2954
Sök

starmotorn vill kanppt dra runt motorn när motorn är varm!

188 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Min lilla golf är lustig ibland. När det är iskallt ute, startar den direkt. När det är rätt lagom eller varmt ute, tar det runt 5-10 sekunder innan den startar. Och ibland när den är i normal arbetstemperatur, startar den också direkt. Men ibland, när den är i normal arbetstemperatur, så orkar knappt startmotorn dra runt motorn när an ska starta den. Precis som om batteriet är helt urladdat! O det kvittar om jag kört med stereo, fläkt o annat krafs igång eller inte, spelar ingen roll alls! Vad är fel??

Tacksam för svar!

blacken
27 april 2008
Timp_GTi skrev:
Min lilla golf är lustig ibland. När det är iskallt ute, startar den direkt. När det är rätt lagom eller varmt ute, tar det runt 5-10 sekunder innan den startar. Och ibland när den är i normal arbetstemperatur, startar den också direkt. Men ibland, när den är i normal arbetstemperatur, så orkar knappt startmotorn dra runt motorn när an ska starta den. Precis som om batteriet är helt urladdat! O det kvittar om jag kört med stereo, fläkt o annat krafs igång eller inte, spelar ingen roll alls! Vad är fel??

Tacksam för svar!

En "vild" gissning, startmotorn vill ha pension..

188 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
blacken skrev:
Timp_GTi skrev:

Tacksam för svar!

jo, men den bytte jag för ett år sen, fast en begagnad visserligen. o innan dess hade den förra ägaren oxå bytt startmotor en gång...oxå en begagnad då

The one and only
1 091 Inlägg
28 april 2008
Timp_GTi skrev:
blacken skrev:
Timp_GTi skrev:

Tacksam för svar!

jo, men den bytte jag för ett år sen, fast en begagnad visserligen. o innan dess hade den förra ägaren oxå bytt startmotor en gång...oxå en begagnad då

Kanske daggs o byta igen då? Kolla kablarna som går fram till startmotorn oxå så att det är bra kontakt. Ta helst bort dom o putsa av kontaktytorna med sandpapper eller liknande.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

188 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Timp_GTi skrev:
blacken skrev:

Kanske daggs o byta igen då? Kolla kablarna som går fram till startmotorn oxå så att det är bra kontakt. Ta helst bort dom o putsa av kontaktytorna med sandpapper eller liknande.

har gjort det oxå, men blev ingen skillnad. men ska prova byta batteri med volvons, så får vi se hur det går.

men är tacksam för fler tips!!

Smålänning
7 887 Inlägg
28 april 2008
Va sitter det för sprut på de bilarna?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök