Köpa bil - Tips på bilar?

aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Tjo!

Har börjat få ihop en summa pengar som ska gå till att köpa bil. Men har så jääävla svårt att välja vilken bil jag ska ha. Vill absolut inte göra något impulsköp som jag ångrar senare. Därför behöver jag eran hjälp som är kunnigare än mig.

Jag är väldigt intresserad utav japanska tuning-bilar. Men är inte tyvärr allt för erfaren när det gäller vilken bil som är bättre än den andra och för- och nackdelar. Så ge mig gärna tips på vilka bilar inom den genren som är något att ha.

För övrigt så funkar det ju även med andra bilar som typ 855 R. Har även kikat på den lite, men verkar mer som om det blir åt någon random japps.

Summan är ca 50 000:- kan tänka mig att gå lite högre beroende på bil. Förklara även gärna varför jag ska köpa just den bilen och för- och nackdelar.


Tack på förhand!

// aer


Edit:
Har även kikat lite på Mitsubishi Eclipse från årsmodell -95 till -97. Dock så vet jag inte så mycket om vilken motor man ska ha om man nu ska köpa en sån. Vill inte köpa någon halvtaskig motor som knasar sig. Sen så kan jag inte så mycket om den bilen för övrigt, men förklara gärna.

Senast redigerat av aer (11 maj 2008)

Larsson_Power Saabvilde!
11 maj 2008 · 1 708 Inlägg

Tips: Använd sökfunktionen! Finns massa Köp-råd där!


EDIT : Stavfel.

Senast redigerat av Larsson_Power (11 maj 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Sökte, men hittade inget som jag letade efter.

_IsakssoN_
11 maj 2008 · 310 Inlägg

Det beror helt på vad du är ute efter..
Skulle själv rekommendera en Mercedes Benz C36 AMG..  väldigt rolig & behaglig bil att äga/köra.. inte farligt dyr heller.

Men det är ju min åsikt

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Aldrig varit mycket för Mercedes och tror inte heller att jag kommer köpa en sån.

Jag är ute efter mer typiska tuning-bilar. Tänk Fast and the furious, tex. Schyssta japps-bilar. Något åt det hållet om är det till någon hjälp.

Darkie dARKiE
11 maj 2008 · 5 031 Inlägg

En honda prelude? Min är till salu.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Njaa... gillade inte looken.

Frosted
11 maj 2008 · 1 878 Inlägg

min 850 till hösten?. nädå. det är ingen japsare. men nissan 200sx s14a är en grym bil (men kostar en slant mer). kanske en slags Honda Coupe?

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Phaetoon
11 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Jag skulle rekommendera dig till att köpa en billig slit-och-släng-bil innan du börjar titta på japsar och lite dyrare bilar. Som sagt, du vill ju inte köpa fel bil. Bättre att testa en massa bilar och köra runt med en sämre bil ett tag. Jag har iaf ett litet tips. Köp en veteranbil och etanolkonvertera motorn.
Skattebefriad och så får du parkera gratis (miljöbil) i många städer.
En Volvo Amazon är ett ganska billigt och bra projekt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Jag har faktiskt kikat rätt så mycket på Nissan 200 sx och dem andra modellerna utav den. Är den något att ha? Jag har hört att man inte ska köpa en sådan eftersom att de flesta är slutkörda.

Vilken modell ska man köpa utav den?


Ingen som har något svar angående Mitsubishi Eclipse än?

johanhhh
11 maj 2008 · 396 Inlägg

aer skrev:
Jag har faktiskt kikat rätt så mycket på Nissan 200 sx och dem andra modellerna utav den. Är den något att ha? Jag har hört att man inte ska köpa en sådan eftersom att de flesta är slutkörda.

Vilken modell ska man köpa utav den?


Ingen som har något svar angående Mitsubishi Eclipse än?

S13 börjar bli slitna nu mera. Fin bil om du hittar en som inte är sönderkörd eller rostig. Annars är ju s14 en fin bil. Men kanske inte riktigt i din prisklass. Billigaste ligger typ på 80 lappar

aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Har hittat 200 sx för ca 40 000:- är dem slutkörda eller?

Fortfarande inget angående Eclipsen?

T5Black
11 maj 2008 · 451 Inlägg

Köp denna! Ovanlig och väldigt rolig bil, världsmästaren i drifting har just en sånsmile Just denna har väldigt dålig lack men är annars i kanon skick, känner du någon som kan lacka den billigt så är detta ett kap=) http://www.blocket.se/vi/15435984.htm?ca=5_s

aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Var inget fel på bilen, men tyvärr så kommer jag aldrig köpa en högerstyrd bil =/
Synd, alltså.

Lowenhart fälg fantast
11 maj 2008 · 1 086 Inlägg

skaffa dig en Honda CRX ,90 - 93, eller en civic VTI , elelr en Golf GTI 16 V, duger nog rätt bra, eller varför intve en Supra Mk3

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
aer
11 maj 2008 · 19 Inlägg

Gillar inte looken på Honda CRX, men jag har kikat en del på den äldre varianten utav Supran. Vilken modell ska man köpa i så fall?

För att dem bilarna jag är mest intresserad utav är just Supran och Mitsubishi Eclipse. Men har dock inte fått något svar om Eclipsen är prisvärd. Någon som vet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang