2262
Sök

Vad tycker du om nya GTA 4?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
3 februari 2009
jag är väldigt stort fans av GTA , jag har alla spelen till PS1 och PS2 , men jag har inte GTA 4 till PS3 , de känns mycket tråkigt , men nån gång så ska jag köpa de .............

Nissan Silvia

Yellow bug!
1 640 Inlägg
3 februari 2009
Det hade säkert vart jättegrymt om jag fått en okej kopia, var en av många som beställde det på premiärdagen till PC och fick versionen med grafikbuggar och annat, så har inga texturer över huvud taget.. sad

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 963 Inlägg
3 februari 2009
Tycker inte om de för fem öre..

Men are not born - Men are made

195 Inlägg
3 februari 2009
Körde det för första gången idag (PC), skitskön grafik, men det var ju en jävla massa knappar att hålla reda på, blev förvånad när det kom upp en jävla mobiltelefon när jag försökte gasa. lol

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
3 februari 2009
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:
expect1991 skrev:
det enda man kan klaga på är att det ofta är för mörkt sad

det finns en väder kod som man kan andväda då blir det inte för mörkt big_smile

Eller så ändrar man i inställningarna...

Så behöver man inte fucka sina chanser till Trophies eller Achievments med koder.

Jag har redan ändrat i mina inställningar på ljutet på gta iv wink.

Men vissa vill kanske använda koder så att det under lättar att vara gta smile, jag tycker att det är grymmt lättare ha koder än att ha utam koder :S.

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).

★★★★★
455 Inlägg
3 februari 2009
jag klarar storyn sen la ja spelet på hyllan

42 Inlägg
5 februari 2009
Bilhandlingen på spelet är urkass ingen känsla. sad. Men det är skit bra endå.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 februari 2009
_Bill_ skrev:
Bilhandlingen på spelet är urkass ingen känsla. sad. Men det är skit bra endå.

Va!? jämför med de flesta andra spel, förutom renodlade bilspel, så tycker jag det är rätt schysst känsla i det spelet. GTA är trots allt inget bilspel...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

535 Inlägg
6 februari 2009
jag har det till PC och tycker det är skitroligt.. Saknar en del ifrån San andreas dock.
Får inge bättre fps vare sig ja kör med allting på lägsta eller dessa inställningar:

Statistics
Average FPS: 32.33
Duration: 37.12 sec
CPU Usage: 94%
System memory usage: 74%
Video memory usage: 99%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Low
Render Quality: Very High
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Shadow Quality: Very High
View Distance: 7
Detail Distance: 7
Definition: Off
VSync: On

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4870 512mb
Video Driver version: 7.14.10.630
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Pentium(R) Dual core cpu  E2140  @ 3.10GHz

Några här som lirar PC versionen online då?
Senast redigerat av aha_100 (6 februari 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
6 februari 2009
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:

det finns en väder kod som man kan andväda då blir det inte för mörkt big_smile

Så behöver man inte fucka sina chanser till Trophies eller Achievments med koder.

Men vissa vill kanske använda koder så att det under lättar att vara gta smile, jag tycker att det är grymmt lättare ha koder än att ha utam koder :S.

Gör det då, men som jag skrev så gör vissa koder att du går miste om Achievments eller Trophies (Beroende på om du spelar på 360 eller PS3) och det är ju inte så skoj.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2009
aha_100 skrev:
jag har det till PC och tycker det är skitroligt.. Saknar en del ifrån San andreas dock.
Får inge bättre fps vare sig ja kör med allting på lägsta eller dessa inställningar:

Statistics
Average FPS: 32.33
Duration: 37.12 sec
CPU Usage: 94%
System memory usage: 74%
Video memory usage: 99%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Low
Render Quality: Very High
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Shadow Quality: Very High
View Distance: 7
Detail Distance: 7
Definition: Off
VSync: On

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4870 512mb
Video Driver version: 7.14.10.630
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Pentium(R) Dual core cpu  E2140  @ 3.10GHz

Några här som lirar PC versionen online då?

Upplever samma sak, spelar nästan ingen roll vilka settings man har. Rätt så lika prestanda ändå. Nu får jag inte riktigt samma resultat som du ändå tongue
Senast redigerat av Rquired (6 februari 2009)

535 Inlägg
6 februari 2009
Rquired skrev:
Upplever samma sak, spelar nästan ingen roll vilka settings man har. Rätt så lika prestanda ändå. Nu får jag inte riktigt samma resultat som du ändå tongue

Jo det är jättejobbigt. Visst har väl med kass processor att göra.
Men endå, borde ju bli lite bättre. Får kanske 2fps mer med allting så lågt det går på low och 800x600.

Hade gärna kört på lägre inställningar om jag kunnat lega runt 50 - 60 fps..

Men det funkar inte, kan likväl som jag också gör nu.. Köra på very high etc tongue
Senast redigerat av aha_100 (6 februari 2009)

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
6 februari 2009
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:

Gör det då, men som jag skrev så gör vissa koder att du går miste om Achievments eller Trophies (Beroende på om du spelar på 360 eller PS3) och det är ju inte så skoj.

Okey, jag spelar GTA IV på PS3 big_smile. Det ända som jag har i koder är vapena och liv koden, jag vill hitta alla bilar och mc och snut helikopten. Om en vecka så kommer jag att få rätt så mycket med hjälp på mitt GTA IV big_smile

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2009
aha_100 skrev:
Rquired skrev:

Jo det är jättejobbigt. Visst har väl med kass processor att göra.
Men endå, borde ju bli lite bättre. Får kanske 2fps mer med allting så lågt det går på low och 800x600.

Hade gärna kört på lägre inställningar om jag kunnat lega runt 50 - 60 fps..

Men det funkar inte, kan likväl som jag också gör nu.. Köra på very high etc tongue

Kör en Laptop med 2.53ghz dual, så jag är väl rätt körd så att säga tongue
Konstiga är att det funkar bra ett tag, sen laggar det sönder nån minut för att sedan funka bra ett tag igen. Verkar vara nån jävla inställning som fuckar sig tongue

511 Inlägg
6 februari 2009
ska bara säg att de som har gta 4 till datorn kan ladda ner mods till spelet från en sida http://www.gtainside.com/en/news.php .Sen kollar ni i panelen till vänster ock gta IV ock där finns både program för att installera modsen.Modsen finns på samma sida men fråga mig ingenting om detta då jag bara har det till xbox 360.Så vill ni vet mer om detta så googla eller sök på youtube

?

535 Inlägg
7 februari 2009
Rquired skrev:
Konstiga är att det funkar bra ett tag, sen laggar det sönder nån minut för att sedan funka bra ett tag igen. Verkar vara nån jävla inställning som fuckar sig tongue

Hehe jobbigt tongue

win vista och 2gb ram?

nonno skrev:
ska bara säg att de som har gta 4 till datorn kan ladda ner mods till spelet från en sida http://www.gtainside.com/en/news.php .Sen kollar ni i panelen till vänster ock gta IV ock där finns både program för att installera modsen.Modsen finns på samma sida men fråga mig ingenting om detta då jag bara har det till xbox 360.Så vill ni vet mer om detta så googla eller sök på youtube

Hur blir det när man kör online?

Crusty69
7 februari 2009
Har bara provat det online på ps3an nångång, är för slö för att köra missions och sånt tjaffs smile

Men det var faktiskt riktigt kul smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 februari 2009
aha_100 skrev:
Rquired skrev:

Hehe jobbigt tongue

win vista och 2gb ram?

Vista home premium
4gb RAM @ 1066mhz
nvidia 9600mGT

Så den klarar systemkraven, men vill ändå inte. Gta 4 är sjukt tungdrivet hmm

535 Inlägg
7 februari 2009
Rquired skrev:
Vista home premium
4gb RAM @ 1066mhz
nvidia 9600mGT

Så den klarar systemkraven, men vill ändå inte. Gta 4 är sjukt tungdrivet hmm

Kräver en 4 kärning processor för att flyta bra.

Tar mkt ram minne så 4gb är i prinsip måste.. Iaf om du kör vista.

tar GRYMT mycket minne till grafikortet. Har för det tar 1,5gb grafikortminne på max inställningar.

Inte spec bra optimerat spel. Hoppas dom lär sig till GTA 5. Samt lägger till grejjerna som fattas från San andreas,

Kunna dyka,  flyga, styla bilar, landsbygd, etc.

Hört rykten om att det skulle utspela sig i tokyo.

Edit:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=30685

Tydligen inte tokyo.
Senast redigerat av aha_100 (7 februari 2009)

Illustratör
826 Inlägg
7 februari 2009
Min direkta uppfattninga var typ: "Var är alla roliga funktioner och möjligheter från san andreas?!?!"
Så jäkla kasst att dom tagit bort saker som traktorer, fyrhjulingar.. Att man kan koppla släp och stunta osv, ja ni fattar.. Detaljer.. wink

Sen är spelet rejält skumt optimerat.. Dom släppte det för tidigt i min mening..

Positivt då..
Storyn e helt ok.. Och fysikmotorn är underbar.. Trots avsaknaden av detaljer så är det fortfarande ett spel som man kan sitta o döspela till tidens ände precis som förut. smile

Tänker...

Sök