En VTI motor (B16A2) passar inte till din LSi låda. Sen om du vill swapa b16 motor i din civic måster du har vti motorfästen, kabelhäven, spindlar, drivaxlar, bromsar, växellänkage, databox.... till B16 motor och lådan.
En VTI motor (B16A2) passar inte till din LSi låda. Sen om du vill swapa b16 motor i din civic måster du har vti motorfästen, kabelhäven, spindlar, drivaxlar, bromsar, växellänkage, databox.... till B16 motor och lådan.
okej tack då vet jag hur det ligger till om man ska byta motor
Finns ett företag här i Finland som swappar till en B16A-motor och allt annat för att få det att funka o sen oxå tar dom bilen genom en typ-besiktning, allting för ca. 40 000 kr. Finns säkert liknande företag hos er Sen blir det betydligt billigare om du gör allt själv, o du verkar inte ha problem me det
Senast redigerat av HildingS (5 oktober 2008)
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Finns ett företag här i Finland som swappar till en B16A-motor och allt annat för att få det att funka o sen oxå tar dom bilen genom en typ-besiktning, allting för ca. 40 000 kr. Finns säkert liknande företag hos er Sen blir det betydligt billigare om du gör allt själv, o du verkar inte ha problem me det
vet du om man kan se hur långt motorna från http://www.akr-performance.nl har gått tror inte det är nya derekt eller?? jo det finns säker dom som gör det här i sverige med men jag lämnar inte in det om jag ska byta motor i sådant fall gär jag det själv är inte första gången jag bytar motor i en bil
Läst igenom hela tråden nu och det tog ju lite tid kan man säja Är grymt imponerad av ditt jobb du har åstadkommit hittills, satan alltså vad du jobbar på och kreativiteten är det inget fel på Tror du ger en hel del andra inspiration här på garaget också
Skall försöka att följa ditt projekt bättre, här vill jag inte missa en update framöver
Läst igenom hela tråden nu och det tog ju lite tid kan man säja Är grymt imponerad av ditt jobb du har åstadkommit hittills, satan alltså vad du jobbar på och kreativiteten är det inget fel på Tror du ger en hel del andra inspiration här på garaget också
Skall försöka att följa ditt projekt bättre, här vill jag inte missa en update framöver
jo det kan jag förstå där har blitt några sidor att läsa,,,tackar ja man för ju jobba på om man vill ha det klar..
det kommer bli mer uppdateringar nästa månad då jag har mer pengar att bygga för har hellt slut matrial att bygga med det brukar komma en uppdatering några gånger i veckan så det är bara att kolla om det har kommigt några nya alltid kul att det är någon som följer det man gör
du har ett jävulusikt jobb framför dig om du ska ge dig på det. kardan, växellåda m.m. Allt ska passa:)
har redan räknat med det kardan tunel har jag redan på bilen får bygga om den lite så lådan får plats hella fram vagnen tar man från en bmw likså bakaxel