nej inget sådant har jag. jo men då hittar den ändå inte. sen är jag lite fundersam det finns ju ingen ström kabbel in i boxen heller eller tycker bara jag det värkar märkligt?
nej inget sådant har jag. jo men då hittar den ändå inte. sen är jag lite fundersam det finns ju ingen ström kabbel in i boxen heller eller tycker bara jag det värkar märkligt?
...? Du har inte kopplat någonting till bilen eller? Ström tar du genom kabelstammen... Jag tror inte att du kan bara anslut en "ren" box till en dator och latja lite.
Är datorn korrent konfigurerad så trycker man bara autofind Nira så fixar den det.
gör allt i rätt ordning, plocka bort allt som har med usb-interfacet att göra, plugga in det igen och visa datorn var den hittar drivritiner till det (behövs iprincip alltid även om det är plug n play) sen startar du Nira igen och väljer autofind.
Vem har installerat ditt sprut? Den personen borde kunna hjälpa dig
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
gör allt i rätt ordning, plocka bort allt som har med usb-interfacet att göra, plugga in det igen och visa datorn var den hittar drivritiner till det (behövs iprincip alltid även om det är plug n play) sen startar du Nira igen och väljer autofind
men hur visar jag på vart den hittar dom drivrutinerna? jag är ingen data tekniker=)
När du stoppar in din USB mojäng dyker det upp en liten ikon nere i högra hörnet... ställer du dig på den ikonen nere i hörnet står det säker borttagning av maskinvara... Där står det vad prylen heter, sedan kan du leta upp den i enhetshanteraren...
högerklicka på din USB pryl och välj egenskaper, leta dig fram till vart du väljer vilken com port den skall simulera...
har stoppat i det själv men ska till trollspeed i morgon för bromsning och skulle varit kul och startat innan
Du måste ju mappa bilen med, bättre boka om tiden så du itne får betala för ingenting. Alltid nått som strular, i synnerhet om allt är nytt och man är lite osäker (om det så ärpå motor/dator/elbiten)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-