3143
Sök

Taksänkning volvo amazon

223 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#1
Tja !

Skall snart starta ett projekt att sänka taket på en amazon! tänkte sektionerat,

men tänkte hur skall jag svätsa själva taket? hur det skall stärkas m.m kom gärna med andra tips med
har 3st stora böker om taksänkning men har inte hittat hur man svätsar själva taket !

Tacksam för svar !

Mvh Fredrik

summitracing.com

Lite överallt..
612 Inlägg
14 maj 2008
#2
Du kan ju kolla in: amazon90 här på Garaget..

Han har en fräsh taksänkt amazon, så fråga han så får du säkert några tips..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

8 156 Inlägg
15 maj 2008
#3
Först och främst, hur hade du tänkt sänka taket?
Genom att kapa eller genom att luta stolpen?

För att få det snyggt bakåt så är det en del som tagit taket från en PV (med tillhörande bakruta) och svetsat på.

När det gäller svetsningen så är det helsvetsat som gäller och så ska man svetsa skarvarna på insidan och utsidan av stolparna på olika ställen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

223 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#4
Phaetoon skrev:
Först och främst, hur hade du tänkt sänka taket?
Genom att kapa eller genom att luta stolpen?

För att få det snyggt bakåt så är det en del som tagit taket från en PV (med tillhörande bakruta) och svetsat på.

När det gäller svetsningen så är det helsvetsat som gäller och så ska man svetsa skarvarna på insidan och utsidan av stolparna på olika ställen.

Som ja skrev i texten att ja skall sektionera taket! så inga böjda solpar och ja skall försöka hålla mig till orginal stuket fast ändå sänkt ! skall ja skära upp stolparna och svätsa insidan altså? och hur skall ja svetsa taket då? för de är ju en bärande kaross! så taket är vell en del i styv heten i bilen så det måste vell svetsas också på ett specielt sätt?

Tack för svar

summitracing.com

Meister
6 763 Inlägg
15 maj 2008
#5
JAg tror att du måste lägga väldigt många snitt för att de ska bli bra. Det är  tyvärr väldigt få amazoner som har blivit snygga efter taksänkning


223 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#6
camaro67 skrev:
JAg tror att du måste lägga väldigt många snitt för att de ska bli bra. Det är  tyvärr väldigt få amazoner som har blivit snygga efter taksänkning

Du tror inte det går med mycket plåt å spackel? det är vell svårast med bakruta skulle ja tänka mig efter som stålpen inte är lika tjock över hela den! så sänkar man ner den blir det smallare å fästet mot kaross är större än själva stolpen men ja tror de skulle gå med lite extra plåt , tänkte ja skulle göra en mall te bakrutan utav listen som sitter där sedan bugga upp plåt runt den ? kanske skulle gå då? första gången för mig! så kan inte värst mycket mer än att försöka chansa å läsa till mig! eller få lite tips smile

summitracing.com


Sök