2729
Sök

Vad tycker du om nya GTA 4?

DFFL
9 020 Inlägg
7 februari 2009
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:

Jag har redan ändrat i mina inställningar på ljutet på gta iv wink.

Men vissa vill kanske använda koder så att det under lättar att vara gta smile, jag tycker att det är grymmt lättare ha koder än att ha utam koder :S.

Gör det då, men som jag skrev så gör vissa koder att du går miste om Achievments eller Trophies (Beroende på om du spelar på 360 eller PS3) och det är ju inte så skoj.

Okey, jag spelar GTA IV på PS3 big_smile. Det ända som jag har i koder är vapena och liv koden, jag vill hitta alla bilar och mc och snut helikopten. Om en vecka så kommer jag att få rätt så mycket med hjälp på mitt GTA IV big_smile

Om en vecka?
Jag drog igenom storyn på 17 timmar, hur länge har du spelat? :S

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 februari 2009
aha_100 skrev:
Rquired skrev:
Vista home premium
4gb RAM @ 1066mhz
nvidia 9600mGT

Så den klarar systemkraven, men vill ändå inte. Gta 4 är sjukt tungdrivet hmm

Kräver en 4 kärning processor för att flyta bra.

Tar mkt ram minne så 4gb är i prinsip måste.. Iaf om du kör vista.

tar GRYMT mycket minne till grafikortet. Har för det tar 1,5gb grafikortminne på max inställningar.

Inte spec bra optimerat spel. Hoppas dom lär sig till GTA 5. Samt lägger till grejjerna som fattas från San andreas,

Kunna dyka,  flyga, styla bilar, landsbygd, etc.

Hört rykten om att det skulle utspela sig i tokyo.

Edit:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=30685

Tydligen inte tokyo.

När man startade idag fanns det en uppdatering, denna enda uppdatering gjorde stor skillnad. Upp 10 FPS trots betydligt högre settings tongue Fortfarande inte bra men numera spelbart iaf.

EDIT: Med all säkerhet CPUn som är flaskhalsen på min dator, men går inte att få så kraftiga saker i en laptop utan att det kostar som en mindre bil...

Zepto med quad=60k...
Senast redigerat av Rquired (7 februari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 814 Inlägg
7 februari 2009
Rquired skrev:
aha_100 skrev:
Rquired skrev:
Vista home premium
4gb RAM @ 1066mhz
nvidia 9600mGT

Så den klarar systemkraven, men vill ändå inte. Gta 4 är sjukt tungdrivet hmm

tar GRYMT mycket minne till grafikortet. Har för det tar 1,5gb grafikortminne på max inställningar.

Inte spec bra optimerat spel. Hoppas dom lär sig till GTA 5. Samt lägger till grejjerna som fattas från San andreas,

Edit:

Tydligen inte tokyo.

När man startade idag fanns det en uppdatering, denna enda uppdatering gjorde stor skillnad. Upp 10 FPS trots betydligt högre settings tongue Fortfarande inte bra men numera spelbart iaf.

EDIT: Med all säkerhet CPUn som är flaskhalsen på min dator, men går inte att få så kraftiga saker i en laptop utan att det kostar som en mindre bil...

Zepto med quad=60k...

Ditt grafikkort är inte jättevasst heller bara så du vet, den rä ju väldigt bra för en laptop men inget imponerande när man jämför med stationära som är mycket billigare.

Jag kör för övrigt samma krets fast stationära med fabriks klock på

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
7 februari 2009
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:

Gör det då, men som jag skrev så gör vissa koder att du går miste om Achievments eller Trophies (Beroende på om du spelar på 360 eller PS3) och det är ju inte så skoj.

Okey, jag spelar GTA IV på PS3 big_smile. Det ända som jag har i koder är vapena och liv koden, jag vill hitta alla bilar och mc och snut helikopten. Om en vecka så kommer jag att få rätt så mycket med hjälp på mitt GTA IV big_smile

Om en vecka?

Jepp om en vecka så ska en kompis hjälpa mig med resterande uppdragena som finns kvar för mig big_smile

Jag har spelat gta iv sen den 08-09-16 då fick jag hem mitt PS3 o då börja jag att spela gta då smile

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 februari 2009
expect1991 skrev:
Rquired skrev:
aha_100 skrev:

Edit:

Tydligen inte tokyo.

Zepto med quad=60k...

Ditt grafikkort är inte jättevasst heller bara så du vet, den rä ju väldigt bra för en laptop men inget imponerande när man jämför med stationära som är mycket billigare.

Jag kör för övrigt samma krets fast stationära med fabriks klock på

Hehe jo jag vet, ingen räcer direkt Just därför GTA inte funkar ju wink
Men jag tror att det är CPUn som är den största flaskhalsen, även om det inte är några monstergrejer i övrigt heller.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

649 Inlägg
7 februari 2009
jag kör nästan flytande på 2gb ram, 358mb grafikkort, 2,8ghz cpu AMD Athlon X2 5600+.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

511 Inlägg
7 februari 2009
til aha_100

jag vet inte,fråga någon som kör online för jag har det bara till xbox

?

535 Inlägg
8 februari 2009
nonno skrev:
til aha_100

okej

Spelade online nyss.

Hittade en server full med folk.. Så var det 7st svenskar som var ute på motorcyckel cruising.. Så jag joinade dom..  Låg runt 10 - 15 fps medans jag åkte med dom.  Var kanske 15st totalt inne på servern.
Cpu låg som vanligt på 95 - 100% usage.
Därimot gick Ram minnena upp till 95% när jag åkte med dom.
Alltså jag fyllde nästan 4gb ram? Då snackar man krävande spel!

Men aja, skit samma.. trevliga personer osv så jag sket i fpsn.

Teslut fick jag ett medelande:

"you have been kicked because your PC is running to slow"

alltså vafan.....

dualcore 3,1ghz
4gb ram
hd4870 512mb

Illustratör
826 Inlägg
8 februari 2009
aha_100 skrev:
nonno skrev:
til aha_100

okej

Spelade online nyss.

Hittade en server full med folk.. Så var det 7st svenskar som var ute på motorcyckel cruising.. Så jag joinade dom..  Låg runt 10 - 15 fps medans jag åkte med dom.  Var kanske 15st totalt inne på servern.

alltså vafan.....

dualcore 3,1ghz
4gb ram
hd4870 512mb

Detta spel bokstavligt talat käkar allt som har med ram att göra.. Sedan kräver fysiken rejält av din prolle vilket jag tror är största flaskhalsen i ditt system.. 
Vad kör du för drivisar till graffet?

Tänker...

535 Inlägg
8 februari 2009
Fallan skrev:
aha_100 skrev:
nonno skrev:
til aha_100

okej

Spelade online nyss.

alltså vafan.....

dualcore 3,1ghz
4gb ram
hd4870 512mb

Detta spel bokstavligt talat käkar allt som har med ram att göra.. Sedan kräver fysiken rejält av din prolle vilket jag tror är största flaskhalsen i ditt system.. 

CCC 9,1

DFFL
9 020 Inlägg
8 februari 2009
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:

Om en vecka?

Jepp om en vecka så ska en kompis hjälpa mig med resterande uppdragena som finns kvar för mig big_smile

Jag har spelat gta iv sen den 08-09-16 då fick jag hem mitt PS3 o då börja jag att spela gta då smile

HAHAHA och du har inte klarat storyn ens? big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Illustratör
826 Inlägg
8 februari 2009
aha_100 skrev:
Fallan skrev:
aha_100 skrev:

okej

Spelade online nyss.

alltså vafan.....

dualcore 3,1ghz
4gb ram
hd4870 512mb

CCC 9,1

Ok, men pröva 8.12 och se om du får någon prestandaökning.. Den är mest en buggfix men har hört att den ska få det att flyta bättre åsså..
Har inte det till datorn så kan inte jämföra själv..
Men som sagt, din prolle flaskar förmodligen stenhårt åsså..

Tänker...

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
8 februari 2009
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:

Om en vecka?

Nej tuvärr så har jag inte gjort de sad, jag sitter fast fortfarande i första stan och jag har tröttnat på att åka runt i första stan hela tiden sad.

Jag kan inte heller spela online heller sad, jag har hört att man kan spela online utan nätvarkskabbel

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).

DFFL
9 020 Inlägg
8 februari 2009
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:

Nej tuvärr så har jag inte gjort de sad, jag sitter fast fortfarande i första stan och jag har tröttnat på att åka runt i första stan hela tiden sad.

Jag kan inte heller spela online heller sad, jag har hört att man kan spela online utan nätvarkskabbel

Haha, hur i hela fridens namn kan du inte komma längre än så på 4 månader?

Ja, du kan spela online utan nätverkskabel, bara att koppla upp dig mot det trådlösa.
(Om du har det, fast det vet du väl ändå inte.)

Russel Crowe, Gladiator.

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
8 februari 2009
FireTraXX skrev:
Forza_740 skrev:
FireTraXX skrev:

Haha, hur i hela fridens namn kan du inte komma längre än så på 4 månader?

Ja, du kan spela online utan nätverkskabel, bara att koppla upp dig mot det trådlösa.
(Om du har det, fast det vet du väl ändå inte.)

Jag är på ett svårt uppdrag som jag inte klarar och jag har provat det en gång bara big_smile.

Oki en min kompis som ska hjäpa mig med gta han kör ochså online utan nätvärkskabel big_smile.

(Jo jag vet att de går köra utan nätvärkskappel, men jag har inte fixat det änu)

535 Inlägg
8 februari 2009
http://www.youtube.com/watch?v=Xb4nTYsP … re=related

Coolt! big_smile

Dom har gjort en gta kopia utav filmen.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 maj 2009
aha_100 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Xb4nTYsPPjQ&feature=related

Coolt! big_smile

Det var duktigt gjort! Dock på franska...?

4 506 Inlägg
12 maj 2009
Grabber skrev:
aha_100 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Xb4nTYsPPjQ&feature=related

Coolt! big_smile

Det var duktigt gjort! Dock på franska...?

Jävla fransmän vettu, Allting är ju dubbat där sniglarna vill ju inte prata eller
förstå engelska.. Men den andra de hade gjort var ju mkt bättre, den som dom
gör reklam för i det klippet.

Kan du andas kan du dö.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 maj 2009
tycker  sa  var bättre  å bäsr var ju endå 3an  före vice city.. jag som  trodde  4an  skulle  ha mkt nytt å  roligt   har spelat  va 1  dag  sen lessna jag.. tyvärr så var de inte lika bra som jag trodde.. skulle nog helre haft de på datorn så man kan  ändra  lite i  handlingfilen men men  tyvärr så funka inte de så bra på min dator..

DFFL
9 020 Inlägg
12 maj 2009
christofer_k skrev:
tycker  sa  var bättre  å bäsr var ju endå 3an  före vice city.. jag som  trodde  4an  skulle  ha mkt nytt å  roligt   har spelat  va 1  dag  sen lessna jag.. tyvärr så var de inte lika bra som jag trodde.. skulle nog helre haft de på datorn så man kan  ändra  lite i  handlingfilen men men  tyvärr så funka inte de så bra på min dator..

Va f...?

Russel Crowe, Gladiator.

Sök