Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

camaro67 Meister
14 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Hamilton skrev:

camaro67 skrev:

synden skrev:

Ditt stolpskott! Folk har klagat hela tiden sen dom började höja sen 8kr/L. Och 2 "ynka" kronor gör jävligt mycket när du tankar. Lika så med cigghöjningen dom gjort. En krona hit eller dit gör jävla mkt i längden. Tänk på de nästa gång innan du skriver!

Plus att de påverkar kostnad på mat och kläder m.m eftersom att fraktkostnaderna ökar. Så de blir ganska många 2kronor i längden.. Tänk ett steg längre tack!

....och lönerna står still eller?
Inte mycket som sänks per år utan det mesta höjs så även lönerna.
När bensinen kosta 8kr/l så var även lönerna lägre.

Det gör de givetvis inte. Men frågan är om de går jämt upp?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
musclegear
14 maj 2008 · 116 Inlägg

Det är ett krav att en liter bensin inte ska kosta över 10kr litern men helst 8kr det vore mer rimligt.

Men det är som jag skrev Svenskar är korkade, vänta tills det blir val då är priset uppe i 15-16kr litern och då kommer något parti med ett vallöfte om att man ska sänka priset till 13kr litern och då tycker den korkade svensken att å vad billigt.
Fast vi står minst 4-5 kr över vad som är rimmligt.
Lika så som när dom frågar någon om bensin priset så svarar dom jag åker inte så mycket. (Korkad igen)

Det är ju så som någon skrev att allt blir ju dyrare pga frakterna.

Men den korkade svensken svarar väl att han äter inte så mycket.

Ska bara säga det att jag är svensk själv men till hör inte den korkade avarten.

För helvete se till och vakna och se vad som håller på att hända.

Maizer
14 maj 2008 ·

Det var inte nån lång lista på förstasidan.. Jag skulle säkert kunna få med mig några till norrköping eller sthlm då det inte känns som nån större mening i nyköping

blacken
14 maj 2008 ·

bmx skrev:
jisses!ursäkta mej om ja inte tänkte riktigt då yikes
men kalla mej för fula saker ändå,jag är van vid det!

men iaf,ja tror inte att dom kommer att sänka det iaf!
nu har jag sagt mitt,nu lämnar jag den här tråden innan jag blir ihjälslagen!

Du har så rätt så, dom kommer inte att sänka bränslepriset. Svenska myndighetspersoner/myndigheter/politiker kan bara gå åt ett håll. Sedan så kan vi inte göra som dom på kontinenten, här så betraktas det som "civil olydnad" och det är inte tillåtet i Sverige..

Ramrod
14 maj 2008 · 674 Inlägg

camaro67 skrev:

Hamilton skrev:

camaro67 skrev:
Plus att de påverkar kostnad på mat och kläder m.m eftersom att fraktkostnaderna ökar. Så de blir ganska många 2kronor i längden.. Tänk ett steg längre tack!

....och lönerna står still eller?
Inte mycket som sänks per år utan det mesta höjs så även lönerna.
När bensinen kosta 8kr/l så var även lönerna lägre.

Det gör de givetvis inte. Men frågan är om de går jämt upp?

Det är bara det att bilarna drar lika mycket nu som för 8 år sen... Så länge man inte vill åka moped, 3cyl. VW, den minsta modellen eller fiat 128cc  så förblir soppan dyrare för varje höjning oavsett hur mycket lönerna går upp..   
& går lönerna upp, då måste allt annat också gå upp... annars har inte arbetsgivarna råd att betala ut högre löner.   
Systemet är så jävla sjukt att jag vill kräkas på det!    Det är bokstavligt att bita sig själv i arselett,  typ som en hund som jagar sin egen svans.

Men jag vill inte vara med om blockader som kan leda till våldsamheter. Det ska vara en laglig & ordnad demonstration.. Annar är inte jag med där.

Senast redigerat av Ramrod (14 maj 2008)

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Ramrod
14 maj 2008 · 674 Inlägg

blacken skrev:

bmx skrev:
jisses!ursäkta mej om ja inte tänkte riktigt då yikes
men kalla mej för fula saker ändå,jag är van vid det!

men iaf,ja tror inte att dom kommer att sänka det iaf!
nu har jag sagt mitt,nu lämnar jag den här tråden innan jag blir ihjälslagen!

Du har så rätt så, dom kommer inte att sänka bränslepriset. Svenska myndighetspersoner/myndigheter/politiker kan bara gå åt ett håll. Sedan så kan vi inte göra som dom på kontinenten, här så betraktas det som "civil olydnad" och det är inte tillåtet i Sverige..

Jag kan lova att jag kommer alldrig aceptera att bli betraktad som boskap..   Civil olydnad?  De kan sätta sig på en stång & snurra!

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
musclegear
14 maj 2008 · 116 Inlägg

Nä som sagt det är nog bara att lägga ner tråden med tanke på hur många som är intresserade.
Det kanske är vi som är korkade,det är kanske billigt med 13-14kr litern lol

musclegear
14 maj 2008 · 116 Inlägg

Glömde att säga en sak.
Men gnäll för helvete aldrig mer om soppa priset så jag hör det.lol

Blow_Me
14 maj 2008 · 44 Inlägg

De kan höja bäst de vill. Jag är dock jävligt trött på den här miljöhysterin som råder.

Jag visar mitt missnöje genom att väldigt ofta stå och gasa på tomgång vid rödljus, sjukhus uteserveringar mm.

synden darkstar.se
14 maj 2008 · 80 Inlägg

musclegear skrev:
Nä som sagt det är nog bara att lägga ner tråden med tanke på hur många som är intresserade.
Det kanske är vi som är korkade,det är kanske billigt med 13-14kr litern lol

Visst, det är säkert billigt om man kan skita ut pengar eller pappa betalar.
Med tanke på hur billigt det är överallt i andra ländrer så är det ganska dyrt i Sverige. Men om vi glömmer bort att alla andra länder finns blir det ju skit billigt. smile För då är vi dom enda som har bensin.

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
NJ_
14 maj 2008 · 2 118 Inlägg

den som blockar macken jag ska tanka på får då fan öppna sitt tanklock så jag kan slanga av han/hon  istället... ! de enda ni kan göra är ju att ge den där idioten till stadsminister en sjujäkla utskällning och fråga vad han pysslar med.. snacka om att störta sverige.. skatta folket till döds och sj leva glassigt.. jävla stolpskott, man blir ju arg bara man tänker på han..

D.i.l.l.i.g.a.f
synden darkstar.se
14 maj 2008 · 80 Inlägg

NJ_ skrev:
...ge den där idioten till stadsminister en sjujäkla utskällning och fråga vad han pysslar med.. snacka om att störta sverige.. skatta folket till döds och sj leva glassigt.. jävla stolpskott, man blir ju arg bara man tänker på han..

Håller med dig fullständigt. Frågan är hur mycket man hinner säga innan orpet lägger på sad Dom vill bara ha mer och mer pengar så dom kan bli fetare och fetare och köpa deras hus och bilar när dom blir gamla så dom slipper tänka på pengar. Bara tanken gör mig arg.

Frågan är också om vi verkligen någonsin kan ändra på detta? Vad vi än tar för åtgärd. hmm

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
blacken
14 maj 2008 ·

Ramrod skrev:

blacken skrev:

bmx skrev:
jisses!ursäkta mej om ja inte tänkte riktigt då yikes
men kalla mej för fula saker ändå,jag är van vid det!

men iaf,ja tror inte att dom kommer att sänka det iaf!
nu har jag sagt mitt,nu lämnar jag den här tråden innan jag blir ihjälslagen!

Du har så rätt så, dom kommer inte att sänka bränslepriset. Svenska myndighetspersoner/myndigheter/politiker kan bara gå åt ett håll. Sedan så kan vi inte göra som dom på kontinenten, här så betraktas det som "civil olydnad" och det är inte tillåtet i Sverige..

Jag kan lova att jag kommer alldrig aceptera att bli betraktad som boskap..   Civil olydnad?  De kan sätta sig på en stång & snurra!

Jaa,joo,det förstås. Men det finns ett talesätt som lyder "Gud står på den sida som har störst och flest kanoner" Vem/vilka har störst och flest "kanoner" du eller staten??

Senast redigerat av blacken (14 maj 2008)

Muttley
14 maj 2008 ·

synden skrev:

bmx skrev:

gamlingen skrev:

hänger på..

hehe bra de tongue

att dom inte fattar!
hur än mkt vi gnäller och Demonstrerar så kommer dom inte att sänka de!!
vi får leva med det helt enkelt!!
när bensinegn kostade typ 11 kr så var det ingen som klaga,men nu när dom har höjt det med 2 kr så blir det ett jävla liv!!!2 ynka kronor,drick lite vatten ist för drickan ni köper så har ni dom 2 kronorna!

Ditt stolpskott! Folk har klagat hela tiden sen dom började höja sen 8kr/L. Och 2 "ynka" kronor gör jävligt mycket när du tankar. Lika så med cigghöjningen dom gjort. En krona hit eller dit gör jävla mkt i längden. Tänk på de nästa gång innan du skriver!

ciggen får de gärna höja mer smile upp till 100 spänn per paket lika bra, så blir vi säkert av med de flesta rökarna så blir de mindre utsläpp av skit här och då kan vi köra mer wink
och fan om ni hindrar mig om jag ska tanka!!! jag kör rätt igenom er blockad om de blir här.

gamlingen
14 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Äsch låt de höja soppan,, jag tankar iaf bara för 100:-

synden darkstar.se
14 maj 2008 · 80 Inlägg

gamlingen skrev:
Äsch låt de höja soppan,, jag tankar iaf bara för 100:-

Vad spelar det för roll om du bara tankar för 100:-? Du får ju mindre för varje hundring om dom höjer.

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
Ripley333
14 maj 2008 · 638 Inlägg

alla borde sluta tanka för 1dag. då hade hela sverige kolapsat big_smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
14 maj 2008 · 1 290 Inlägg

ALLA kan väl ställa av bilen....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Hellfire
14 maj 2008 · 160 Inlägg

Har bara skummat igenom tråden men vill kommentera några saker.

Att försöka samla ihop lite folk på ett forum som sedan åker ut och blockerar några enstaka pumpstationer runt om i Sverige gör varken till eller från. Polisen lär bli kallad och ni får böter. Och om ni ska stå där tills bensinpriset sänks så lär ni få stå där tills ni fyller pensionsålder och bilen ni kom med har blivit klassad som veteranbil.

Det är inte den enskilda bensinstationens fel att priset på bränsle har eskalerat, varje fat olja stiger i pris för varje vecka som går. Var väl uppe i 123 dollar fatet för några dagar sedan och enligt Henry Kissinger som är medlem i bilderbergsgruppen så kommer varje fat olja kosta upp till 200 dollar inom något år.

Om ni ska skylla på någon/några så är det den stora oljekartellen som styrs av bl.a. Rockefeller. Att USA invaderade Irak hade också med bl.a. oljan att göra. Irak har gott om oljetillgångar och genom att invadera Irak och ta kontroll över landet och framförallt landets oljetillgångar så kan man nu ta det pris man vill för oljan.

Det vi i Sverige ska göra är att protestera mot våran korrumperade och giriga politikerkår som har en oförskämt hög skatt på bensinen. Inte kommer det att bli billigare heller. Enligt förslag som behandlas i riksdagen så kommer bensinskatten förmodligen att öka med ytterligare 70 öre litern från och med 2009. Allt detta ökande av miljöskatter är ju pådriven av denna absurda växthuseffektsmyt som flyter ut som gift i världen. Ingen talar om solens cykler och Nasas bevis på solens ökade aktivitet.

Vissa ställer sig frågan: ”vad har någon att tjäna på att ljuga om växthuseffekten?”
Ja vad tror ni! Ökande av redan existerande miljöskatter, frambringande av nya miljörelaterade skatter och en planerad global koldioxidskatt. Har någon funderat på vilka enorma pengar som dom styrande kan få in på allt detta, tänk till.

http://www.globalwarming.org/node/680

”The United Nations is studying proposals for global taxes as a means to generate sources of financing for development in poor countries. The proposals being considered include a carbon tax on fuel use, a tax on currency transactions (the Tobin tax), an arms sales tax, a global lottery, and a tax on international airline travel.”

Naturligtvis påstår man att dom ökade skatterna ska vara till för att hjälpa underutvecklade länder men det kan ni glömma, det är ett illusionstrick för att massan av alla humanister ska tycka att det är okej med detta. Flera av dom stora gossarna vill få ned världsbefolkningen från nuvarande 6 miljarder till runt omkring 2 miljarder. Ted Turner är en av dom och han är nära vän med Rockefeller. Dom struntar fullkomligt i alla fattiga länder och ser gärna att folket i dessa länder raderas så fort som möjligt.

http://www.youtube.com/watch?v=hCqiSAJhHSw

http://newsbusters.org/blogs/tim-graham … -interview

Naturligtvis skyller Ted på att det är den nuvarande mängden av världsbefolkningen som är orsaken till den globala uppvärmingen.

Om ni vill ha ned bensinskatten så MÅSTE stora delar av Sveriges befolkning vara med och demonstrera, göra uppror, strejka och skapa milslånga blockader, inget annat kommer att hjälpa.
Detta kommer givetvis inte att hända och bensinen kommer att lagom till semestern vara uppe i 14 kr litern och dieseln runt 14.50 kr.

Till alla smarthuvuden som säger att dom inte kör så mycket bil, det är inte bara bensinen som kostar, det är också allt som kräver frakt eftersom dieseln blir dyrare. Dessutom kan du räkna med att kostnaderna för kollektiv trafik ökar en del då många busar går på diesel. Kolla också vad det kostar att åka taxi någon mil så får ni se. Och med global skatt så kommer flygresor att kosta betydligt mer.

Alltså du som startade denna tråd, det är skönt att se att någon i Sverige börjar vakna och vill göra något åt saken så detta var ett bra initiativ men långt ifrån tillräckligt.

DanielssonC
14 maj 2008 · 213 Inlägg

Haha detta är ju lite små skojj.. I sverige bara går vi med på att bensin priserna höjjs.. Medans i USA strejkar yrkeschaförerna nu när dieslen är påväg upp över 6:- litern.. Det är dags att någon sätter stop för denna regeringens förbannade höjande på allt.. Dem skulle sänka skatterna med i helvete.. smile

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang