Ännu en gång visar det sig att det lönar sig att döda i Sverige... (Riccardofallet)

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
6 maj 2008 · 887 Inlägg

De dömda får kortare straff.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2410186.ab

Detta är helt jävla åt helvete... faktiskt.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
synden darkstar.se
6 maj 2008 · 80 Inlägg

Det är illa : /

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
ErskPersk Svindåre
6 maj 2008 · 1 433 Inlägg

joo, hörde de på p3 idag... jävla idioter. (det lönar sig ju alldrig att misshandla någon till döds btw)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
6 maj 2008 · 887 Inlägg

ErskPersk skrev:
joo, hörde de på p3 idag... jävla idioter. (det lönar sig ju alldrig att misshandla någon till döds btw)

Med tanke på att man får ett års sluten ungdsomsvård, så är det tyvärr det...

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Norde fotointresserad
6 maj 2008 · 2 307 Inlägg

Tycker det är helt sjukt att dom får sänkt straff.. och att dessutom Silbertsky och Landin överväger att överklaga för att försöka få ettt lägre straff, herregud! Hade dom varit några år äldre så att dom skulle dömas som vuxna hade det blivit fängelse i sex år, nu får dom ett års ungdomsvård!

Hoppas dom har dåligt samvete för vad dom har gjort och hur dom har fått andra att lida.. även om dom inte verkar visa det

FireTraXX DFFL
6 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Silbersky och Landin är onekligen otroligt duktiga advokater som gör sitt jobb sjukt bra.

Huruvida deras straff är rätt eller fel tänker jag inte kommentera.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
theodon
6 maj 2008 · 22 Inlägg

FYFAN! är allt jag kan säga.
Det är ju jävligt vettigt att man ger folk som sålt lite svartsprit eller lite hasch ett  högre straff än dessa pojkar som faktiskt dödat en annan individ.
För att inte tala om det allvarligaste brotten av dem alla:
Att fiffla med skatten, där har ni en straffskala som heter duga!

SKITLAND!

In a perfect world i would be a goat.,
TLO
6 maj 2008 · 1 062 Inlägg

Only in Sweden.

Här daltar man med brottslingar, men man sätter gärna åt Svensson som råkade köra 10km för fort mitt i natten på E4:an......

"You Go, we go!"
Mack Forum- och sitemoderator
6 maj 2008 · 26 187 Inlägg

"Ungdomsvård" heter det..hm..jo men det är ju en himla bra vård dom får.
"Här är dörren, du kan gå när du vill"..typ.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
theodon
6 maj 2008 · 22 Inlägg

Ett liknande fall fast i England.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl … 370637.stm

Mallet får 4 år och 4 månader, Hulme-bröderna får båda 5 år och 10 månader för inblandning i misshandeln (Grivious Bodily Harm eller Grovt vållande av kroppskada) av Robert Maltby.

Nån som ser skillnaden.. återigen FYFAN!

In a perfect world i would be a goat.,
Hee-Maan
6 maj 2008 · 3 113 Inlägg

fyfan.. vart är landet på väg? "Dom" straffar hellre alla bilister med höga skatter o bensinpriser än RIKTIGA brottslingar som är rent utsagt sjuka i huvet!!

har fan lust att flytta från sverige just nu för nu är det inte många droppar tills hinken svämmer över!! mad

vet en som kände Riccardo och han säger själv att han/dom som stod vi Ricco's närhet lider mer än vad dessa pygméer utan hjärna får göra! OCH DET ÄR FAN MED INTE RÄTT!!! 3ÅR ÄR FORTFARANDE INGENTING EMOT EN MÄNNISKAS LIV!

Semper Fi
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
6 maj 2008 · 887 Inlägg

Det är helt jävla åt helvete.
Fyfan vad jag tycker synd om offren, i detta fall Riccardos familj..

Må dessa ungjävlar brinna i helvetet. Och ta era jävla idioter till advokater med er.
För jag skiter totalt i om dom är bra, det finns saker man gör för pengar, och så finns det saker man absolut inte gör.
Att få en mördare på fri fot är enligt mig inte nåt man gör för pengar.

Äsch, skitsamma, blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker på det.
Hoppas hela jävla sverige går ut och protesterar mot det svenska rättssytemet någon gång.. för det är fan på tiden!

Senast redigerat av Jojje_ (6 maj 2008)

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
richardoo290 VOLVO for life..
6 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Jojje_ skrev:
Det är helt jävla åt helvete.
Fyfan vad jag tycker synd om offren, i detta fall Riccardos familj..

Må dessa ungjävlar brinna i helvetet. Och ta era jävla idioter till advokater med er.
För jag skiter totalt i om dom är bra, det finns saker man gör för pengar, och så finns det saker man absolut inte gör.
Att få en mördare på fri fot är enligt mig inte nåt man gör för pengar.

Äsch, skitsamma, blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker på det.
Hoppas hela jävla sverige går ut och protesterar mot det svenska rättssytemet någon gång.. för det är fan på tiden!

du tog orden ut munnen på mig tongue

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
6 maj 2008 · 5 042 Inlägg

Kanske dags att byta ut alla gamla gubbar & kärringar från rätten till dagens folk o inte folk som tror vi lever i 60 talet!

Att inte domaren frågade om ungarna ville ha glass med!!

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (6 maj 2008)

C H E V R O L E T <3
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
6 maj 2008 · 887 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Kanske dags att byta ut alla gamla gubbar & kärringar från rätten till dagens folk o inte folk som tror vi lever i 60 talet!

Att inte domaren frågade om ungarna ville ha glass med!!

Vad fan säger du? Det är klart att han gjorde! mad












roll

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
mtlca Zippin 40's
6 maj 2008 · 197 Inlägg

Fy fan säger jag bara... jag tyckte att deras förra dom på 3 år var på tok för lågt... och nu sänker dom det?!  men jag hoppas verkligen dom kommer må psykiskt dåligt resten av sina liv...

"Dieselbilar drar minst bensin"
mulleri
6 maj 2008 · 508 Inlägg

Det var för klent straff enligt mig med, men sen finns det folk som vill åt dem efter det där..
När dessa sen kommer ut från ungdomsvården, kommer det finnas endel som vill skjuta av packen, så naturen kommer ha sin rätt iaf..

Martin 9-3 Fisketokig
6 maj 2008 · 2 997 Inlägg

mtlca skrev:
Fy fan säger jag bara... jag tyckte att deras förra dom på 3 år var på tok för lågt... och nu sänker dom det?!  men jag hoppas verkligen dom kommer må psykiskt dåligt resten av sina liv...

Så de belastar psykvården ännu mer och kostar pengar?

Det viktiga är ju att de kommer på rätsida med livet och inte belastar samhället mer.

Det är ju inte ett liv på rosor som väntar efter avtjärnad tid heller.. samhället är långsynt och skulle tro att de  kommer få sociala problem och svårt med jobb mm en lång tid efteråt. en tid som kanske är svårare än det  kommande året?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FireTraXX DFFL
6 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Man kan inte säga att det lönar sig, de är dömda.
Men det straffar sig knappt att mörda någon medans man är minderårig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Superdtm i övrigt värdelös.
7 maj 2008 · 613 Inlägg

fy fan.. är typ det ända man kan säga...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang