Ingen som vill köpa bil nu för tiden..?

insanebrains
4 maj 2008 · 160 Inlägg

rätt pris=såld bil....

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Mack Forum- och sitemoderator
4 maj 2008 · 26 174 Inlägg

Försöker få en reservdelsbil såld jag men inte ett seriöst svar.
3000 spänn för en fullt fungerande bil som man ändå kan ställa på
och köra om man vill, tycker inte jag är så farligt?
Kom igen folk..handla! big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
boxaren
4 maj 2008 · 85 Inlägg

samma problem här. har bpde min bmw 328 o min s40 till salu. u8nder pris dessutom...  men inte en människa har kollat på nån av dem..

S40 2.0t
Bobo
4 maj 2008 ·

Polarens farsa säljer en Volvo 360 gl -88 för 4000:- trasig bensinpump. Bilen har gått 7500 mil (1 ägare), några har kollat på den men ingen köper den för att den inte startar, tycker annars det borde vara ett fynd för den som vill ha en extra bil att leka med. Nytt avgassystem, sommar vinter däck osv, besiktad, men men, det verkar som han kan hittat något på sitt gamla jobb som vill ha den nu

FreddeK
4 maj 2008 ·

folk har ledsnat på styling och törstiga bilar...bara sänka priset på den!

skriv att du skickar med 1000 liter bensin så är saken biff=)

AudiFors
5 maj 2008 · 906 Inlägg

Bobo skrev:
Polarens farsa säljer en Volvo 360 gl -88 för 4000:- trasig bensinpump. Bilen har gått 7500 mil (1 ägare), några har kollat på den men ingen köper den för att den inte startar, tycker annars det borde vara ett fynd för den som vill ha en extra bil att leka med. Nytt avgassystem, sommar vinter däck osv, besiktad, men men, det verkar som han kan hittat något på sitt gamla jobb som vill ha den nu

Visst i detta fall kanske det är en trasig bensinpump, men är nog även många som bara säger nått men inte har en susning och som köpare vet man inte om den man köper av är seriös eller inte.

=)
Super_Micke Bildrulle
5 maj 2008 · 499 Inlägg

Hade 2 Supror ute på annons. Den trasiga av dom såldes rätt omgående. Bara den hela kvar nu. Tycker jag satt ett lågt pris på den, men ändå väldigt svalt intresse för den..

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

Freddeponken skrev:
folk har ledsnat på styling och törstiga bilar...bara sänka priset på den!

skriv att du skickar med 1000 liter bensin så är saken biff=)

Törstig..? 0,8 L/mil är det törstigt..?

Det är ingen Nissan Micra eller Golf 2...  roll

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

AirOne skrev:
Försöker få en reservdelsbil såld jag men inte ett seriöst svar.
3000 spänn för en fullt fungerande bil som man ändå kan ställa på
och köra om man vill, tycker inte jag är så farligt?
Kom igen folk..handla! big_smile

Vad är det för bil då? ;P

I do it my way
azid Det som inte dödar gör ont
5 maj 2008 · 2 668 Inlägg

sålde 855an på mindre än ett dygn.... det här är ju tiden då bilar ska byta ägare men folk betalar ju inte vad som helst för gammla ungdomskörda turbobilar

2slow
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

azid skrev:
sålde 855an på mindre än ett dygn.... det här är ju tiden då bilar ska byta ägare men folk betalar ju inte vad som helst för gammla ungdomskörda turbobilar

Nej fy! Den är ju helt sönderkörd för det är ju en ungdomsbil. Jag har alltid haft gasen i botten och kört för allt vad den pallat med. Ofta... lol

Hoppas att ni fattar att jag skojar ? =P


Hur vet du att den är ungdomskörd..? Och vad menar du med det..? Om man får fråga herrn?

I do it my way
Phaetoon
5 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Det är inte så många som vill köpa begagnade bilar just nu. Dom som kunde tänka sig att köpa en äldre bil tvekar nog en extra gång, pga det höga bensin- och dieselpriset.
Sen är det ju en hel del som bytt till miljöbil och som gjort att det finns fler "fossilbränsledrivna" bilar ute på marknaden än vanligt. Lite tråkigt faktiskt.
Kanske skulle vara bra om staten satsade någon miljard extra på skrotningspremien igen?
(För att få bort sämre bilar och för att få igång begagnatmarknaden igen.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
5 maj 2008 · 8 156 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

azid skrev:
sålde 855an på mindre än ett dygn.... det här är ju tiden då bilar ska byta ägare men folk betalar ju inte vad som helst för gammla ungdomskörda turbobilar

Nej fy! Den är ju helt sönderkörd för det är ju en ungdomsbil. Jag har alltid haft gasen i botten och kört för allt vad den pallat med. Ofta... lol

Hoppas att ni fattar att jag skojar ? =P


Hur vet du att den är ungdomskörd..? Och vad menar du med det..? Om man får fråga herrn?

Problemet är ju att det är svårt att bevisa motsatsen. Försök att bevisa att den inte är ungdomskörd, för vem vågar lite på en bilförsäljares ord liksom? Tråkigt men sant.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
zoopåse
5 maj 2008 · 1 171 Inlägg

Jag fick min Mazda såld samma dag som annonsen kom ut (förra söndagen).

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

Phaetoon skrev:

SweetBabyDoll skrev:

azid skrev:
sålde 855an på mindre än ett dygn.... det här är ju tiden då bilar ska byta ägare men folk betalar ju inte vad som helst för gammla ungdomskörda turbobilar

Nej fy! Den är ju helt sönderkörd för det är ju en ungdomsbil. Jag har alltid haft gasen i botten och kört för allt vad den pallat med. Ofta... lol

Hoppas att ni fattar att jag skojar ? =P


Hur vet du att den är ungdomskörd..? Och vad menar du med det..? Om man får fråga herrn?

Problemet är ju att det är svårt att bevisa motsatsen. Försök att bevisa att den inte är ungdomskörd, för vem vågar lite på en bilförsäljares ord liksom? Tråkigt men sant.

Nja... Det är ju sant.

Men jag säger väl som vanligt, "tror du mig inte, så får du stryk" nej jag skoja. =P

Men sedan är det väl typiskt att folk ska ha den inställningen..? "Äh! skit, den är körd som fan" säkert...

I do it my way
azid Det som inte dödar gör ont
5 maj 2008 · 2 668 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

azid skrev:
sålde 855an på mindre än ett dygn.... det här är ju tiden då bilar ska byta ägare men folk betalar ju inte vad som helst för gammla ungdomskörda turbobilar

Nej fy! Den är ju helt sönderkörd för det är ju en ungdomsbil. Jag har alltid haft gasen i botten och kört för allt vad den pallat med. Ofta... lol

Hoppas att ni fattar att jag skojar ? =P


Hur vet du att den är ungdomskörd..? Och vad menar du med det..? Om man får fråga herrn?

ja för att det är kladd på den om inte är orginal... sen att du har den du är ungdom eller iallfall skriver som en......

vissa ungdomar harr inte råd eller lust att lägga en massa stålar på service därför kan den vara mer svårsåld....

sen fattar jag inte vad folk säger att det inte är rätt tid att sälja finns ju ingen bättre tid än nu ....


du behöver inte tjura skiver bara som det ärwink

2slow
J-P-R DO IT LOW STYLE
5 maj 2008 · 1 342 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

Freddeponken skrev:
folk har ledsnat på styling och törstiga bilar...bara sänka priset på den!

skriv att du skickar med 1000 liter bensin så är saken biff=)

Törstig..? 0,8 L/mil är det törstigt..?

Det är ingen Nissan Micra eller Golf 2...  roll

0,8 l/mil med en t5 automat ? är det på tomgång eller ?

janneandersson69
5 maj 2008 · 33 Inlägg

Om ingen är intresserad så har du väl för högt pris!!!

fish Allfixare
5 maj 2008 · 1 475 Inlägg

tycker att det är konstigt att ingen ringer på min urquattro ja, en nyskattad och besiktad ur för 68000 är inte dyrt, visst det finns att göra med den men näst billigaste kostar 110 nästan 50000 mer än min och den är oxå lite rostig. jag menar lägg ut 50 på min och du har en jävligt fin urquattro.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

En av grejerna blev sålda idag så nu känns det bättre =P Nu flyter det på =P Ha ha!

Och det var inte pga någon annons, här får man visst ta saker i egna händer.

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang