3583
Sök

740 avgassystem

1 163 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
hejsan har mina funderingar på å byta ut mitt system... just nu har ja ett orginal grenrör , med en liten avgasläcka i! å d e skit störande, sedan e d mesigt ljud i d avgassystemet jag har nu ... så ja har mina fubnderingar på å typ köpa ett extraktor grenrör? och bygga typ 2 - 2,5" avgassytem.. vad tkr ni om d? lr ska ja köpa nytt orginal grenrör , behålla mitt gammla system å sätta en simonslutburk? ... kom gärna med tips... och gärna länkar till vart man kan köpa grenrör å extraktor grenrör osv smile vore väldigt tacksam för hjälpen!

MVh// Håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

455 Inlägg
10 maj 2008
ska du ändå byta så är det väll lika bra att ta något lite extra men om det ger fler hk vet jag inte

>syns man inte finns man inte<

1 163 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
corollaistheshit skrev:
ska du ändå byta så är det väll lika bra att ta något lite extra men om det ger fler hk vet jag inte

ahh ja vet, tänkte så med, njae ger la ej så mkt mer visst lite bättre respons på gas å så gör d ju, men iochmed att extraktor grenrör e no ej så mkt dyrare än ett orginal endå... men frågan e , vilken storlek d ska vara på systemet...

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

2 283 Inlägg
10 maj 2008
Hoaken skrev:
corollaistheshit skrev:

ahh ja vet, tänkte så med, njae ger la ej så mkt mer visst lite bättre respons på gas å så gör d ju, men iochmed att extraktor grenrör e no ej så mkt dyrare än ett orginal endå... men frågan e , vilken storlek d ska vara på systemet...

Stuprör tongue

Nae men jag vet inte

R.I.P. Michael Jackson!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
10 maj 2008
Inte större än 2.5" iaf. Tror nog 2.5" blir alldeles utmärkt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

455 Inlägg
10 maj 2008
patrikhornfeldt skrev:
Inte större än 2.5" iaf. Tror nog 2.5" blir alldeles utmärkt.

ja 2,5 tums blir nog lagom inte så svårt att få det bra!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
10 maj 2008
extraktor sen 2,5" med 3"5 tums utblås.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 163 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
roxe skrev:
extraktor sen 2,5" med 3"5 tums utblås.

aa , men vet du vart man kan få tag på extraktor grenrör till bra pris? , å få la ha en ljuddämpare efter främre avgasrör ... nåt förslag på vad som kan passa`?

Långtradarchaufför
282 Inlägg
10 maj 2008
ska du byta så ska de va 2,5" för bästa effekt, 3 och över de så förlora du bara effekt och de låter ungefär lika gött vilket som ändå

BMW - Det stavas som det låter:)

1 163 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
bmwmannen skrev:
ska du byta så ska de va 2,5" för bästa effekt, 3 och över de så förlora du bara effekt och de låter ungefär lika gött vilket som ändå

aa har bestämt mej för 2,5 " me extraktor grenrör nu.. men fudnera på å bygga ut till 2 utblås lr va tkr ni ? å måstej u ha en ljuddämpare där fram ... skicka gärna länkar där grejjer finns smile

Meister
6 763 Inlägg
10 maj 2008
bmwmannen skrev:

Om jag ska vara ärlig så tror jag att 2,5" är förstort på en 740. Sattsa på 2" de räcker gott och väl.

474 Inlägg
10 maj 2008
http://www.jt-tuning.se/ tycker jag har bra priser på avgassystem. Dom har även extraktor grenrör till 740

Volvo S60 2.5T AWD

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
10 maj 2008
camaro67 skrev:
bmwmannen skrev:

Om jag ska vara ärlig så tror jag att 2,5" är förstort på en 740. Sattsa på 2" de räcker gott och väl.

Det sitter 2,25" orginal på 740/940 sugisar wink 2,5" funkar fint. Billiga extraktor finns på folkraceshop.se

1 163 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
aa ja kör 2,5" 3" e för mkt .. men 2,5 blir no rätt lagom med en dämpare med smile ... tackar för länkarna tillfolkraceshop.se .. väldigt schysst pris på d extraktorgrenröret! big_smile ska no kanske beställa snart då å bygga mitt egna 2,5" smile tkr ni att ja ska bygga dubbla utblås lr köra på ett? (som ja har det nu då)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
11 maj 2008
Det är snyggt med ett utblås på var sida bilen smile Men jag skulle nog kört på ett ändå. Prestandan får gärna matcha utséendet på bilen tongue

1 163 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Det är snyggt med ett utblås på var sida bilen smile Men jag skulle nog kört på ett ändå. Prestandan får gärna matcha utséendet på bilen tongue

lägger din röst på minnet! så få ja la se va fler tycker smile d e ju nä ja beställt grejerna ja måste bestämmt mej smile

455 Inlägg
11 maj 2008
Hoaken skrev:
Marcus_89 skrev:

lägger din röst på minnet! så få ja la se va fler tycker smile d e ju nä ja beställt grejerna ja måste bestämmt mej smile

ett utblås tycker jag!

2 118 Inlägg
11 maj 2008
du kan ju köra me dubbla 3"pip på bara höger sida smile

D.i.l.l.i.g.a.f

1 163 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
NJ_ skrev:
du kan ju köra me dubbla 3"pip på bara höger sida smile

hehe ahh tror ja skiter å bygga dubbla .. kör på högra sidan istället blir mycket lättare å bygga å kanske ser bättre ut smile .. funderar på å ha dubbla ändrör som ja har nu .. fast dom ska ha en böj så dom vinklas uppåt .. va tycks om de?

Sök