3632
Sök

Fråga ang. laddningstid med ny mobil?

Skaune
20 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Har precis fått hem min nya mobil, en SE W910i.

Sist jag köpte en helt ny var lite mer än ett år sedan, och den vill jag minnas att jag laddade 24 timmar av ren vana, men nu undrar jag om det fortfarande behövs? jag läste lite i boken under "kom igång" att telefonen bara var delvis laddad och att efter ca 2,5 tim var den fulladdad, men behöver jag då inte ladda 24 timmar som man gjorde förr innan man använder den första gången? hmm

590 Inlägg
20 maj 2008
Mja brukar köra slut på batteriet som sitter i när man får hem den, sen ladda den så lång tid som möjligt första gången. smile

OEM <3
6 957 Inlägg
20 maj 2008
eriksson87 skrev:
Mja brukar köra slut på batteriet som sitter i när man får hem den, sen ladda den så lång tid som möjligt första gången. smile

Kör som ovanstående skriver.

Ja brukar sj köra slut på batteriet sen laddar ja hela kvällen/natten sen funkar den prima big_smile

OEM <3

Skaune
20 maj 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
eriksson87 skrev:

Ja brukar sj köra slut på batteriet sen laddar ja hela kvällen/natten sen funkar den prima big_smile

hehe har redan legat på laddning i 1 timme, så då får jag nog fan pilla mycket på mobilen om jag ska köra slut batteriet till i kväll väl?

OEM <3
6 957 Inlägg
20 maj 2008
Axor skrev:
Bjork skrev:
eriksson87 skrev:

hehe har redan legat på laddning i 1 timme, så då får jag nog fan pilla mycket på mobilen om jag ska köra slut batteriet till i kväll väl?

ring ngn, de brukar suga musten ur de mesta tongue

OEM <3

Skaune
20 maj 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Axor skrev:
Bjork skrev:

ring ngn, de brukar suga musten ur de mesta tongue

då lär de bli billigare me nytt batteri! lol men ok, men bara för o få svar på min fråga då, är det fortfarande någon som gör så? verkar ju inte behövas enlig ovanstående iaf, men jag e nyfiken!

2 271 Inlägg
20 maj 2008
Inget som behövs med de nya batterierna.

1 397 Inlägg
20 maj 2008
Om det redan är ström i batteriet när man får mobilen så låter det ju enligt mig som att den redan varit laddad en gång och om det då var fullladdat eller bara till hälften, så tycker jag att de låter konstigt att du måste göra de i 24 timmar. När jag fick min nokia N95 för 1 år sen så laddade jag den tills den var fullladdad, har funkat prima sen dess. Måste dock ladda den varje kväll pga frekvent användning i jobbet smile lycka till med din mobil

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 maj 2008
Nya litiumjon-batterier ska vara såkallat "minnesfria" dvs dom ska inte behöva laddas en viss tid första gången för att få max kapacitet utan dom ska man kunna ladda i tio minuter här och trekvart där osv.

Dock är jag inbiten 24-timmarladdare själv även om dom nya batterierna som sagt *ska* klara sig ändå, litar väl helt enkelt inte på det där antar jag tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Skaune
20 maj 2008
Trådstartare
Precis dom svaren jag ville höra! jag måste nog erkänna att jag har svårt för o hålla mig, tror inte jag orkar ladda 22 tim till i onödan, jag nöjer mig med 2,5 tim! jag tackar för svaren! smile

Vielen dank!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
20 maj 2008
Jag sätter telefonen på laddning tills det står fullladdat sen är det bara lek...roll , sen laddning över natten för att man tömt det när man utforskat den.. och ja då har man inte låtit bli den mycket...

9 108 Inlägg
20 maj 2008
Det är som sagt inte lika noga med dom nya batterierna, så det är bara att köra wink

Sök