Köp råd, bil upp till 15000:-

Mortalis VW-nörd?
27 januari 2009 · 4 332 Inlägg

SÄÄB 9000 säger jag :$ hatar de egentligen, men men, de kvalar in

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
27 januari 2009 · 1 874 Inlägg

FireTraXX skrev:

THEBADGUY skrev:

FireTraXX skrev:
Och fyrahundrafemtioåttamiljarderinlägg senare så har vi konstaterat att Volvo är bästa märket och 740 bästa modellen.

Gav bara ett tips?

Var inte menat specifikt mot dig.
Men det är åt det hållet tråden kommer gå.

Nja, det tror jag inte. Jag säger nog ändå Volvo 240. Det går att få relativt hyggligt med kräm ur dom (beroende på vad man jämför med), dom är VÄLDIGT lätta att laga/få tag på delar till, dom är billiga, o.s.v. Det som är dåligt är väl att dom är så jävla fula bara. Men det blir vad man gör det till! wink

exoop
27 januari 2009 · 469 Inlägg

jag skulle nog satsa på nån bmw av 3 serien, typ 318is, 320, 323 eller 325 e30/e36 jävligt bra drag vill jag låva och drar inte alls fasligt mycket, de skulle väl vara 323:an och 325:an som drar lite mer men inget visentligt. min 318is kostar 5000kr om året i helfösäkring och då har jag en självrisk på 2500 och sen får folk under 24 år köra den.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Crozzfire Avstängd
27 januari 2009 · 512 Inlägg

Ja hur tänker du? Billig bil i inköp eller billiga mil? Så Tänk bort Saab!! Billiga att köpa, men att driva den, dålig kvalitet och dryg på bränsle! Köp en japs...! En volvo 940 är driftsäker, men inte så billig att köpa, samt lite dryg på bränsle, men milkostnaden blir ändå bra..


/A.

lingua
27 januari 2009 · 2 271 Inlägg

Att Saab skulle ha dålig kvalité håller jag inte med om, dock att dom är törstiga och att försäkra en turbo är dyrare än man tror. Min kostar 6k per år med helförsäkring, 30 år i Stockholm.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Aruzo Ace Ventura
27 januari 2009 · 1 240 Inlägg

Opel Omega 3000 då?

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
jeep_tom Jeep Tom
27 januari 2009 · 276 Inlägg

Jag hade en 740 GLT som första bil. Den var driftsäker. trafiksäker (krockade med den även) och gick relativt bra.  Och billigt med reservdelar som finns bakom varje ladugårdsknut typ. Dock bar det ingen monsterdrag i bilen direkt, men gick endå rätt bra med diffad bakaxel.

Ska du ha något med mer drag i satsa på en Honda CRX eller något som har lite mer go-cart känsla smile Alternativt någon bil med turbo. Men se till att kolla försäkringar innan du köper något.

Att köpa en fin bil kan alla göra, men sedan är det utgifter hela tiden som man måste tänka på. just på denna fronten är bilar som är äldre än 30 år (veteranbilar) underbart, ingen skatt alls, och så brukar försäkringen vara enormt mkt billigare.

Senast redigerat av jeep_tom (27 januari 2009)

Feeling free to do my own thing
M103
27 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Hellre fräsch och slö än rutten och snabb för de slantarna. Eller så KAN man ha lite tur och få både och om man letar ett bra tag. smile 1.5 liter milen, då kan du ju satsa på 6 cylindrar på en gång.

Mr_EmCom Med.lem
27 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Aruzo skrev:
Opel Omega 3000 då?

Ja det tipsade jag om på typ sidan 2, men fick ingen respons då..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
alexxe En gång till nu
27 januari 2009 · 760 Inlägg

Squadron skrev:
Mazda 323F körde jag kul pigg bil big_smile

Samma här, kul bil för småpengar tyvärr är detta en typisk kebabräser å du lär får problem med dessa bilar för de är igentligen RENA SKITEN kvalitetsmässigt i karrossen.
eller lättare sagt överallt där rost kan lägga sig å vila.


Maskinelt inga problem.
Cheers!

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang