Shopa Corrado Vr6

NNP Nicke's Produkter
23 december 2004 · 11 Inlägg

Tja Funderar på att shopa en Corrado Vr6:a Dom som kan dom bilarna kan gärna få höra av sej om råd så som vad man ska kolla på dom å dylikt

Tack på förhand

Mvh:Nike

Kärlek växer inte på träd, den byggs i tyskland
Volkswagen Jetta Coupe CL "Dritten Mal Gluck" (1987)
P. Hansson
24 december 2004 · 106 Inlägg

kan ju bara säga att lämna in o byta kamkedja är INTE billigt på dom=/

---???---
NNP Nicke's Produkter
24 december 2004 · 11 Inlägg

Jo har hört det försöker väl kolla på dom som har papper på att det e gjort

Kärlek växer inte på träd, den byggs i tyskland
Volkswagen Jetta Coupe CL "Dritten Mal Gluck" (1987)
mrcelica
25 december 2004 · 1 639 Inlägg

Inredning och instrumentering är hemsk, som att sitta i vilken polo eller golf som helst... Dom kunde ju i alla fall gjort den lite sportig och ombonad...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
P. Hansson
25 december 2004 · 106 Inlägg

Det är skönt ljud i motorerna där me ett öppet filter o annat avgas, men det är int nå mycke o köra me fast dom har lite pållar under huven tyvärr=(

---???---
Dulliman
30 december 2004 · 2 Inlägg

Om du ska köpa en Corrado så är det helt klart VR6an du ska köpa. Kompisen köpte en sådan när jag köpte en Celica GT4 94a och han blåste om mig så det sved, dock ej när det var snö eller halt.

corradoanna Tokig
31 december 2004 · 83 Inlägg

Jag fördedrar g60, trimmar du den så går den minst lika bra som en vr6a, min gör det iaf om man kollar på tiderna på strippen, sen så väger den ju inte så mycket heller, ljudet från kompressorn e bara såååå skönt o fett avgasystem på gör oxå gott smile

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
mrcelica
31 december 2004 · 1 639 Inlägg

Dulliman skrev:
Om du ska köpa en Corrado så är det helt klart VR6an du ska köpa. Kompisen köpte en sådan när jag köpte en Celica GT4 94a och han blåste om mig så det sved, dock ej när det var snö eller halt.

Troligt att en Corrado drar en ST205 som har 245 hk original...
Och även om den gjorde det så är GT4 en så otroligt mycket mer potent sportbil så det inte ens går att jämföra... Grattis till dig om du har en Celica GT4-94... Dom växer inte på träd och är otroligt snygga...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Dulliman
1 januari 2005 · 2 Inlägg

Har man en G60 och en VR6a att välja på blir inte det svårt, G60n har ju kompressorn som svag länk och denna strular ju jämt. Efter ett tag vill du ha mer effekt och köper mindre rem hjul och chip, detta dödar kopressorn fort och en renovering blir dyrt. En VR6a med lite vassare kammar, extractor samt fixa ett unichip med inställning så landar du på en ca 220hk räcker gott. Vad gällande min gamla Celica så sålde jag den 98 till en lycklig ägare i Jönköping

corradoanna Tokig
1 januari 2005 · 83 Inlägg

Men då gör man som jag om man har en g60, renoverar o portar kompressorn för en massa pengar så har men en kul bil sen, men smaken e som baken, fast delad säger de ju smile

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang