1862
Sök

Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

2 924 Inlägg
15 maj 2008
Sätt upp TID och PLATS och ANNONSERA ÖVERALLT!

Inget omoget burnande och skit för sånt påverkar helt i fel riktning,
Blockera all Infrastruktur ni kan! Viktiga motorvägleder, infarter till flygplatser, busstrafik mm

~ Life is short, have FUN! ~

Elektriker
42 Inlägg
15 maj 2008
TVY skrev:
Engagare er politiskt era latmaskar, tänk hur mycket röster vi skulle få om vi drog ihop ett parti som gynnade bilägare?!
Istället för att blockera mackar tills farbror blå kommer och staten får in ännu mer pengar på böter av er tongue

Nån måste göra nåt och då menar jag ordentligt, istället för att vi ska hålla på och  bråka på sandlådenivå så borde vi gå upp till deras nivå och styra upp saker och ting. Till o med idioterna (rassar och nassar) har ju fattat att politik inte bara är tråkigt utan är det som går att förändra.

Jo men här upp i norrbotten har vi "äran" att bidra med Miljöpartiets språkrör Peter Eriksson!
Han sa att vi här uppe i norr ska inte bli drabbade av drivmedels höjningarna på samma sätt. pga han vet vilka avstånd som finns, nu när han kommer upp kliver av flyget i Luleå och åker TAXI till Kalix ca 10mil?.
Så när dom väl kommer på den nivån att kunna göra något så svänger kappan lätt efter vinden.

Här finns det inte möjlighet till att åka buss eller tåg till jobb osv, har man något val?
och du som surrar i tråden om E87 hela tiden, funkar inte att köra här på det under vintern för e87 klarar inte kyla! E87 är sämre för miljön än dieseln!

Jag är inte rasse eller nasse, men vi Svenkar har väl hjälp "ganska" många som har det svårt i krigsländer osv, undrar hur mycket pengar det har kostat?

Och när vi betalar så mycket i drivmedelsskatt och straff dieselskatt borde i alla fall vägarna vara bra.
Nu sänker dom hastigheten till 70 efter E4an på vissa ställen pga den är för dålig! inte laga den utan sänka hastigheten.

Vad ska man göra? få tidningarns uppmärksamhet på något bra sätt!
Senast redigerat av Richard_1 (15 maj 2008)

Lågt å Hårt

Diktator
968 Inlägg
15 maj 2008
vad brukar tidningarna skriva om? våldsamheter och plast bröst...  ni kanske själva kan tänka efter vilken jag syftar på, våld mot andra människor syftar jag inte på, men vafan, ta danmark när dom skulle stänga den där ungdomsgården, fan tände ju eld på halva köpenhamn för en sån liten sak, visst det handla mycket om staten svikit ungdommar... även frankrike upproren i förorterna... lär er av rödingarna och anarkister, dom vet exakt hur man ska smeka pressens reportrar och folk får upp ögonen för det

674 Inlägg
15 maj 2008
OverBoosted skrev:
8stycken anmälda men 14sidor lång tråd? What the fuck?

Det bevisar bara att svensson verkligen är den typ som knyter handen i fickan & muttrar utan att säga något..  Det är helt enkelt ingen stake i svensson...   Sorgligt att folk inte vågar att stå för vad de tycker är viktigt i samhället,   det samhälle som alla växer upp i & ska leva i.   Det får politikerna istället göra,  de som oftast har minst anknytning till folks vardagsliv, bestämma hur folk ska ha det & pumpa dem fulla av skit som svensson bara sväljer utan att på allvar ifrågasätta.....
Senast redigerat av Ramrod (15 maj 2008)

With great freedom comes great responsebility

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
15 maj 2008
Brandis skrev:
vad brukar tidningarna skriva om? våldsamheter och plast bröst...  ni kanske själva kan tänka efter vilken jag syftar på, våld mot andra människor syftar jag inte på, men vafan, ta danmark när dom skulle stänga den där ungdomsgården, fan tände ju eld på halva köpenhamn för en sån liten sak, visst det handla mycket om staten svikit ungdommar... även frankrike upproren i förorterna... lär er av rödingarna och anarkister, dom vet exakt hur man ska smeka pressens reportrar och folk får upp ögonen för det

En av det vettigare sagda här smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

167 Inlägg
16 maj 2008
Brandis skrev:

Riktigt bra sagt Brandis!
Vi svenskar måste våga säga ifrån.
Och dom som säger att "blockera mackarna kommer inte ge något" jag kan lova er att det ger bra mycket mer än att sitta hemma vid köksbordet å muttra över att "ojojoj bensinpriset är så högt, jag blir så arg", det hjälper ju inte eftersom ingen vet vad ni tycker om ni inte gör er röst hörd.

Ingen minns en fegis

586 Inlägg
16 maj 2008
Allt som man tycker är kul får man/kan man inte göra snart. Lägger ju en halv månadslön på bensin snart, bara för att jag älskar att sitta bakom ratten!

167 Inlägg
16 maj 2008
Så det är klart nu att det blir 23maj? smile
Sen undrar jag om det är nån från Skellefteå som tänker vara med på det här och isåfall vart?

Ingen minns en fegis

654 Inlägg
16 maj 2008
Slår inte den här aktionen lite fel? Vad kommer det att resultera i? Ett par sura mackägare. Påverkar dom priserna på bensin/diesel så pass mycket att det verkligen är lönt att straffa dom? Är det inte de oljebolagen och regeringen ni vill åt?

collexstyling.se
65 Inlägg
16 maj 2008

COLLEX Styling, Meguiars, Björns Bilinredning, Kicker, LM Konsult, Gummessons Billackering, D2 Racingsport

dARKiE
5 031 Inlägg
16 maj 2008
Celica_colle skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2482228.ab

Är du beredd att betala 27 kr för en liter bensin – för miljöns skull?
Ställningen just nu:
Ja (9.6 %)   
Nej (90.4 %)

Seriöst, dem dära 9.6 procenten på JA, lovar jag att dem inte ens har någon bil!
Senast redigerat av Darkie (16 maj 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

167 Inlägg
16 maj 2008
Celica_colle skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2482228.ab

Finns redan tråd om det där wink
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=86468
Så ta det i den tråden:)

Edit: Ge mig 1987-1988!
http://www.spi.se/statistik.asp?omr=1&kat=1
Senast redigerat av krossa (16 maj 2008)

Ingen minns en fegis

Wankel
1 080 Inlägg
16 maj 2008
jaa höj priset till 27kr/l och så får vi se hur mycket brotten ökar...
jävla idioter

MDS Västerås

Maizer
16 maj 2008
Vore det inte bättre att blockera motorvägen söder och norrgående in i stockholm?

674 Inlägg
16 maj 2008
Kan vi inte lägga in ett förslag att avskaffa alla löner istället, göra om systemet till 100% skatt.  Sen kan alla få en vecko peng istället?  Det skulle väl bli skit bra?   ................. FUCKING SHIT!!!  Jag är så jävla trött på det här skatte trycket...   Blir helt upprörd bara jag tänker på det...    Blockad kommer inte att funka..  Den är jag inte med på iallafall!  Mackarna styr varken skatten eller priset.  Sen så säljer mackarna så mycket mer idag än drivmedel.  Därimot tycker jag att vi kan åka till rikstadshuset & demonstrera utanför porten.   Vi gör som engelsmännen, tar med en traktor, lastad med en dyngspridare överfull med skit! Kör in spridaren genom dörrarna & släpper lös bio-bränslet!!!    big_smile  lol     Skämt!   För dem som inte fatta!
Senast redigerat av Ramrod (16 maj 2008)

With great freedom comes great responsebility

1 532 Inlägg
16 maj 2008
Haha dom är helt körda fattar inte va dom håller på med helt sinnes sjukt! Nere i öst staterna för nåt år sen då blev det en redigt stor blockad o dom var tvungna sänka bensinskatterna. dom passar sig för att gå emot befolkningen igen där! Det skulle va bra o blockera större vägar så yrkes trafiken inte kommer fram så sverige står helt stilla! Undrar va politikerna skulle säga då! vi kan ju ta ifrån dom deras taxi resor o tjänste bilar oxå undrar va dom skulle göra då? haha nae dom kan gå o gräva ner sig i en gödselstack!

Långtradarchaffis
224 Inlägg
16 maj 2008
Iden är bra, hoppas verkligen den funkar, nu får det fanimig vara nog.

Man blir så jävla less på allt tjat om att höjja diverse skatter o bensin priser hit och dit, och detta tjat om miljön. Personligen tycker jag att det här senaste påhittet med att höjja bensinpriset till 27 kronor litern är vansinne, det är ju fan inte genomtänkt för fem öre.  Det är lätt för alla högavlönade politiker o sitta där på sina arslen o bestämma, dom har ju råd att tanka när bensinen kostar så mycket.

Men tänk på oss vanliga normala familjer som jobbar o sliter för att ha råd att överleva redan i dagsläget, hur fan ska de då se ut om bensinpriset ska uppgå till 27 kronor litern? 

Sverige kommer ju stanna, ingen kmr ha råd att åka bil, ingen kommer kunna ta sig till jobbet eller någonting, pga att det är för dyrt att åka bil.   Jag undrar bara vart fan de ska sluta om det ska fortsätta så här? Man blir ju mörkrädd.

Nä som sagt, Iden med demonstration är den bästa jag har hört på bra länge, jag är med o stödjer till 110%

Ursäkta alla svordommar och liknande, men man blir så frustrerad när man läser om dessa påhitt.

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

1 688 Inlägg
16 maj 2008
golfarn_nr1 skrev:
Såg att dieseln skulle över 14kr nu...... Jävla dårar!!

14.49 betalade jag idag, tankade för 8400 kr, kostade runt 7000 att fylla upp bilen för ett litet tagsen, tur att man inte betalar själv. big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

66 Inlägg
16 maj 2008
blir det 23 maj i Linköping eller vad?? jag är på och ska försöka få med mej ett antal bilar till

947 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
m3racing skrev:
blir det 23 maj i Linköping eller vad?? jag är på och ska försöka få med mej ett antal bilar till

ja det blir blockad i lkpg den 23:e. Har fått med mig en del folk så vi alla får träffas någonstans och sedan sprida ut oss över stan och blocka alla mackar.. Vi kan släppa in folk på mackarna dock utan bilar.. Vill folk köpa tex bildelar eller livsmedel får dom göra de.. men INTE bensin

Sök