Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

Kortslutning
18 maj 2008 · 78 Inlägg

740_mannen skrev:

Kortslutning skrev:
ohh gud vad smart ni är asså... Fattar ni inte att det är pga brist på bensin i USA och så som priserna går upp?! Använd hjärnan 2 sekunder så borde ni fan fatta ngt. alla jävla protestlistor och sånt är = 0 resultat. Hade ni tänkt att svergie ska börja pruta(eller stavas det med 2 "t") på bensinen eller? tror dom inte säljer till sverige då..

Gör som andra börja tanka med E85 ist, sparar fan 80kr tank just nu och jag kan nog höja till 50% E85 snart pga att min klarar med det men alla bilar klarar E85 till en gräns så gör det ist, välkommen till det nya samhället där man får betala för sitt...

Inget illa menat men ni är bara pinsamma som blockar upp mackarna, hade jag haft en gammal rutten långtradare hade jag kört rakt igenom er om ni blockat vägen i onödan. Säger dock inte att dom är oskyldiga för dom kan vara snälla och sänka skatten lite om dom är lite snäll för när alla börjat fatta att man ska blanda med E85 så lär den la gå upp med men man får vara glad så länge.

Blir så trött på sånna människor som du ! som bara kan infinna sig i att Betala mer bara för att regeringen vill ha in mera flis. Nä ni dumma jävla idioter som röstade på moderaterna och liknanade det är dem ni kan tacka ! Att allt skulle bli billigare ? hmmm de blev fel vi menade dyrare.

Å sen e d väl Skatten och det är regeringen som bestämmer hur mycket skatt dom lägger på. Bensinen e billigare i Usa också väl. Plus att vi betalar ca 7,86 kr i skatt lr nåt. Men sen är det ju pundare som bestämmer det också.

Tycker det är bra intiativ av folk !

Vart får du bensinen ifrån då? Suger du ur tankarna på andra stackare eller? Tror nog att du också tvunget köper bensinen som alla andra.. Kom på en bättre idé än att ställa sig ivägen på en mack, ni kan ju lika gärna ställa er ivägen för ett flygplan på arlanda, dock så tjännar de mer till..

Vi betalar ju skatt för sjukvård etc, gör USA det? näää de gör dom inte, dom får betala sin sjukvård själva. Äsch jag ger upp i denna tråd och allt om bensinuppror, finns 1 miljon scenarion som man kan tjafsa om i evigheter

rallycrosstjej22
18 maj 2008 · 363 Inlägg

jävla skit att jag har tävling då annars skulle jag lätt kommit

She Devil
mattestig volvo tic frälst
18 maj 2008 · 357 Inlägg

bättre att man skatter för mängden man tankar istället för att skatta på priset för det man tankar, de ä ju det som ska ändras så de blir fast och lågt skattepris eller va en ska säge för som de ä nu är de förjävligt. har inte körkort själv än men vill faan inte tänke på vad bensinen kommer kosta då.

Volvo 760 tic "ADON Mega60in" (1985)
R1kard V-Power
18 maj 2008 · 1 186 Inlägg

loudness skrev:
säga va man vill om moderaterna men jag tror inte de hade vart bättre om sossarna haft makten, åandra sidan så är de bara bensinpriset som dom inte hållt min akassa avgift har blivit lägre än när sossarna hade styret ja betalar mindre skatt och har inte alls ont av moderaterna då jag har en bensinsnålbil. däremot är jag irriterad på att personerna med någorlunda maktposition hugger på enkiljda personers vanor då det inte är vårat fel att bilarna går på bensin och diesel. vi är ju konsumenter vi är ju så illa tvugna att köpa de som finns. hade maknissarna slått uppåt på biltillverkarna och inte neråt på konsumenterna så kanske situatonen vart annorlunda men jag förstår dom för det är lättare att slå neråt än uppåt

jag kommer inte delta i någon demonstration mot bensinpriset men därmot en demonstration mot att politikerna är fega och slår mot konsumenten i allt som har med miljö att göra när de borde slå mot tilverkarna istället

Håller med helt och hållet, det bästa som skrivits i denna tråd.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
tobbe_o Mekaniker
18 maj 2008 · 48 Inlägg

Hur vore det om alla som kunde, ställde bilen en vecka? vägrade åka kollektivt i så stor utsträckning som möjligt.. Fram med cyklar och använd benen... de skulle nog ge ordentligt avsmak om man fick med tillräckligt många..

Team Chevy740
Volvo V70R (1998)
Muttley
18 maj 2008 ·

tobbe_o skrev:
Hur vore det om alla som kunde, ställde bilen en vecka? vägrade åka kollektivt i så stor utsträckning som möjligt.. Fram med cyklar och använd benen... de skulle nog ge ordentligt avsmak om man fick med tillräckligt många..

hur vore de om du kollade igenom din skalle? bor du 500 meter från ditt jobb eller? jag har 42 mil i veckan, så kom du hit och cykla mig till jobbet isåfall.

Germax
18 maj 2008 · 12 086 Inlägg

10 pers, imponerande! smile

Epitaph
18 maj 2008 · 835 Inlägg

Frågar här också eftersom trådskaparen inte svarat i andra: I lagens och anti-anarkins namn så frågar jag mig DIG TRÅDSKAPARE fortfarande hur ni gör om någon akut behöver tanka? Jourhavande läkare, kirurger, barnmorskor, folk som har viktiga jobb som inte har tid att åka vidare till nästa mack?! Det ligger lite allvar i detta med, jag bor i Linköping och om jag skulle behöva åka akut på något skulle jag inte tveka att ramma bort någon. Ni kan ju lita på att polisen kommer bli inblandad, man får inte hindra folk att idka affärsverksamhet. Lägg ner nu.

Goli
18 maj 2008 · 793 Inlägg

Herregud vad folk är ologiska... Här har ni lite följelser som sker om man blockar en bensinmack.

* Blockar en bensinmack resulterar i att
- Snuten lägger sig o och får SKRIVA RAPPORT om detta,
- MEDIA blir intresserade och skriver om det på nätet och tidningar
- bensinbolagen gör förlust, vilket kan tyckas vara elakt, MEN effektivt, då de vill sälja mer så kommer även de gå med på våran linje att sänka priser, annars fortsätter vi ju blockera bensinmackarna.
- Detta betyder att det kommer bli MYCKET publicitet samt fler och fler parter kommer stödja demonstrationen då alla företag kommer gå minus på det tills staten sänkt skatterna.

Några frågor från dem som inte förstår sammanhanget?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
tobbe_o Mekaniker
18 maj 2008 · 48 Inlägg

tkd_rille skrev:

tobbe_o skrev:
Hur vore det om alla som kunde, ställde bilen en vecka? vägrade åka kollektivt i så stor utsträckning som möjligt.. Fram med cyklar och använd benen... de skulle nog ge ordentligt avsmak om man fick med tillräckligt många..

hur vore de om du kollade igenom din skalle? bor du 500 meter från ditt jobb eller? jag har 42 mil i veckan, så kom du hit och cykla mig till jobbet isåfall.

Hur vore det om du kollade dina ögon, eller möjligen din läskunnighet.. Med tanke på att den inledande raden i mitt inlägg så står det  "Hur vore det om alla som kunde"

Team Chevy740
Volvo V70R (1998)
Goli
18 maj 2008 · 793 Inlägg

Epitaph skrev:
Frågar här också eftersom trådskaparen inte svarat i andra: I lagens och anti-anarkins namn så frågar jag mig DIG TRÅDSKAPARE fortfarande hur ni gör om någon akut behöver tanka? Jourhavande läkare, kirurger, barnmorskor, folk som har viktiga jobb som inte har tid att åka vidare till nästa mack?! Det ligger lite allvar i detta med, jag bor i Linköping och om jag skulle behöva åka akut på något skulle jag inte tveka att ramma bort någon. Ni kan ju lita på att polisen kommer bli inblandad, man får inte hindra folk att idka affärsverksamhet. Lägg ner nu.

Tror du tolkar det där fel, de som behöver tanka ser själva till att tanka.. Man kan inte schasa bort folk från macken, men de flesta som ska tanka men egentligen inte är i akut nödfall skiter i det och åker till nästa station där det står mindre folk.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Epitaph
18 maj 2008 · 835 Inlägg

Goli skrev:
Herregud vad folk är ologiska... Här har ni lite följelser som sker om man blockar en bensinmack.

* Blockar en bensinmack resulterar i att
- Snuten lägger sig o och får SKRIVA RAPPORT om detta,
- MEDIA blir intresserade och skriver om det på nätet och tidningar
- bensinbolagen gör förlust, vilket kan tyckas vara elakt, MEN effektivt, då de vill sälja mer så kommer även de gå med på våran linje att sänka priser, annars fortsätter vi ju blockera bensinmackarna.
- Detta betyder att det kommer bli MYCKET publicitet samt fler och fler parter kommer stödja demonstrationen då alla företag kommer gå minus på det tills staten sänkt skatterna.

Några frågor från dem som inte förstår sammanhanget?

Njae. "Snuten" skriver inte bara en rapport utan avvisar inblandade från platsen och ordning återställs. OM figuranterna inte avlägsnar sig från platsen så kommer de att avlägsnas. Ingen bryr sig och bensinpriserna fortsätter (tyvärr) höjas.

"de som behöver tanka ser själva till att tanka"
-VAAAAAAAAAA? Vet du vad ett nödfall är?

Senast redigerat av Epitaph (18 maj 2008)

Goli
18 maj 2008 · 793 Inlägg

Epitaph skrev:

Goli skrev:
Herregud vad folk är ologiska... Här har ni lite följelser som sker om man blockar en bensinmack.

* Blockar en bensinmack resulterar i att
- Snuten lägger sig o och får SKRIVA RAPPORT om detta,
- MEDIA blir intresserade och skriver om det på nätet och tidningar
- bensinbolagen gör förlust, vilket kan tyckas vara elakt, MEN effektivt, då de vill sälja mer så kommer även de gå med på våran linje att sänka priser, annars fortsätter vi ju blockera bensinmackarna.
- Detta betyder att det kommer bli MYCKET publicitet samt fler och fler parter kommer stödja demonstrationen då alla företag kommer gå minus på det tills staten sänkt skatterna.

Några frågor från dem som inte förstår sammanhanget?

Njae. "Snuten" skriver inte bara en rapport utan avvisar inblandade från platsen och ordning återställs. OM figuranterna inte avlägsnar sig från platsen så kommer de att avlägsnas. Ingen bryr sig och bensinpriserna fortsätter (tyvärr) höjas.

Polisen kan inte tvinga oss att flytta på oss. Då får de väl häkta alla som demonstrerar, vilket de heller inte kommer göra...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Epitaph
18 maj 2008 · 835 Inlägg

Goli skrev:

Epitaph skrev:

Goli skrev:
Herregud vad folk är ologiska... Här har ni lite följelser som sker om man blockar en bensinmack.

* Blockar en bensinmack resulterar i att
- Snuten lägger sig o och får SKRIVA RAPPORT om detta,
- MEDIA blir intresserade och skriver om det på nätet och tidningar
- bensinbolagen gör förlust, vilket kan tyckas vara elakt, MEN effektivt, då de vill sälja mer så kommer även de gå med på våran linje att sänka priser, annars fortsätter vi ju blockera bensinmackarna.
- Detta betyder att det kommer bli MYCKET publicitet samt fler och fler parter kommer stödja demonstrationen då alla företag kommer gå minus på det tills staten sänkt skatterna.

Några frågor från dem som inte förstår sammanhanget?

Njae. "Snuten" skriver inte bara en rapport utan avvisar inblandade från platsen och ordning återställs. OM figuranterna inte avlägsnar sig från platsen så kommer de att avlägsnas. Ingen bryr sig och bensinpriserna fortsätter (tyvärr) höjas.

Polisen kan inte tvinga oss att flytta på oss. Då får de väl häkta alla som demonstrerar, vilket de heller inte kommer göra...

Haha, ok. Då säger vi så. Klart som "korvspad" att de kan flytta på er. Störande av allmän ordning + att ni hindrar laglig affärsverksamhet!

Nej, nu ska jag jobba och tjäna pengar till bensin men hoppas ni inser hur naiva ni är! Puss

Senast redigerat av Epitaph (18 maj 2008)

850_GLT
19 maj 2008 · 947 Inlägg

Epitaph skrev:

Goli skrev:

Epitaph skrev:

Njae. "Snuten" skriver inte bara en rapport utan avvisar inblandade från platsen och ordning återställs. OM figuranterna inte avlägsnar sig från platsen så kommer de att avlägsnas. Ingen bryr sig och bensinpriserna fortsätter (tyvärr) höjas.

Polisen kan inte tvinga oss att flytta på oss. Då får de väl häkta alla som demonstrerar, vilket de heller inte kommer göra...

Haha, ok. Då säger vi så. Klart som "korvspad" att de kan flytta på er. Störande av allmän ordning + att ni hindrar laglig affärsverksamhet!

Nej, nu ska jag jobba och tjäna pengar till bensin men hoppas ni inser hur naiva ni är! Puss

Du kanske tycker om att lägga halva din lön på bensin. Men det gör faktiskt inte jag. Eller du kanske har föräldrar som tankar bilen åt dig.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
FireTraXX DFFL
19 maj 2008 · 9 020 Inlägg

850_GLT skrev:

Epitaph skrev:

Goli skrev:

Polisen kan inte tvinga oss att flytta på oss. Då får de väl häkta alla som demonstrerar, vilket de heller inte kommer göra...

Haha, ok. Då säger vi så. Klart som "korvspad" att de kan flytta på er. Störande av allmän ordning + att ni hindrar laglig affärsverksamhet!

Nej, nu ska jag jobba och tjäna pengar till bensin men hoppas ni inser hur naiva ni är! Puss

Du kanske tycker om att lägga halva din lön på bensin. Men det gör faktiskt inte jag. Eller du kanske har föräldrar som tankar bilen åt dig.

Man kan ha jobb som betalar bättre än 10000 efter skatt också...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Auton
19 maj 2008 · 61 Inlägg

mm, men sen drar väl bilen mera etanol så priset blir nästan desamma i slutändan eller?

v50sport skrev:
Gör som jag...konvertera till E85 ;-) ...runt 8 kr litern big_smile

gamlingen
19 maj 2008 · 5 198 Inlägg

När jag åkte E85 med jobb bil så drog den 20-40 % mer.. så var va vinsten där ?

Kortslutning
19 maj 2008 · 78 Inlägg

min drar efter 30 minuters körning lika mycket som bränslet men blir lite känsligare när man pressar den, effektmässigt sämre kanske man kan säga, beror nog på hur mkt man blandar och hur man kör. Min bil är inte som den ska dock just nu....

Ist för att demonstrera kan vi inte typ åka till det ställe dom förvarar bränslet på och sen tömma tankarna, då är jag med big_smile

Senast redigerat av Kortslutning (19 maj 2008)

Mortalis VW-nörd?
19 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Goli skrev:

Epitaph skrev:

Goli skrev:
Herregud vad folk är ologiska... Här har ni lite följelser som sker om man blockar en bensinmack.

* Blockar en bensinmack resulterar i att
- Snuten lägger sig o och får SKRIVA RAPPORT om detta,
- MEDIA blir intresserade och skriver om det på nätet och tidningar
- bensinbolagen gör förlust, vilket kan tyckas vara elakt, MEN effektivt, då de vill sälja mer så kommer även de gå med på våran linje att sänka priser, annars fortsätter vi ju blockera bensinmackarna.
- Detta betyder att det kommer bli MYCKET publicitet samt fler och fler parter kommer stödja demonstrationen då alla företag kommer gå minus på det tills staten sänkt skatterna.

Några frågor från dem som inte förstår sammanhanget?

Njae. "Snuten" skriver inte bara en rapport utan avvisar inblandade från platsen och ordning återställs. OM figuranterna inte avlägsnar sig från platsen så kommer de att avlägsnas. Ingen bryr sig och bensinpriserna fortsätter (tyvärr) höjas.

Polisen kan inte tvinga oss att flytta på oss. Då får de väl häkta alla som demonstrerar, vilket de heller inte kommer göra...

Nu e de iof så att de faktiskt får flytta på dig om du inte ansökt om demonstrationstillstånd och fått det beviljat..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang