Det jag har lagt upp där är bara en bråkdel av min samling. Har betydligt mycket mer som jag inte har har lagt upp där. En del finns i mitt galleri här men det är långt ifrån allt.
Sedan jag läst lite i denna tråd så resultera detta i att jag hitta 2st bilar på tyska ebay som även finns och fanns i min riktiga vagnpark det var svårt att INTE handla dem en liten julklapp till mig själv minsann
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Fick tag i en fasad (!), förmodligen i skala 1:22,5. Planerar att tillverka en "trottoar" och en "gata" och därefter montera det hela på väggen. Är dock lite osäker på bilarnas skala. Har provat med 1:18-modeller men de finska plastbilarna i skala 1:20 verkar mer proportionella. Eller... Fasaden är för övrigt ca en meter lång.
Fudnerar på att börja samla, Några speciella tillverkare man ska köpa av? Vet att Autoart verkar ha bra kvalité på sina grejer och BBS (tror jag det hette) gäller när man vill handla ferrari?
Fudnerar på att börja samla, Några speciella tillverkare man ska köpa av? Vet att Autoart verkar ha bra kvalité på sina grejer och BBS (tror jag det hette) gäller när man vill handla ferrari?
BoS är kanske det du menar , dom har väldigt fina modellbilar , annars Otto Mobile och Minichamps har också hög kvalitet på sina modeller . Otto Mobile är kul , för dom har lite annorlunda modeller som inte nån annan tillverkar så .
Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
BoS är kanske det du menar , dom har väldigt fina modellbilar , annars Otto Mobile och Minichamps har också hög kvalitet på sina modeller . Otto Mobile är kul , för dom har lite annorlunda modeller som inte nån annan tillverkar så .
Snabba bud! gillas! Bbr-models var det jag tänkte på Vilka sidor brukar ni beställa ifrån? Har hittat http://www.carmodel.com, finns det någon community typ så man kan se vilka bilar som andra samlar på?
Snabba bud! gillas! Bbr-models var det jag tänkte på Vilka sidor brukar ni beställa ifrån? Har hittat http://www.carmodel.com, finns det någon community typ så man kan se vilka bilar som andra samlar på?
Ok , brukar beställa från GL Modellbilar och Modellbilarna.se , men finns många bra sidor i sverige och utlandet , blir ofta billigare och handla från andra länder .
Tack för tipset! Inriktar mig dock på endast 1/18 Någon som vet vilken skala man ska leta på om man vill skaffa en lastbil som är i motsvarande skala? hittar mest 1/40 men känns att det är alldeles för litet för att kunna passa bra ihop med bilarna.
Tack för tipset! Inriktar mig dock på endast 1/18 Någon som vet vilken skala man ska leta på om man vill skaffa en lastbil som är i motsvarande skala? hittar mest 1/40 men känns att det är alldeles för litet för att kunna passa bra ihop med bilarna.
1:25 /1:24 är nog det som är närmast skulle jag tro . Emek , som är färdigbyggda och Italeri som är byggsats .
1:25 /1:24 är nog det som är närmast skulle jag tro . Emek , som är färdigbyggda och Italeri som är byggsats .