2208
Sök

Angående: Jönköpingsträffar snart eller? : )

2 014 Inlägg
17 juli 2009
Har aldrig förstått varför man ska hålla på med burn-outs på dessa platser. Inte fasen pysslar jag med stripp- eller bankörning inne i stan? Var sak på sin plats, som man säger... Vilket innebär att man håller aktiviteterna på sådant håll att det inte stör eller åsamkar skada för andra.

Fortsätt som ni gör nu så har ni mycket goda möjligheter att allvarligt skada situationen för bilintresset i Jönköping. Parkeringar/samlingsplatser kommer att stängas av, uppmärksamhet från länsman kommer att öka och bilentusiasterna själva kommer tröttna på att få bilarna blästrade med stenskott eller riskera att få dem påkörda.

Såna här aktiviteter skadar också bilintresset i allmänhetens ögon, då medelsvensson knappast ser rubriker som denna som någon större anledning att stödja bilentusiasternas strävan att få speciellt upplåtna platser att utöva sitt intresse på.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

953 Inlägg
17 juli 2009
Mycket bra skrivet Alecci  jag vätade på att någon skulle skriva nått sånt=) Jag tycker detta e sjukt tråkigt men men som du skriver fler ställen kommer troligen få bomar eller liknande  för att dom nu kommer vara rädda att få sina parkeringar sönder körda. Fatta inte vad folk tänker på. Det finns seriöst bilfolk i stan och de vet jag. Men ni som håller på med burouts och sånt åk till en grus väg . E trött på erat lekande som man höll på med precis när man fick körkortet

174 Inlägg
20 juli 2009
Bra skrivet Alecci, det du tar upp stämmer verkligen överens med min åsikt.

Alecci skrev:
Fortsätt som ni gör nu så har ni mycket goda möjligheter att allvarligt skada situationen för bilintresset i Jönköping.

Jag skulle vilja påstå att stora skador redan har skett.
Parkeringsplatsen på A6/Coop är redan avspärrad på grund av oljud från så kallade "bilintresserade".
ICA Maxis parkering håller på att gå samma öde till mötes.
Artikeln i Jönköpings Posten kändes faktiskt lite som spiken i kistan och som en rejäl bekräftelse på det jag, och vissa andra, har uttryckt i den här tråden.

Allmänheten kommer avsky oss som kör stylade/trimmade/exotiska bilar. Detta för att ett fåtal människor inte kan förstå att sånt här händer om man för ett jävla oväsen och skräpar ner på allmän plats och/eller i tättbebyggt område. Händer det på ett företags parkering så är det ganska självklart att det förr eller senare blir igenbommat.
Det som är så otroligt synd är att flertalet bilintresserade i den här stan verkligen sköter sig men får ändå samma stämpel av allmänheten som dom som inte sköter sig.

Jag har all respekt för att man kan gilla att sladda, burna och liknande, men jag har absolut INGEN respekt för att man för det mitt bland andra bilar på parkeringsplaster där det kan störa allmänheten.
Man skjuter sig själv, och oss andra, i foten helt enkelt.

Förövrigt så tycker jag att JP-artikeln var snedvriden, självklart ska vi intresserade pekas ut. Sen att det hela tiden pratas om "ungdomar" och ibland till och med "tonåringar" är ju otroligt löjligt.
Jag själv är 26 och vet många andra som har brinnande bilintresse trots att dom är en bra bit upp i medelåldern.

157 Inlägg
20 juli 2009
Är det inga träffar i jkpg längre eller?
jag åker gärna in till jkpg om någon styr upp lite större träff.
mvh

vill du få din bil fotad: www.JiS-foto.se

26 Inlägg
23 juli 2009
En Japs träff, ja!!!
Det vore ju riktigt kul att kolla in lite heta Japanare.
När när när???

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
23 juli 2009
tänkte ha en träff snart smile i nässjö förmodligen ni kan ju söka efter nässjö träffen på forum smile mvh ralle

953 Inlägg
24 juli 2009
Känns ju som att stan e död nu efter alla tråkigheter som ha hänt? man hör inget längre om träffar eller race. vart tog alla vägen? Något i helgen elle ska alla supa som vanligt för att det är lön? ses ikväll media markt 2030=)

157 Inlägg
24 juli 2009
Klart att folk tappar lusten av bilträffar i jkpg när de är så missköt av alla. alla parkeringar stängs av för att vi inte sköter oss.
Alla som är bilintresserade både ha mer vett i huvet att man inte sladdar runt nu då så vi inte blir helt utlysta från jkpg.
Var på en Lkpg träff förra veckan och där kan man kalla bilträff! bra uppstyrt många bilar och lungt och sansat. visst folk burnade och brände gummi men det var på en annan parkering.
ta efter dom tkr jag.

2 014 Inlägg
24 juli 2009
Jag och sambon ställer gärna på någon japsträff i stan under helgen om någon skulle vilja ta tag i det.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

6 851 Inlägg
24 juli 2009
Allt snack om just Japs träff? Varför kan man inte samlas alla på en träff ist. för att dela upp olika bilar beroende på vart de kommer ifrån?
Tycker att ska man ha en träff i stan, då bör det vara för ALLA bilar, oavsett vart de kommer ifrån.

freeengine: nu skall man inte dra alla över en kam och säga att alla missköter sig. Det är en ganska så liten skara som missköter sig och tyvärr drar de ner dem som sköter sig oxå.
Senast redigerat av TT-Avant (24 juli 2009)

90 Inlägg
24 juli 2009
Vägverket lät ju gräva bort "vändörat" nere vid stigamo-rakan, för att markägaren tycker att det skräpas ner för mycket. det är ju jävligt onödigt att kasta en massa skit längs med vägen. Nu får vi motorintresserade bara ännu sämre ryckte. Sluta skräpa ner vid stigamo annars kommer det garanterat att blir fler åtgärder...

nissan silvia Projekt-tråd

6 Inlägg
25 juli 2009
var ju stendött i hela stan idag... puttrade runt i typ 1.5h mellan 2030-22 o sen en timme nu, såg inte en kotte... vart håller alla hus? :S

210 Inlägg
25 juli 2009
träff under coop ikväll kl 19.00 sedan runt 20.00 drar vi mot flygfältet big_smile

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

953 Inlägg
25 juli 2009
Gott att de händer lite

157 Inlägg
25 juli 2009
TT-Avant skrev:
Allt snack om just Japs träff? Varför kan man inte samlas alla på en träff ist. för att dela upp olika bilar beroende på vart de kommer ifrån?
Tycker att ska man ha en träff i stan, då bör det vara för ALLA bilar, oavsett vart de kommer ifrån.

freeengine: nu skall man inte dra alla över en kam och säga att alla missköter sig. Det är en ganska så liten skara som missköter sig och tyvärr drar de ner dem som sköter sig oxå.

Jo det var lite hårt att säga alla.
ber om ursäkt för det.
Men det skulle vara kul om någon klubb kunde styra upp som det var förra sommaren, som Pro-racing gjorde.
Inte bara för medlemmar utan för ALLA bilintresserade.
mvh Jens

Fixare
321 Inlägg
25 juli 2009
RaggarVargen skrev:
träff under coop ikväll kl 19.00 sedan runt 20.00 drar vi mot flygfältet big_smile

Va fan ska ni uppe vid flygfältet att göra?

Lone Star Garage

174 Inlägg
28 juli 2009
TT-Avant skrev:

Japanska prestandabilar har en tendens att förbrödra.
Jag kommer ihåg några Japmeet som jag varit på, det har varit så lugnt, alla pratar med alla och stämningen är extremt god.

Jag personligen har tröttnat på bilar som jag anser ointressanta och då jag i princip enbart är intresserad av japanska bilar så tycker jag att det hade varit kul att ha en träff med bara sådana.

Stämningen brukar som sagt vara väldigt god mellan oss japanbilägare.
Har varit med om att folk i högerstyrda bilar har hälsat på mig rent spontant, det har hänt flera gånger.
I princip samtliga Imprezor med turbo blinkar åt mig eller får en blink eller vinkning av mig.
När man står vid sin bil på ICA Maxi så består den mänskliga kontakten av arga blickar från grabbar med sned kep och skrotbilar, som oftast inte är från Japan.

Med detta sagt så ser jag GÄRNA att det blir fler och större träffar där bilar med olika "nationalitet" är välkomna.
Jag har inget emot något speciellt bilmärke men tycker, som sagt, att det skulle vara kul och mer intressant med en träff med massa japanbilar.

Ut och åk på helgerna folk!
Var ute i lördags och gjorde stan i några timmar, man såg några roliga bilar men dom var ändå alldeles för få.

210 Inlägg
28 juli 2009
Bra träff i Lördags eller vad tycker ni smile

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

26 Inlägg
30 juli 2009
JontaK: Men då tycker jag att du ska styra upp en sån träff! Vi kanske ska starta en ny tråd?

Min bil kommer med flyttgods idag och jag räknar med att ha den körklar i slutet på nästa vecka. Varför inte ett Japs meet Lördagen den 7:e Aug?

174 Inlägg
31 juli 2009
Angie, jag har lite planer.
Vore ju kul att hitta på något mer än bara en träff där folk står och tjötat.
En cruising genom stan med bara japanbilar låter riktigt bra i mina öron. smile
Vi får fortsätta den här diskussionen här men kanske också i en ny tråd.

Tills dess uppmanar jag ALLA ägare av japanbilar i jönköpingstrakten att
ge sig ut och åka på helgerna.
Det är alltid kul att höra lite turbovin på stadens gator. big_smile

Sök