken skrev:

Ren koloxid ja men att stoppa in en katt i en låda, och sedan dra en avgasslang in i den. Tänk bara till lite så lär du nog inse att det är grymt djurplågeri..

1. spruta hos vetrinären (bäst)
2. in me katten i en stor låda gör några små hål, sen in me avgaser/luft (ok)
3. skjuta (om man måste, vanligtvis inte ok)
4. klubba ihjäl (rätt kasst alternativ, men måste man så)

så ser ja på de iallafall, att dö utav avgaser är en lugn smärtfri död, därför är det många som tar sitt liv på detta sätt.. kallas även "den smygande döden" då du inte märker nått.. sen får du lite huvudvärk sen utan att du ens fattar det så svimmar du och tillslut dör. .. så om de görs på rätt sätt så kan man avliva en katt så om man måste.. dock är ju en vetrinär med spruta att föredra hmm
Senast redigerat av richardoo290 (19 maj 2008)

blacken
19 maj 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
Brandis skrev:

1. spruta hos vetrinären (bäst)
2. in me katten i en stor låda gör några små hål, sen in me avgaser/luft (ok)
3. skjuta (om man måste, vanligtvis inte ok)
4. klubba ihjäl (rätt kasst alternativ, men måste man så)

så ser ja på de iallafall, att dö utav avgaser är en lugn smärtfri död, därför är det många som tar sitt liv på detta sätt.. kallas även "den smygande döden" då du inte märker nått.. sen får du lite huvudvärk sen utan att du ens fattar det så svimmar du och tillslut dör. .. så om de görs på rätt sätt så kan man avliva en katt så om man måste.. dock är ju en vetrinär med spruta att föredra hmm

Du är en kisse som blir instoppad i en mörk låda med grovt våld, sedan så kommer det illaluktande och högljuda gaser ur ett hål som får dig att må DJÄVLIGT illa. Hur djävla smärtfritt och "humant" är det???..

Forummoderator
26 536 Inlägg
20 maj 2008
Brandis skrev:
blacken skrev:
ghost_boy83 skrev:
komm på ett gaska smärtfritt sätt att avliva en vildkatt  stoppa in den i en kattbur och fäst den vid avgasröret på bilen ??big_smile

För kattens vidkommande så är det en väldigt plågsam död..

Om det är så jävla smärtfritt tycker jag man kan prova med en människa först..Oooops.
Nåt liknande är redan provat. Dog dom smärtfritt? Mja...dom skrek rätt hyffsat..visserligen
annan gas men..man tager vad man haver?

Man blir nästan rädd för hur en del funderar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Diktator
968 Inlägg
20 maj 2008
blacken skrev:
Brandis skrev:
blacken skrev:

nu syftar jag verkligen inte på att man ska gasa ihjäl något, inte ens döda ting, så förstår inte varför vi tjaffsar med varandra?

vet inte med er, men dom gångerna jag vari i kontakt med avgasförgiftnnig så har folk blivit yra och trötta och sedan kraftlösa sen svimma.. längre har jag inte varit med om, man kanske vaknar innan man dör och lider lite?

Lada-missbrukare
566 Inlägg
20 maj 2008
Eller så gör man som en bekant gjorde när katterna pissade på hans trappa.. när han fick tag i kräket sprayade han pälsen full med Wurth:s HHS 2000 eller va de nu hette??? Rostlösare av klibbigaste sort..
Kattens ägare blev säkert lycklig efter att katten legat i den fina vardagsrumssoffan.. big_smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

blacken
20 maj 2008
Lada Tuning skrev:
Eller så gör man som en bekant gjorde när katterna pissade på hans trappa.. när han fick tag i kräket sprayade han pälsen full med Wurth:s HHS 2000 eller va de nu hette??? Rostlösare av klibbigaste sort..
Kattens ägare blev säkert lycklig efter att katten legat i den fina vardagsrumssoffan.. big_smile

Dumt gjort..

Lastbilschaufför
78 Inlägg
20 maj 2008
blacken skrev:
Du är en kisse som blir instoppad i en mörk låda med grovt våld, sedan så kommer det illaluktande och högljuda gaser ur ett hål som får dig att må DJÄVLIGT illa. Hur djävla smärtfritt och "humant" är det???..

Blacken men... du varför tror du det heter "Humant" det ordet ska förknippas med människor, och det gjorde det från början, bara alla djur älskare som fick för dig att det betyde nått annat.

HUR kan du döda en katt "HUMANT"?
HUR kan du döda en Människa "HUMANT"? (som du menar med ordet?)
varför kräver du att en KATT ska dödas HUMANT?

som du beskriver det så beskriver du allt från en människas synvinkel, INTE EN KATT. en katt ÄR inte smart som en människa och förstår ju garanterat inte vad som händer helatin. pga detta så fattar inte en katt att en illaluktande gas är dödande, för enns den dödar... tex men det är bättre å göra som man gör med grisar som producerar fin "high klass" mat.  ger dom ett äpple och medans dom mummsar på den skjuter man dom i nacken och dom dör på sekunden. medans dom är glada och äter äpplet släpps det ut saker i blodet som får köttet att smaka bättre.

(och föresten... grovt våld på en katt? haha typ sparka på han? sparkar du "grovt" på en katt dör dom på fläcken... herregud, ska du tänka så tänk ur en katts synvinkel inte ur en jväla tumelisas synvinkel (som ifs är samma sak med grovt våld, men endå)
Senast redigerat av Nivius (20 maj 2008)

* Klåpare
1 718 Inlägg
20 maj 2008
Ursäkta att jag stör mitt i pajkastningskriget..

Av de andra inläggen att dömma så antar jag att Gyttorps torrfoder inte var någon bra idé... Men ghost_boy83, detta kanske kan vara svaret på ditt problem!?

http://shop.conrad.se/cgi/websale6.cgi? … 6%2fmd5%7d

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

blacken
20 maj 2008
Nivius skrev:
blacken skrev:

Blacken men... du varför tror du det heter "Humant" det ordet ska förknippas med människor, och det gjorde det från början, bara alla djur älskare som fick för dig att det betyde nått annat.

HUR kan du döda en katt "HUMANT"?
HUR kan du döda en Människa "HUMANT"? (som du menar med ordet?)
varför kräver du att en KATT ska dödas HUMANT?

som du beskriver det så beskriver du allt från en människas synvinkel, INTE EN KATT. en katt ÄR inte smart som en människa och förstår ju garanterat inte vad som händer helatin. pga detta så fattar inte en katt att en illaluktande gas är dödande, för enns den dödar... tex men det är bättre å göra som man gör med grisar som producerar fin "high klass" mat.  ger dom ett äpple och medans dom mummsar på den skjuter man dom i nacken och dom dör på sekunden. medans dom är glada och äter äpplet släpps det ut saker i blodet som får köttet att smaka bättre.

(och föresten... grovt våld på en katt? haha typ sparka på han? sparkar du "grovt" på en katt dör dom på fläcken... herregud, ska du tänka så tänk ur en katts synvinkel inte ur en jväla tumelisas synvinkel (som ifs är samma sak med grovt våld, men endå)

Näe du, jag beskriver det ifrån kattens/djurets sida. Vad som menas med "humant" får du nog försöka att inse saker och ting är inte så svart och vitt som du tror, eller enkelt.  Men jag hör på ditt resonemang att du inte är så värst torr bakom öronen ännu, så du får lov att tro på att det finns mycket du har att lära om både djur och människor ännu..

Sök