Skapa hotmail med annan @nånting.här

jiMz Wrench
12 januari 2006 · 82 Inlägg

Nån som vet hur fan man skapar ett konto på hotmail om man redan har ett befintligt jag@ejhotmail.här?! Har försökt men lyckas bara skapa ett passport konto men inget där jag kan läsa mail o.s.v med som ja kan med mitt andra konto som är en jag@hotmail.com...
Any 1?

chrizz Administratör
12 januari 2006 · 11 790 Inlägg

Har inte svar på din fråga då jag inte riktigt förstår vad du är ute efter. Men jag måste bara tipsa om google mail (gmail) vilket slår hotmail på alla vis, och är gratis dessutom. Kräver dock invite, men jag har en hel hög invites över så skicka ett PM med en annan mailadress du har som fungerar så kan jag skicka iväg en.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
12 januari 2006 · 605 Inlägg

Förstår inte heller frågan men menar du att du vill ha en mail adress i stil med: jimz@jimz.se ? IS får du ju köpa den domänen!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
ludde__mannen draminbil.nu
12 januari 2006 · 1 382 Inlägg

eller skaffa en .tk adress så kan du gratis få mailadresser dit samtidigt som du kan lägga sidan på där wink

jiMz Wrench
12 januari 2006 · 82 Inlägg

Altså ok, kanske var lite otydlig. Saken är att jag HAR ett eget domän och en egen mail adress.
jimmy@mittdomän.se
Men nu e de som så att de program som används till att läsa dom mailen m.m SUGER!
Personligen gillar jag hotmail,
Så jag undrar hur ska jag gå till väga för att kunna läsa jimmy@mittdomän.se mailen i hotmail, jag vet att de går, men har inte hittat hur de går att göra. Sökt genom huuuur mycke som helst..

Edge EVOLUTION GARAGE
12 januari 2006 · 1 837 Inlägg

Du vill alltså att din mail skall kunna läsas som om det vore en webmail?...
De flesta webhotell har oftast en webmail länk direkt från sin sida.. ex. surftown.se startsidan har en länk där jag kan ta mig till min webmail på våran domän.

Testa detta, om det nu var det du var ute efter. wink

//Edge
Psychotic Brum säger bilen.
12 januari 2006 · 394 Inlägg

jiMz skrev:
Altså ok, kanske var lite otydlig. Saken är att jag HAR ett eget domän och en egen mail adress.
jimmy@mittdomän.se
Men nu e de som så att de program som används till att läsa dom mailen m.m SUGER!
Personligen gillar jag hotmail,
Så jag undrar hur ska jag gå till väga för att kunna läsa jimmy@mittdomän.se mailen i hotmail, jag vet att de går, men har inte hittat hur de går att göra. Sökt genom huuuur mycke som helst..

hmmm vidarebefodra mailen till en hotmailadress?

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
jiMz Wrench
12 januari 2006 · 82 Inlägg

tack för alla snabba svar, nu får ni en lite mer detaljerad förklaring :S
1. som ja skrivit tidigare har jag en hemsida, egen mailadress.
2. de program som dom jag har webhotell hos använder sig av squirrelmail för att läsa mina e-post.
3. squirrelmail suger o ser ut som nån blandning av paintshop/word
4. Fick ett mail där det fanns något bifogat, men de verkade som de inte syns i squirrelmail (!)
5. Vet att man kan koppla sin egna mailadress till hotmail o läsa via dom utan att ha ett @hotamal el @msn
6. Men jag har försökt leta runt på hotmail.com om hur jag ska göra detta men de verkar inte som om ja förtsår de :S och undrar om nån vänlig själ vet hur man gör?
7. Men om ni känner till några andra sidor där man kan läsa mail på utan att de krävs att man har deras domän i namnet får ni gärna tipsa...

hoppas ni förstog nu då tongue
/tack på förhand

jocke_
13 januari 2006 · 264 Inlägg

Det är inte i hotmail du ska göra detta utan du kan i ditt andra (jobbiga) mailprogram ställa in så att alla mail som skickas ditt forwardas till din vanliga hotmail. Du får då mailen som skickats till t.ex jimmy@mittdomän.se till din hotmail.
Hoppas det var till hjälp.

/Jocke

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637
Mitsubishi Eclipse "GS" (1996)
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
13 januari 2006 · 605 Inlägg

Du kan inte läda @dindomän.se i @hotmail.se, du måste som ovanstående säger forwarda mailen till ett hotmail konto, förresten kan du visst se & downloada filer via squirrelmail.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Munkis
18 juli 2006 · 1 637 Inlägg

Jag har munktorparen@apballe.com  tongue .. å det gjorde ja på hotmails sida .. dock så kan ja inte ändra namn på msn för att apballe.com inte är verifierat

Phaetoon
18 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Du kanske menar att du vill använda microsoft outlook (express) för att kunna kolla dina mail?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hee-Maan
18 juli 2006 · 3 113 Inlägg

skulle vart kul om man hade ... @hotmale.com wink

Semper Fi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang