2437
Sök

Vägrar dumpa

194 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Hej har bytt motor i min 850 Turbo å satt på större turbo m.m men nu funkar inte dumpen?har testat med 3 olika dumpar och bytt slang till dumpen å kopplat in den på olika ställen på insuget.Men den öppnar ändå inte så den kvittrar bara igenom filtret?Vad kan det vara för fel? :S testade även en återcirkulerande fast körde den som öppen å då dumpar den på LÅGT ladd men fort du gasar lite så den börjar ladda mer än 0.5 så slutar den dumpa igen :S

Mvh

Joodu_6

8 267 Inlägg
5 maj 2008
Ställt dem rätt då? Kan ju va så enkelt att fjädern är för hårt spänd.

194 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Har ställt alla på mjukaste och blir ingen skillnad.Tänkte kan det vara för litet hål in till dumpen på tryckröröet? Hålet är ca en centimeter? Ska jag sattsa på en större dump och dump anslutning?Med det har funkat förr innan jag bytte motor och satt i en storre turbo?

Joodu_6

2 911 Inlägg
5 maj 2008
Exakt vart har du satt den, och vad är det för dump ?

Kan du inte ta bild ?

194 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Jo jag kan ta bild men inte i dag :S den sitter på tryckröret som går över motorn in till ICn Ungefär vid batteriet om du förstod? tongue Jag har kört med 2 forge dumpar och ena vet jag ej vad för märke de är :S Men det har ju funkat innan jag löft ur motorn för de satt exakt lika då.Och då funka bilen med dom dumpar jag testat.Mvh

Joodu_6

2 122 Inlägg
5 maj 2008
får du någe laddtryck då?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

194 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Jaa jag får ladd.Den laddar typ 1,1 bar smile
Och när jag kör med MIn nya FORGE återcirkulerande fast öppen så dfumpar den under 0.5 Bar över de så går allt till baka och kvittrar i turbon :S
Senast redigerat av Joodu_6 (5 maj 2008)

Joodu_6

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 maj 2008
Joodu_6 skrev:
Tänkte kan det vara för litet hål in till dumpen på tryckröröet? Hålet är ca en centimeter?

ja det är för litet. jag kör med 50mm hål...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 287 Inlägg
5 maj 2008
Dvs 25 gånger större yta....

/Göran

torpis skrev:
jag kör med 50mm hål...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Avstängd
298 Inlägg
5 maj 2008
ett tips: dumpa skiten! wink

194 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Okej men det är ett 25mm anslutning på den men hålet kan ju inte vara 25mm invändigt?Isf är det dom minsta 25mm jhjag nånsin sätt smile
tänkte om man skulle svettsa på en HKS dump på röret ist? så slipper man slangen mellan tryckröret och dumpen? smile KOM GÄRNA MED MER SMARTA TIPPS

ett tips: dumpa skiten!
HAHA måste tyvär ha en poffoch pys tongue men annars va det ett smart svar smile

Joodu_6

Sök