det var ingen billig generator det där... diesel bensin?
Det är en bensinare men den ger ung. 3200 watt. Men med tanke på att den driver elektronik så är jag nöjd. Måste snart packa upp den och prova. Efter diverse prisökningar så kostar en sån här generator upp till 14499 på vissa ställen men jag fick den för priset som var vid beställningen. Jag har en diesel också men utan ren sinuskurva.
det var ingen billig generator det där... diesel bensin?
Det är en bensinare men den ger ung. 3200 watt. Men med tanke på att den driver elektronik så är jag nöjd. Måste snart packa upp den och prova. Efter diverse prisökningar så kostar en sån här generator upp till 14499 på vissa ställen men jag fick den för priset som var vid beställningen. Jag har en diesel också men utan ren sinuskurva.
/Benny
synd att det inte var diesel men just så starka sinus generatorer är ovanliga det är ju så man kan dra igång speldatorn på den t.o.m även om det blir gränsfall=)
Mitt nuvarande försäkringsbolag Trygg-hansa för Knarkarbilen lyckades sälja på mig en försäkring för denna på endats 1013:- helårspremie men vid förnyelsen som träder i kraft feb-2023 hade den ökat till hela 1948:- Riksdaler riksmynt när den elektroniska fakturan dök upp , så LF-Blekinge får förtroendet att försäkra den för 1027:- man måste vara observant så man spara åtmonstånde några korvören
4st Landsail Qirin 990 i storleken 225/45 R18 till brukshinken.
Däckpriser har som allt annat accelererat genom taket, var egentligen sugen på Hankook Ventus då jag haft sådana tidigare. Men de kostar mer än dubbelt så mycket som när jag köpte däck senast.
Landsail har fått väldigt gott omdöme från både experter och användare. Dessutom är klassningen i våtgrepp (A), ljud (A) och bränsle (B) rent av klassledande för budgetdäck. Inga sportdäck direkt men det är sällan jag söndagskör på slingriga vägar längre!
4st Landsail Qirin 990 i storleken 225/45 R18 till brukshinken.
Däckpriser har som allt annat accelererat genom taket, var egentligen sugen på Hankook Ventus då jag haft sådana tidigare. Men de kostar mer än dubbelt så mycket som när jag köpte däck senast.
Landsail har fått väldigt gott omdöme från både experter och användare. Dessutom är klassningen i våtgrepp (A), ljud (A) och bränsle (B) rent av klassledande för budgetdäck. Inga sportdäck direkt men det är sällan jag söndagskör på slingriga vägar längre!
Jag är generellt sett en stor förespråkare av märkesdäck! Skillnaden är ofta enorm jämfört med budgetdäck, i synnerhet när det gäller våtgrepp och livslängd. Inte sällan blir det billigare sett över tid att köpa märkesdäck pga budgetdäcken slits i en rasande takt.
Men... När sambon köpte sin förra bil satt det Landsail LS588 225/40-18" på den och jag var förstås tveksam. Men jag måste (mycket motvilligt!) medge att dom var oväntat bra, både våtgrepp och komfort var mycket bra och även livslängden verkar helt okej.
Så högst troligt kommer du bli riktigt nöjd med dom.
(Nu kommer jag ju dock förstås även fortsatt hävda att det måste var ett lyckligt sammanträffande att en modell av budgetdäck presterar bra, så omvänd till att budgetdäck skulle vara bra är jag inte.)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
4st Landsail Qirin 990 i storleken 225/45 R18 till brukshinken.
Däckpriser har som allt annat accelererat genom taket, var egentligen sugen på Hankook Ventus då jag haft sådana tidigare. Men de kostar mer än dubbelt så mycket som när jag köpte däck senast.
Landsail har fått väldigt gott omdöme från både experter och användare. Dessutom är klassningen i våtgrepp (A), ljud (A) och bränsle (B) rent av klassledande för budgetdäck. Inga sportdäck direkt men det är sällan jag söndagskör på slingriga vägar längre!
Jag är generellt sett en stor förespråkare av märkesdäck! Skillnaden är ofta enorm jämfört med budgetdäck, i synnerhet när det gäller våtgrepp och livslängd. Inte sällan blir det billigare sett över tid att köpa märkesdäck pga budgetdäcken slits i en rasande takt.
Men... När sambon köpte sin förra bil satt det Landsail LS588 225/40-18" på den och jag var förstås tveksam. Men jag måste (mycket motvilligt!) medge att dom var oväntat bra, både våtgrepp och komfort var mycket bra och även livslängden verkar helt okej.
Så högst troligt kommer du bli riktigt nöjd med dom.
(Nu kommer jag ju dock förstås även fortsatt hävda att det måste var ett lyckligt sammanträffande att en modell av budgetdäck presterar bra, så omvänd till att budgetdäck skulle vara bra är jag inte.)
Jag hade LS388 på en 1-serie och LS588 baktill på min nuvarande Mazda 6, har funkat kanon! Kan hända att däcken slits något snabbare än valfritt premiumdäck men det är inget som har stuckit ut. Just Landsail tycker jag ha slagit sig in i svenska marknaden så det finns gott om tester och omdömen. Stod och vägde Landsail mot Greentrac men den sistnämnda finns det extremt dålig information om så det sorterades bort kvickt
Landsail Qirin 990 är faktiskt helt ok. Har kört dom i något år på min merca. Funkar över förväntan och rullar tyst. Inte upplevt dom som hala i väta. Blev faktiskt dom till sommardäck på sambons Toyota också kom jag på. Möjligen att dom slits lite fort, åtminstone på min merca.
4st Landsail Qirin 990 i storleken 225/45 R18 till brukshinken.
Däckpriser har som allt annat accelererat genom taket, var egentligen sugen på Hankook Ventus då jag haft sådana tidigare. Men de kostar mer än dubbelt så mycket som när jag köpte däck senast.
Landsail har fått väldigt gott omdöme från både experter och användare. Dessutom är klassningen i våtgrepp (A), ljud (A) och bränsle (B) rent av klassledande för budgetdäck. Inga sportdäck direkt men det är sällan jag söndagskör på slingriga vägar längre!
Jag är generellt sett en stor förespråkare av märkesdäck! Skillnaden är ofta enorm jämfört med budgetdäck, i synnerhet när det gäller våtgrepp och livslängd. Inte sällan blir det billigare sett över tid att köpa märkesdäck pga budgetdäcken slits i en rasande takt.
Men... När sambon köpte sin förra bil satt det Landsail LS588 225/40-18" på den och jag var förstås tveksam. Men jag måste (mycket motvilligt!) medge att dom var oväntat bra, både våtgrepp och komfort var mycket bra och även livslängden verkar helt okej.
Så högst troligt kommer du bli riktigt nöjd med dom.
(Nu kommer jag ju dock förstås även fortsatt hävda att det måste var ett lyckligt sammanträffande att en modell av budgetdäck presterar bra, så omvänd till att budgetdäck skulle vara bra är jag inte.)
håller med när det gäller vinterdäck. men sommardäck har jag aldrig haft några som helst problem kört nankang sista 8åren och alltid varit nöjd och aldrig märkt något konstigt med däcken fast det är lågpris däck.
därmot kör jag bara Nokian hakka på vintern.. det finns inget alternativ enligt mig
Jag kör med Nankang ICE ACTIVA SW-8 (dubbat) på vintern och Pirelli Cinturato P7 på sommarn. I min mening är inte Nankang så kassa, iallafall inte de jag har prövat
Jag har senaste åren köpte billiga däck till min Navara. 285/50-20" kostar fläsk, man får betala över 3k st för Hankook.
Skall man ha Michellin eller Conti så är det mellan 4-5k st.
Så jag köpte Arizona Eagle. Riktigt skitdäck, helt utslitna efter 3k mil. Och bilen blev väldigt spårkänslig.
Men dem kostade också 1000 kr/st. Och jag tror inte Michelin däcken håller 4 ggr så länge.
Min kompis köpte helt nya Landsail dubb till sin 740. Dem var så bra grepp i att hans bil (B230F) inte orkade släppa på 2an fast det var 3 cm nysnö på vägen. Så där var ett prisvärt vinterdäck iaf.
Jag har senaste åren köpte billiga däck till min Navara. 285/50-20" kostar fläsk, man får betala över 3k st för Hankook.
Skall man ha Michellin eller Conti så är det mellan 4-5k st.
Så jag köpte Arizona Eagle. Riktigt skitdäck, helt utslitna efter 3k mil. Och bilen blev väldigt spårkänslig.
Men dem kostade också 1000 kr/st. Och jag tror inte Michelin däcken håller 4 ggr så länge.
Min kompis köpte helt nya Landsail dubb till sin 740. Dem var så bra grepp i att hans bil (B230F) inte orkade släppa på 2an fast det var 3 cm nysnö på vägen. Så där var ett prisvärt vinterdäck iaf.
det stör mig enormt med billiga dubbdäck är att dubbjävlarna inte sitter kvar.... har testat många märken dyra och billiga och insätt att bäst är hakka däcken där tappar man inte dubb i några mängder även om däcket är totalt slut sitter dubben kvar.
hade hakka 5:or på min 855turbo och inte ens eftter att kört i 240blås med dubbdäcken på så fattast det mer än 1-3dubb i varje däck.. då var däcket nere på gränsen på slitage för att ens fungera som sommardäck
hade några billigare på min Seat arosa men dom var dubbfria efter en vinter istort sätt.. så blev hakka 8:or på den både grepp och hållbarhet var grymt mycket bättre...
Chinadiesel i chassi. Från Banggood.com för 1507:- Strykande åtgång på dessa. Folk verkar för lata för att köpa direkt själva och de vill ha den med en gång.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Chinadiesel i chassi. Från Banggood.com för 1507:- Strykande åtgång på dessa. Folk verkar för lata för att köpa direkt själva och de vill ha den med en gång.
Chinadiesel i chassi. Från Banggood.com för 1507:- Strykande åtgång på dessa. Folk verkar för lata för att köpa direkt själva och de vill ha den med en gång.