Visst är det gött att knappa in önskad temperatur på en display och sedan blint tro att det stämmer. Det är lull-lull som är dyrt att laga när det ger upp, manuellt är bättre.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
De beror väl på hur lat man e Skämt o sido, min personliga åsikt e att så länge de e AC så kvittar de om de e automatisk lr ej. Så länge de kyler en varm sommardag e jag nöjd
jooo jag håller med er.. men det är ju så mkt snyggare, ser lite "lyxigare" ut.. men om man ändå får bilen för bra pris utan det ska de kanske inte spela någon roll...
Om man inte behövde ACC för 20 år sen behöver man det inte nu
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ACC i en bil är de bästa som finns. AC är ren skit i jämförelse och rena stenåldern. Då är de bättre att inte ha nån alls är min åsikt.
MVH
F
Ja det var ju också en åsikt.
Skillnaden på en AC och ACC är att automatiken i den sistnämnda sliter mer på hårdvaran genom att ideligen ställa om och korrigera sig för att finlira temperaturen några grader. Ta med dig en termometer i kupén någon gång och kolla hur bra siffrorna i displayen stämmer med verkligheten, det är ett kul experiment.
En skötsamt använd AC håller bättre i längden och det bästa av allt är att man rattar in temperaturen tills det känns bra, inte ser ut att kännas bra med en siffra (som inte alltid stämmer) som referens.
"Allt som fungerar är omodernt" och "lagom är bäst" är två talesätt som allmänn erfarenhet i det mesta har gett upphov till.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Har man bara "AC" har man alltså en kylförmåga, inget mer? har man "ACC" har man en klimatanläggning som håller en viss temperatur. Men dessa som har automatisk klimatanläggning i bilen som automatiskt portionerar ut luften där den behövs, vafan kallas en sån? ACCC?
ACC i en bil är de bästa som finns. AC är ren skit i jämförelse och rena stenåldern. Då är de bättre att inte ha nån alls är min åsikt.
MVH
F
Ja det var ju också en åsikt.
Skillnaden på en AC och ACC är att automatiken i den sistnämnda sliter mer på hårdvaran genom att ideligen ställa om och korrigera sig för att finlira temperaturen några grader. Ta med dig en termometer i kupén någon gång och kolla hur bra siffrorna i displayen stämmer med verkligheten, det är ett kul experiment.
En skötsamt använd AC håller bättre i längden och det bästa av allt är att man rattar in temperaturen tills det känns bra, inte ser ut att kännas bra med en siffra (som inte alltid stämmer) som referens.
"Allt som fungerar är omodernt" och "lagom är bäst" är två talesätt som allmänn erfarenhet i det mesta har gett upphov till.
Bilar med ACC går inte efter exakta grader tex om du ställer den på 21c så blir det inte 21c i bilen. Ni som har ACC kolla i den minst lästa boken (instruktionsboken) så ser ni hur det fungerar.