Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

850_GLT
14 maj 2008 · 947 Inlägg

Adder skrev:
Finns någon gata eller område i Linköping med flera stationer som "på rad" nästan ?

gatan när man kommer från E4:an vid ikea så har du 2 mackar bredvid varandra. 2 infarter endast så spärrar man dom så spärrar man båda stationerna. sen har du industrigatan å där har du jet och en till mack som ja inte kommer ihåg namnet på nu..

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
gamlingen
14 maj 2008 · 5 198 Inlägg

blockera mackarna ni.. kan garantera att ni får mothåll från mackägarna och de oskyldiga... blockera rosenbad ist

850_GLT
14 maj 2008 · 947 Inlägg

så vad säger ni om fredag den 23 maj? blockera så länge det behövs?

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Hamilton
14 maj 2008 · 8 864 Inlägg

Att blockera mackarna ger inget förutom irriterade mackägare!
Den enskilde mackägaren har inte så mycket med priserna att göra, så att blockera mackarna kommer inte att ge det resultatet ni är ute efter.

Att oljebolagen tjänar pengar är inget nytt, dom bedriver näringsverksamhet och inte välgörenhet.
Råoljan kostar 127$ per fat det gör ju att bensinpriserna är som dom är just nu och högre blir det inför semmestrarna.
Tillgång och efterfrågan styr priserna rätt rejält.

Som sagts tidigare så skulle en auktion från åkerierna göra störst nytta för att påverka bensin och diesel skatterna.

Fotograf på tierpidag.se
gamlingen
14 maj 2008 · 5 198 Inlägg

850_GLT skrev:
Men om vi blockerar mackar så kan ingen tanka å då får inte staten in pengarna som dom tror dom ska få in.. å då börjar dom kanske att undersöka i varför det inte kommer in pengar.. å då får dom se att vi protesterar. Om vi blockerar mackar fredag den 23 maj som jag sagt till lastbilschaufförer.. så kan vi stå kvar hela helgen eller tills dom sänker priserna.

Å ingen kan tanka å mackarna går i kk,, så får alla åka 30 mil till närmaste mack.. å då blir det ett jävla gnäll på att inte mackarna kan ha öppet,,

synden darkstar.se
14 maj 2008 · 80 Inlägg

850_GLT skrev:
så vad säger ni om fredag den 23 maj? blockera så länge det behövs?

Jag är på! Dock behöver jag mer folk i Norrköping. tongue

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
Lowenhart fälg fantast
14 maj 2008 · 1 086 Inlägg

""  samlar ihop oss och börjar blockera bensinstationerna med bilarna så ingen kan tanka och vi vägrar flytta på oss förrän bensinpriset sjunker så kanske bolagen börjar tänka på att dom inte kan höja hur mycket som helst. ""

Folk skiter i det, dom tankar och kör bara punkt slut, annars ta bussen, gillar du inte priset, ...jobba över en timma eller två i veckan kanske, det bara är så ,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
bmx
14 maj 2008 · 7 100 Inlägg

den som står ivägen för mej om ja ska tanka då,den får fan skylla sej själv!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
gamlingen
14 maj 2008 · 5 198 Inlägg

bmx skrev:
den som står ivägen för mej om ja ska tanka då,den får fan skylla sej själv!

hänger på..

bmx
14 maj 2008 · 7 100 Inlägg

gamlingen skrev:

bmx skrev:
den som står ivägen för mej om ja ska tanka då,den får fan skylla sej själv!

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
850_GLT
14 maj 2008 · 947 Inlägg

bmx skrev:

gamlingen skrev:

bmx skrev:
den som står ivägen för mej om ja ska tanka då,den får fan skylla sej själv!

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

visst om det hade kostat endast 2 kr totalt extra för en fulltank hade ja inte sagt nått. men nu kostar det 140 kr för en fulltank än vad det gjorde när soppan kosta 11 kr/l. Det blir en jävla massa pengar i längden

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Lindgren_
14 maj 2008 · 2 644 Inlägg

850_GLT skrev:

bmx skrev:

gamlingen skrev:

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

visst om det hade kostat endast 2 kr totalt extra för en fulltank hade ja inte sagt nått. men nu kostar det 140 kr för en fulltank än vad det gjorde när soppan kosta 11 kr/l. Det blir en jävla massa pengar i längden

Precis och vänta ett tag så kostar det 2 kronor till och sen 2 kronor till osv om man inte sätter stopp..

Johan Lindgren
Aerodynamik ...
14 maj 2008 · 7 120 Inlägg

bmx skrev:

gamlingen skrev:

bmx skrev:
den som står ivägen för mej om ja ska tanka då,den får fan skylla sej själv!

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

Det är ju 2kr /liter.. Det blir ganska mycket pengar i slutändan.

bmx
14 maj 2008 · 7 100 Inlägg

850_GLT skrev:

bmx skrev:

gamlingen skrev:

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

visst om det hade kostat endast 2 kr totalt extra för en fulltank hade ja inte sagt nått. men nu kostar det 140 kr för en fulltank än vad det gjorde när soppan kosta 11 kr/l. Det blir en jävla massa pengar i längden

140 kr är ju inte så jävla farligt ändå,men som du säger så blir det dyrt i mängden!
men om dom skulle sänka bensinskatten så höjjer dom säkert bilskatten med en tusenlapp eller nåt tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
AudiZack Living the good Life!
14 maj 2008 · 585 Inlägg

bmx skrev:

gamlingen skrev:

bmx skrev:
den som står ivägen för mej om ja ska tanka då,den får fan skylla sej själv!

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

En fulltank kostar inte 2 kronor mer, jag vet inte vart du tankar eller vilken värld du lever i med där jag lever så kostar en fulltank ca 250 kronor mer än vad den gjorde för 1 år sen.

Jag önskar att det vore så lätt att man bara kunde dricka lite vatten, det är inte som om att man tjänar så bra i sverige, snart kommer man fan att leva på minimum existens om man inte gör något åt det hela, ge mig en lön på ca 50000 kronor som politikerna så kommer du se att jag inte heller kommer att klaga.

When the flag drops, the Bullshit stops.
synden darkstar.se
14 maj 2008 · 80 Inlägg

bmx skrev:

gamlingen skrev:

bmx skrev:
den som står ivägen för mej om ja ska tanka då,den får fan skylla sej själv!

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

Ditt stolpskott! Folk har klagat hela tiden sen dom började höja sen 8kr/L. Och 2 "ynka" kronor gör jävligt mycket när du tankar. Lika så med cigghöjningen dom gjort. En krona hit eller dit gör jävla mkt i längden. Tänk på de nästa gång innan du skriver!

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
camaro67 Meister
14 maj 2008 · 6 763 Inlägg

synden skrev:

bmx skrev:

gamlingen skrev:

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

Ditt stolpskott! Folk har klagat hela tiden sen dom började höja sen 8kr/L. Och 2 "ynka" kronor gör jävligt mycket när du tankar. Lika så med cigghöjningen dom gjort. En krona hit eller dit gör jävla mkt i längden. Tänk på de nästa gång innan du skriver!

Plus att de påverkar kostnad på mat och kläder m.m eftersom att fraktkostnaderna ökar. Så de blir ganska många 2kronor i längden.. Tänk ett steg längre tack!

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
bmx
14 maj 2008 · 7 100 Inlägg

jisses!ursäkta mej om ja inte tänkte riktigt då yikes
men kalla mej för fula saker ändå,jag är van vid det!

men iaf,ja tror inte att dom kommer att sänka det iaf!
nu har jag sagt mitt,nu lämnar jag den här tråden innan jag blir ihjälslagen!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Hamilton
14 maj 2008 · 8 864 Inlägg

camaro67 skrev:

synden skrev:

bmx skrev:

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

Ditt stolpskott! Folk har klagat hela tiden sen dom började höja sen 8kr/L. Och 2 "ynka" kronor gör jävligt mycket när du tankar. Lika så med cigghöjningen dom gjort. En krona hit eller dit gör jävla mkt i längden. Tänk på de nästa gång innan du skriver!

Plus att de påverkar kostnad på mat och kläder m.m eftersom att fraktkostnaderna ökar. Så de blir ganska många 2kronor i längden.. Tänk ett steg längre tack!

....och lönerna står still eller?
Inte mycket som sänks per år utan det mesta höjs så även lönerna.
När bensinen kosta 8kr/l så var även lönerna lägre.

Fotograf på tierpidag.se
camaro67 Meister
14 maj 2008 · 6 763 Inlägg

bmx skrev:
jisses!ursäkta mej om ja inte tänkte riktigt då yikes
men kalla mej för fula saker ändå,jag är van vid det!

men iaf,ja tror inte att dom kommer att sänka det iaf!
nu har jag sagt mitt,nu lämnar jag den här tråden innan jag blir ihjälslagen!

Hahah lol

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang