4320
Sök

Skillnad på på olika impreza???

121 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Tja. tänkte höra om det är någom som vet vad det är för skillnad på en impreza wrx sti och en gt. Sugen på att köpa en men skulle vilja veta skillnaden först innan ja börjar kolla runt.

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
12 maj 2008
Sti har mer hk.

GT- 218 om jag inte minns helt fel. Och sti har 280.
Skiljer det lite mer som jag inte vet tyvärr tongue

Allt för den där jävla hatten!

160 Inlägg
12 maj 2008
subaru gt kom 1995 till svergie  och hade ifrån början 211 hkr ,,motorn var direkt ned ärvd ifrån legacy turbon som hade 200hkr..sen kommer då olika modeller som sti,wrx som är lite mer komfortabla och har lite förfinad teknik+ mer effekt ,större motorer,och är betydligt tyngre oxå, utomlands finns det även 2dörrars versioner,som det inte dräller av i svergie..... billigaste subaru turbo bilarna importerar du antagligen ifrån italien... en gt håller för ca 300hkr,sen ska man byta till värre vevstakar ,som är förhållande vis billiga ! 4500kr för 4st ifrån t.e.x tormec i östersund !...jag&farsan/morsan har haft  subarus ifrån år 1983 till 2008 och kan påstå att dem är väldigt drift säkra & roliga  , för att få reda på olika modell spec och trimmnings grad -kontakta/ jobparts /i rimbo som pysslar med allt som rör subarus /rally subarus och trimm wrx /stii ...
Senast redigerat av insanebrains (24 maj 2008)

Meister
6 763 Inlägg
12 maj 2008
insanebrains skrev:
subaru gt kom 1995 till svergie  och hade 211 hkr ,,motorn var direkt ned ärvd ifrån legacy turbon som hade 200hkr..sen kommer då olika modeller som sti,wrx som är lite mer komfortabla och har lite förfinad teknik+ mer effekt och är betydligt tyngre oxå, utomlands finns det även 2dörrars versioner,som det inte dräller av i svergie..... billigaste subaru turbo bilarna importerar du antagligen ifrån italien... en gt håller för ca 300hkr,sen ska man byta till värre vevstakar ,som är förhållande vis billiga ! 4500kr för 4st...jag&farsan/morsan har haft  subarus ifrån år 1983 till 2008 och kan påstå att dem är väldigt drift säkra & roliga  , för att få reda på olika modell spec och trimmnings grad -kontakta/ jobparts /i rimbo som pysslar med allt som rör subarus /rally subarus och trimm wrx /stii ...

Jag har hört att lådorna inte pallar för någon högre effekt heller?

160 Inlägg
12 maj 2008
...finns ju lådor som håller om man har en 120.000kr över  (suck) men för 300hkr håller det en stund....  en firma har köpt turbo vxl lådor av mig,som ska gås igenom och säljas igen till nån stackare med rasad låda...17000kr kostar en uppmätt-kontrollerad vxllåda....
Senast redigerat av insanebrains (12 maj 2008)

Sök