Hej har bytt motor i min 850 Turbo å satt på större turbo m.m men nu funkar inte dumpen?har testat med 3 olika dumpar och bytt slang till dumpen å kopplat in den på olika ställen på insuget.Men den öppnar ändå inte så den kvittrar bara igenom filtret?Vad kan det vara för fel? :S testade även en återcirkulerande fast körde den som öppen å då dumpar den på LÅGT ladd men fort du gasar lite så den börjar ladda mer än 0.5 så slutar den dumpa igen :S
Har ställt alla på mjukaste och blir ingen skillnad.Tänkte kan det vara för litet hål in till dumpen på tryckröröet? Hålet är ca en centimeter? Ska jag sattsa på en större dump och dump anslutning?Med det har funkat förr innan jag bytte motor och satt i en storre turbo?
Jo jag kan ta bild men inte i dag :S den sitter på tryckröret som går över motorn in till ICn Ungefär vid batteriet om du förstod? Jag har kört med 2 forge dumpar och ena vet jag ej vad för märke de är :S Men det har ju funkat innan jag löft ur motorn för de satt exakt lika då.Och då funka bilen med dom dumpar jag testat.Mvh
Jaa jag får ladd.Den laddar typ 1,1 bar Och när jag kör med MIn nya FORGE återcirkulerande fast öppen så dfumpar den under 0.5 Bar över de så går allt till baka och kvittrar i turbon :S
Tänkte kan det vara för litet hål in till dumpen på tryckröröet? Hålet är ca en centimeter?
ja det är för litet. jag kör med 50mm hål...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Okej men det är ett 25mm anslutning på den men hålet kan ju inte vara 25mm invändigt?Isf är det dom minsta 25mm jhjag nånsin sätt tänkte om man skulle svettsa på en HKS dump på röret ist? så slipper man slangen mellan tryckröret och dumpen? KOM GÄRNA MED MER SMARTA TIPPS
ett tips: dumpa skiten! HAHA måste tyvär ha en poffoch pys men annars va det ett smart svar