5956
Sök

honda civic styling projekt( TILL SALU!)

602 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
har för mig d passar ganska bolt-on big_smile

okej i sådant fall är det ju skit bra vet du om motor fästena och sådant med är samma

terazzi
4 oktober 2008
snacka med takashi lr masuru wink duktiga på honda big_smile

602 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
snacka med takashi lr masuru wink duktiga på honda big_smile

okej ska ta och göra det.....sen är det bara det jobbiga att hitta en motor med boxar och kapelharva

I <3 my Honda
483 Inlägg
5 oktober 2008
En VTI motor (B16A2) passar inte till din LSi låda. Sen om du vill swapa b16 motor i din civic måster du har vti motorfästen, kabelhäven, spindlar,  drivaxlar, bromsar, växellänkage, databox.... till B16 motor och lådan.

4 767 Inlägg
5 oktober 2008
Ser bra ut med bagageluckan! smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

602 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Erick skrev:
Ser bra ut med bagageluckan! smile

Mvh
Erick

tackar!big_smile

602 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Racing84 skrev:
En VTI motor (B16A2) passar inte till din LSi låda. Sen om du vill swapa b16 motor i din civic måster du har vti motorfästen, kabelhäven, spindlar,  drivaxlar, bromsar, växellänkage, databox.... till B16 motor och lådan.

okej tack då vet jag hur det ligger till om man ska byta motor

94 Inlägg
5 oktober 2008
Du hittar mycke om motor swap på hondaklubben.com , finns många kunniga där smile

De flesta företag som säljer Honda motorer säljar kompletta swap.
Ofta när man säljer en Honda "motor" så menas både motor och växelåda. wink

Här kan du få en uppfattning på prisbilden: http://www.akr-performance.nl/shop_uk/1 … /index.php cool

Finns ett företag här i Finland som swappar till en B16A-motor och allt annat för att få det att funka o sen oxå tar dom bilen genom en typ-besiktning, allting för ca. 40 000 kr. Finns säkert liknande företag hos er big_smile
Sen blir det betydligt billigare om du gör allt själv, o du verkar inte ha problem me det wink
Senast redigerat av HildingS (5 oktober 2008)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

602 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
Du hittar mycke om motor swap på hondaklubben.com , finns många kunniga där smile

De flesta företag som säljer Honda motorer säljar kompletta swap.
Ofta när man säljer en Honda "motor" så menas både motor och växelåda. wink

Här kan du få en uppfattning på prisbilden: http://www.akr-performance.nl/shop_uk/1 … /index.php cool

Finns ett företag här i Finland som swappar till en B16A-motor och allt annat för att få det att funka o sen oxå tar dom bilen genom en typ-besiktning, allting för ca. 40 000 kr. Finns säkert liknande företag hos er big_smile
Sen blir det betydligt billigare om du gör allt själv, o du verkar inte ha problem me det wink

vet du om man kan se hur långt motorna från http://www.akr-performance.nl har gått tror inte det är nya derekt eller?? jo det finns säker dom som gör det här i sverige med men jag lämnar inte in det om jag ska byta motor i sådant fall gär jag det själv är inte första gången jag bytar motor i en bil

602 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
måste bara fråga finns det någon civic som är ombygd till bakhjuls driven annars hade det vat roligt att kanske bygga om den till det

2 788 Inlägg
5 oktober 2008
Läst igenom hela tråden nu och det tog ju lite tid kan man säja wink Är grymt imponerad av ditt jobb du har åstadkommit hittills, satan alltså vad du jobbar på och kreativiteten är det inget fel på big_smile Tror du ger en hel del andra inspiration här på garaget också tongue

Skall försöka att följa ditt projekt bättre, här vill jag inte missa en update framöver wink

602 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Läst igenom hela tråden nu och det tog ju lite tid kan man säja wink Är grymt imponerad av ditt jobb du har åstadkommit hittills, satan alltså vad du jobbar på och kreativiteten är det inget fel på big_smile Tror du ger en hel del andra inspiration här på garaget också tongue

Skall försöka att följa ditt projekt bättre, här vill jag inte missa en update framöver wink

jo det kan jag förstå där har blitt några sidor att läsa,,,tackar ja man för ju jobba på om man vill ha det klar..

det kommer bli mer uppdateringar nästa månad då jag har mer pengar att bygga för har hellt slut matrial att bygga med det brukar komma en uppdatering några gånger i veckan så det är bara att kolla om det har kommigt några nya alltid kul att det är någon som följer det man gör big_smile

602 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
är det ingen som vet om det finns någon honda som är ombyggd till bakhjulsdriven??? hade vat kul att byggt någon som inte finns redan eller??

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
5 oktober 2008
Jo de finns RWD Civic´s, den jag såg video på gick som en påse bajs. Är ganska säker på att de satt turbo i den också.

602 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
civic skrev:
Jo de finns RWD Civic´s, den jag såg video på gick som en påse bajs. Är ganska säker på att de satt turbo i den också.

okej så det finns redan men om jag ska bygga det så blir det med med bmw drivlina eller en ford v8

495 Inlägg
6 oktober 2008
bygga om till rwd kommer bli ett jäääääkla stor projekt! mwn gör du det så lycka till:)

mig <3 vtec = sant

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
FoXxIe skrev:
bygga om till rwd kommer bli ett jäääääkla stor projekt! mwn gör du det så lycka till:)

jo vist är det ett stort prokekt men det hade vat rätt kul att haft en liten honda med en bmw motor:D

979 Inlägg
6 oktober 2008
du har ett jävulusikt jobb framför dig om du ska ge dig på det. kardan, växellåda m.m. Allt ska passa:)

Hpc

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
AnderssonE30 skrev:
du har ett jävulusikt jobb framför dig om du ska ge dig på det. kardan, växellåda m.m. Allt ska passa:)

har redan räknat med det kardan tunel har jag redan på bilen får  bygga om den lite så lådan får plats hella fram vagnen tar man från en bmw likså bakaxel

76 Inlägg
6 oktober 2008
fy f*n så brutalt! ger dig ett stort lycka till och hoppas du genomför det!

väldigt trevligt projekt annars!

Sök