Köp råd, bil upp till 15000:-

Mollllgan
25 januari 2009 ·

Har hittat en bil som jag mailat om men blev lite fundersam på en sak bara... finns ingen turbomätare i instrumenhuset??? Hur kan det komma sig??? har han bytt mätarhuset eller rentav konverterat den??

Mvh

volvokrille12 Blyfot
25 januari 2009 · 829 Inlägg

Alla bör börja med med 240

"bara en mor kan älska en sån son"
Donvito
25 januari 2009 · 964 Inlägg

_S40_ skrev:
Har hittat en bil som jag mailat om men blev lite fundersam på en sak bara... finns ingen turbomätare i instrumenhuset??? Hur kan det komma sig??? har han bytt mätarhuset eller rentav konverterat den??

Mvh

Det är enbart fulltrycksturbon som är utrustad med turbomätare original, alltså om denna bilen är en lätt-tryckare du har kollat på så är det fullt normalt att det inte sitter en mätare i instrumenthuset.
för övrigt så tipsar jag trådskaparen att köpa SAAB turbo big_smile

Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Volvo P1800 (1965)
Volvo Pv (1957)
mbfidde
25 januari 2009 · 225 Inlägg

Barra91 skrev:
tack för tipsen grabbs wink

242-75a ca 100kr/mån halvförsäkring, ingen skatt, inga avgaskrav, under litern original/mil, driftsäker som få.

har förresten en till salu;)

Mvh//Fredrik

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
TurbOla Reservdansk
25 januari 2009 · 6 271 Inlägg

Trabant? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Rquired Allmänt envis
25 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Hoppas FireTraxx får fel, 740 är inte bästa bilen om du inte är ute efter bil till minsta möjliga peng. Knappt ens då med den förbrukningen.

Till topic:
Köp nån Bmw, why? Körglädje och kvalitet

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Vett74
26 januari 2009 · 437 Inlägg

Bmw 5 serie e 34 börjar komma ner i det priset,riktigt trevliga bilar att åka och köra!

Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
BMW 525 (1993)
Krille_92
26 januari 2009 · 45 Inlägg

Har en liten fråga, en volvo 850 typ 92-94 vad brukar milen ligga på?, eller rättare sagt vad ska den ligga på för att inte vara för mycket? wink

Mr_EmCom Med.lem
26 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Omega 3000

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
s12 Nissan Gazelle
26 januari 2009 · 1 460 Inlägg

Barra91 : tjena de finns gott om Japanska bil märke å modeller , men du kanske inte vill ha nått av dom ?

Nissan Silvia
Etingelholm
26 januari 2009 · 979 Inlägg

Bmw E30,E34.E36. Ford Sierra Dohc & 2,8/2,9 V6a.
vr6 kan fås billigt. Golf gti.Saab turbo..  Beror på helt å hållet om du vill ha fram/bakhjulsdrift. Turbo lr inte turbo. Volvo finns ju oxå för dom som vill ha en=P

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
thoerNe
26 januari 2009 · 164 Inlägg

Trampbil! billiga i drift, går fort i nerförsbackar, ingen försäkring, ingen skatt.. Tror det finns några som haft det som förstabil.. smile

Navkapsel
26 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Volvo 2/7/940 ellr Mercedes 190.

Burnout89 Överladdad!
26 januari 2009 · 530 Inlägg

Min volvo 740 tongue  Nej juste jag sålde den idag tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Holiace
26 januari 2009 · 1 754 Inlägg

Saab 9000 Turbo (2.3T)

Jag kan inget om allt.
Rille0
26 januari 2009 · 2 021 Inlägg

_S40_ skrev:
Lånar tråd lite då jag med sitter i tankar om att köpa ny/beggad bil saab 9000 2,3 t
Pm:a om du vet ngt..

Men iaf till min fråga
Vad är skillnad på cd, cse och alla andra det finns i 9000 världen?

Mvh

Finns 3 karosser cc,cs och cd. cc är "gammla" 9000 kombikupe, cd är sedan karossen som är den fulaste av dom, cs är "nya" kombikupen, ett "e" efter är att den har mer utrustning.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
snoddas
26 januari 2009 · 1 142 Inlägg

du ska ju passa dig för 92-93ernas 850... dom krånglar rätt mycket vad ja fått höra av kompisar som haft dom... satsa sånafall på 94 och uppåt

Krille_92
26 januari 2009 · 45 Inlägg

snoddas skrev:
du ska ju passa dig för 92-93ernas 850... dom krånglar rätt mycket vad ja fått höra av kompisar som haft dom... satsa sånafall på 94 och uppåt

Ah okej! bra info tack så mycket smile

niclasolsson VW-nörd
26 januari 2009 · 16 Inlägg

Du bör ju tänka efter inte bara en, utan två, tre gånger, innan du beslutar vilken bil du ska ha. Har suttit och kollat lite svar du har fått, dom flesta verkar ha redigt med stålars då dom tipsar om bilar som kanske är billiga i inköp men definitivt inte billiga att äga/köra...
Mitt tips är att inte köpa en bil med skapligt med effekt, brukar ha en tendens att märkas i tanken då soppan minskar ovanligt snabbt...

MEN, ska du ha en bil som du har råd att ha/köra så bör du inte välja någon bil med "effektstark" motor, vill du däremot imponera på dina nyvunna vänner du fått tack vare körkortet så ska du definitivt köpa en turbo-bil så du kan montera öppen dump, gärna med stor "tratt" så det låter extra mycket.

Brukar vara kul tills man inser hur dyrt det är att ha bilen och tanka den, likaså när den går sönder!

Lycka till, hoppas du hittar någon trevlig bil!

Rquired Allmänt envis
27 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Det ska ju vara roligt också, kör man 400-500 mil om året är inte en Dl per mil så mkt att bråka om. Och de flesta ställer förstabilen på farsan och då är skillnaden mellan ex en 318 och en 325a inte heller mycket att bråka om...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang