Ännu en gång visar det sig att det lönar sig att döda i Sverige... (Riccardofallet)

Opelmadness German cars, quality and beyond
7 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Jojje_ skrev:

ErskPersk skrev:
joo, hörde de på p3 idag... jävla idioter. (det lönar sig ju alldrig att misshandla någon till döds btw)

Med tanke på att man får ett års sluten ungdsomsvård, så är det tyvärr det...

Samma sak hände ju här ifjol. En kille slog sin kompis medvetslös, sparkade på honom när han var borta sen ska han ha kastat kroppen i sjön så han drunkade.
Men dom fick det till att killen hade vaknat upp och irrat ner i sjön själv. Det tror jag så jävla mycket jag vill på.. mad
Killlen fick också ett års sluten ungdomsvård. hmm Helt åt helvete!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1432828.ab

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Hammarslag Inläggskritiker
7 maj 2008 · 990 Inlägg

theodon skrev:
FYFAN! är allt jag kan säga.
Det är ju jävligt vettigt att man ger folk som sålt lite svartsprit eller lite hasch ett  högre straff än dessa pojkar som faktiskt dödat en annan individ.
För att inte tala om det allvarligaste brotten av dem alla:
Att fiffla med skatten, där har ni en straffskala som heter duga!

SKITLAND!

Se på mig, fick 1år först för lite tabletters (under 100st) skull. Medans folk kan begå drop och komma undan med samma straff, härligt är det.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Izual
7 maj 2008 · 4 571 Inlägg

Man kan få längre fängelsestraff för att skjuta en varg än att misshandla folk till döds i sverige...

Någonting är riktigt fel.

rotary12
7 maj 2008 · 482 Inlägg

helt sjukt... hmm

Jodå... Så är det serru!
Volvo 142 (1973)
g_b
7 maj 2008 · 100 Inlägg

vadå att det lönar sej att döda?


dom som sparka ihjäl killen tjäna väll inte dett dugg på det. Blir ju sluten ungdomsvård, stämplade som mördare resten av livet osv....

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
trippelturbo Trucker
7 maj 2008 · 2 710 Inlägg

Löna sig kanske det inte gör direkt.. Men olagligt verkar det då inte vara iaf, inte som det ser ut. Är inte en människa mer värd än 4år, i svensk fängelse/anstalt/häkte etc.. ?? Känner en som jbbar på ett häkte och hon säger att det är KUNGLIGT där med tanke på vad hon själv genomgått där hon kommer ifrån, i det verkliga livet.. Tyvärr så är ett av världens vackraste länder lett av fel personer.. winkwink Bara och gilla läget smile

Fart missbrukare
richardoo290 VOLVO for life..
7 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Hammarslag skrev:

theodon skrev:
FYFAN! är allt jag kan säga.
Det är ju jävligt vettigt att man ger folk som sålt lite svartsprit eller lite hasch ett  högre straff än dessa pojkar som faktiskt dödat en annan individ.
För att inte tala om det allvarligaste brotten av dem alla:
Att fiffla med skatten, där har ni en straffskala som heter duga!

SKITLAND!

Se på mig, fick 1år först för lite tabletters (under 100st) skull. Medans folk kan begå drop och komma undan med samma straff, härligt är det.

hur jävla fucked upp e inte det? du fick ett lagom traff i mina ögon.
har man dödat nån (drop) så ska man sitta 15-20 år.
om man dödat fler än en eller gjort de på ett brutalt sätt (planerat mord) så är de dödstraff som gäller!

ni får tycka vad ni vill men att ge samma straff för lite tabletter o mord är SJUKT!

g_b
7 maj 2008 · 100 Inlägg

ok visst dom sparkade ihjäl en kille, men dom får ändå ett straff ju. 1 år i sluten ungdomsvård, typ fängelse. Alltså en 1/16 av livet som dom levt tills nu. Personligen tycker jag att det är ett tillräckligt straff, med tanke på att en äldre person knappast fått ett så mkt längre straff.
Och det är bättre att dom får nån form av straff, och sedan får komma ut å sluta kosta en massa pengar för samhället.

tror att man tänker sej för i forts om man just suttit av ett år,när man är så ung.Blir ju som sagt en stor del av livet då.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
Kajlie Garaget Video Crew
7 maj 2008 · 842 Inlägg

richardoo290 skrev:

Hammarslag skrev:

theodon skrev:
FYFAN! är allt jag kan säga.
Det är ju jävligt vettigt att man ger folk som sålt lite svartsprit eller lite hasch ett  högre straff än dessa pojkar som faktiskt dödat en annan individ.
För att inte tala om det allvarligaste brotten av dem alla:
Att fiffla med skatten, där har ni en straffskala som heter duga!

SKITLAND!

Se på mig, fick 1år först för lite tabletters (under 100st) skull. Medans folk kan begå drop och komma undan med samma straff, härligt är det.

hur jävla fucked upp e inte det? du fick ett lagom traff i mina ögon.
har man dödat nån (drop) så ska man sitta 15-20 år.
om man dödat fler än en eller gjort de på ett brutalt sätt (planerat mord) så är de dödstraff som gäller!

ni får tycka vad ni vill men att ge samma straff för lite tabletter o mord är SJUKT!

Håller med er helt jävla sjukt att det kan vara samma straff för tabletter som dråp. Att skada sig själv eller att ta ett liv och förstöra en massa andras liv samtidigt e helt för jävligt.

Dock så tycker inte jag att dödsstraff är lösningen. Våra fängelser är ju värsta hotellen där fångarna tror dom är kungar med rättigheter.
Dom ska inte ha EN ENDA rättighet, som det med porrtidningarna hur fan kan dom ens diskutera det, bestämmer dom att dom inte får läsa sånt så e det så bara (i detta falet sexförbrytare).

Håller även med dig att mord ska vara MINST 20 år, MINST!!!!.
Tycker inte heller att det ska vara så jävla lätt att få in brottslingar på rättspsykiatrisk klinik.
Har dom inte kommit på innan att dom är sjuka i huvudet så passar det inte nu heller, in med dom jävlarna i fängelse och låt dom sitta där.
Nej vi sätter dom på rättspsyk i 1 år sen e det nog bra....
Nej man blir fan rädd för detta landet ibland.

Men det e så, så länge svenska folket bara sitter och snackar så kommer inte ett skit hända. Vi måste agera och visa att det här tolererar vi inte!

Snowman79
7 maj 2008 · 16 Inlägg

Ja vafan ska man säga om detta. Sjukt? Helt klart. Rätt straff? Inte en jävla chans. Det kanske inte va överlagt vad vet jag, men minst 10 år. Ungdomsanstalt först o sen riktig fängelse. Jag kan sätta pengar på att dessa idioter kommer göra liknande saker i framtiden, all statistik tyder på det. Ju längre straff desto bättre så är de för gamla att kunna begå samma skit när de kommer ut igen.

Man blir helt sjukt irriterad på detta. Bura in Sibierski med. Hur fan kan man stå o försvara såna skitungar. Hoppas han och deras föräldrar är stolta. Aahhh... nu blev jag bara så sjukt pissed off.

Arbete är ett hån mot friheten...en arbetare är en slav på deltid. (Bob Black)
När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga höger. (Rudi Carrell)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
7 maj 2008 · 887 Inlägg

g_b skrev:
vadå att det lönar sej att döda?


dom som sparka ihjäl killen tjäna väll inte dett dugg på det. Blir ju sluten ungdomsvård, stämplade som mördare resten av livet osv....

Tydligen så är han ingen mördare... det är just det som stör mig så f*cking mkt...

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Tomten Tomten
7 maj 2008 · 1 065 Inlägg

selle90 skrev:
Som magnus betnèr sa en gång!  Har man valt Silbersky som försvars advokat så vet alla att man är skyldig.  Fast man blir friad så säger dommaren att de blir 1år i fängelse för man har ju val vår käre vän Silbersky som försvars advokat;)

det kan ja hålla med dom.

Men vi bor i ett fegt land där idioter styr. Där vi prioriterad fildeling och fortkörningar mm före mord och våldtäkter osv. Det är väll idiotiskt tycker jag.

Sen vet jag inte om dödstraff är lösningen. Den skyldige ska få lida, sätt dom i en bur på stan där folk får spotta o slå, sparka osv på han/henne

vårt land är inte som det borde

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
g_b
7 maj 2008 · 100 Inlägg

Jojje_ skrev:

g_b skrev:
vadå att det lönar sej att döda?


dom som sparka ihjäl killen tjäna väll inte dett dugg på det. Blir ju sluten ungdomsvård, stämplade som mördare resten av livet osv....

Tydligen så är han ingen mördare... det är just det som stör mig så f*cking mkt...

Näe det är han ju iofs inte, men det är ju den som skrivit lagen som bestämmt så.

Och troligen så hade han/dom inte planerat att döda killen (finns effektivare sätt än att sparka ihjäl nån) utan det råka bli så.
Så det är väll inte brottslingen som är det egentliga problemet utan våran lagbok, den behöver göras om för att sätta dit brottslingar ordentligt.
Och våra fängelser måste bli otrevligare att sitta i så man inte vill dit igen och kanske tänker sig för en extre gång innan man gör nått olagligt.

Senast redigerat av g_b (7 maj 2008)

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
FireTraXX DFFL
7 maj 2008 · 9 020 Inlägg

g_b skrev:
ok visst dom sparkade ihjäl en kille, men dom får ändå ett straff ju. 1 år i sluten ungdomsvård, typ fängelse. Alltså en 1/16 av livet som dom levt tills nu. Personligen tycker jag att det är ett tillräckligt straff, med tanke på att en äldre person knappast fått ett så mkt längre straff.
Och det är bättre att dom får nån form av straff, och sedan får komma ut å sluta kosta en massa pengar för samhället.

tror att man tänker sej för i forts om man just suttit av ett år,när man är så ung.Blir ju som sagt en stor del av livet då.

Jag kan garantera att man med lätthet kan få längre straff.
Jag åkte nästan på en 2 års vända för misshandel för 2 år sedan.
Medans dessa killar får 1 års semester för att ha mördat någon.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Klaesson
7 maj 2008 · 399 Inlägg

Straff systemet i detta landet är ett skämt det bara e så !  sad

VOLVO for life
Rallyhalle
7 maj 2008 · 4 299 Inlägg

g_b skrev:
ok visst dom sparkade ihjäl en kille, men dom får ändå ett straff ju. 1 år i sluten ungdomsvård, typ fängelse. Alltså en 1/16 av livet som dom levt tills nu. Personligen tycker jag att det är ett tillräckligt straff, med tanke på att en äldre person knappast fått ett så mkt längre straff.
Och det är bättre att dom får nån form av straff, och sedan får komma ut å sluta kosta en massa pengar för samhället.

tror att man tänker sej för i forts om man just suttit av ett år,när man är så ung.Blir ju som sagt en stor del av livet då.

De e ju just för att dom e unga som dom ska få sitta länge. Va e de för jävla daltande me att dom bara e 16 år. De kvittar, som de e nu så kommer dom fan lära sig att dom kan lika gärna göra nått sånt igen.

För hade de varit "lilla" Ole som har en morsa som knappt har råd att bo där dom bor o me andra ord inte råd me nåt försvar. Hur långt straff tror du han hade fått i jämförelse.

Nää, stäng in dumjävlarna låång tid så att dom lär sig att ge fan i att göra nått sånt lr annat igen.

FireTraXX DFFL
7 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Rallyhalle skrev:
För hade de varit "lilla" Ole som har en morsa som knappt har råd att bo där dom bor o me andra ord inte råd me nåt försvar. Hur långt straff tror du han hade fått i jämförelse.

Nää, stäng in dumjävlarna låång tid så att dom lär sig att ge fan i att göra nått sånt lr annat igen.

HAHA, tror du att ungdomarna (Eller deras familjer) har betalat för Silbersky?

Silbersky är en uppmärksamhetshora som med glädje tar sådana här fall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rallyhalle
7 maj 2008 · 4 299 Inlägg

FireTraXX skrev:

Rallyhalle skrev:
För hade de varit "lilla" Ole som har en morsa som knappt har råd att bo där dom bor o me andra ord inte råd me nåt försvar. Hur långt straff tror du han hade fått i jämförelse.

Nää, stäng in dumjävlarna låång tid så att dom lär sig att ge fan i att göra nått sånt lr annat igen.

HAHA, tror du att ungdomarna (Eller deras familjer) har betalat för Silbersky?

Silbersky är en uppmärksamhetshora som med glädje tar sådana här fall.

njaa, de var mest en förhoppning...

De e väl förmodligen som du säger vilket tyder på att han e helt jävla dum i huvet, sånna fall ska man fan inte ta frivilligt.

Senast redigerat av Rallyhalle (7 maj 2008)

FireTraXX DFFL
7 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Rallyhalle skrev:

FireTraXX skrev:

Rallyhalle skrev:
För hade de varit "lilla" Ole som har en morsa som knappt har råd att bo där dom bor o me andra ord inte råd me nåt försvar. Hur långt straff tror du han hade fått i jämförelse.

Nää, stäng in dumjävlarna låång tid så att dom lär sig att ge fan i att göra nått sånt lr annat igen.

HAHA, tror du att ungdomarna (Eller deras familjer) har betalat för Silbersky?

Silbersky är en uppmärksamhetshora som med glädje tar sådana här fall.

njaa, de var mest en förhoppning...

De e väl förmodligen som du säger vilket tyder på att han e helt jävla dum i huvet, sånna fall ska man fan inte ta frivilligt.

Han får lika mycket per timme av staten som andra advokater när han inte är anlitad personligen.

Och nej, han är inte dum i huvudet.
Han är jävligt smart som lyckas få så låga straff vilket ger honom enorm publicitet och därmed mer jobb som han kan ta otroliga arvoden för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rallyhalle
7 maj 2008 · 4 299 Inlägg

FireTraXX skrev:
Han får lika mycket per timme av staten som andra advokater när han inte är anlitad personligen.

Och nej, han är inte dum i huvudet.
Han är jävligt smart som lyckas få så låga straff vilket ger honom enorm publicitet och därmed mer jobb som han kan ta otroliga arvoden för.

Nää, på de sättet e han smart...
Men i vissa sammanhang ska man tänka på i vilka sammanhang man framträder, o framförallt hur man framträder, de e den biten jag tycker e korkat. Visst de styrker hans karaktär när han får ner straffen, men hur kommer många av sveriges befolkning se på honom när han försvarat dom där idioterna.

De e ju inget + i kanten, lr e de bara jag som tänker så??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang