Bra skrivet Alecci, det du tar upp stämmer verkligen överens med min åsikt.
Alecci skrev:
Fortsätt som ni gör nu så har ni mycket goda möjligheter att allvarligt skada situationen för bilintresset i Jönköping.
Jag skulle vilja påstå att stora skador redan har skett.
Parkeringsplatsen på A6/Coop är redan avspärrad på grund av oljud från så kallade "bilintresserade".
ICA Maxis parkering håller på att gå samma öde till mötes.
Artikeln i Jönköpings Posten kändes faktiskt lite som spiken i kistan och som en rejäl bekräftelse på det jag, och vissa andra, har uttryckt i den här tråden.
Allmänheten kommer avsky oss som kör stylade/trimmade/exotiska bilar. Detta för att ett fåtal människor inte kan förstå att sånt här händer om man för ett jävla oväsen och skräpar ner på allmän plats och/eller i tättbebyggt område. Händer det på ett företags parkering så är det ganska självklart att det förr eller senare blir igenbommat.
Det som är så otroligt synd är att flertalet bilintresserade i den här stan verkligen sköter sig men får ändå samma stämpel av allmänheten som dom som inte sköter sig.
Jag har all respekt för att man kan gilla att sladda, burna och liknande, men jag har absolut INGEN respekt för att man för det mitt bland andra bilar på parkeringsplaster där det kan störa allmänheten.
Man skjuter sig själv, och oss andra, i foten helt enkelt.
Förövrigt så tycker jag att JP-artikeln var snedvriden, självklart ska vi intresserade pekas ut. Sen att det hela tiden pratas om "ungdomar" och ibland till och med "tonåringar" är ju otroligt löjligt.
Jag själv är 26 och vet många andra som har brinnande bilintresse trots att dom är en bra bit upp i medelåldern.