hur lång tid tar det att bända ut en 10mm "flesh tunnel"?

Teljemo E.T phone home...
24 maj 2008 · 212 Inlägg

Har alltid bara haft massa ringar i öronen men idag fick jag av nån anledning för mig att jag ska fixa såna "kött tunnlar" i öronen..
ska köpa.. eller om jag svarvar på jobbet.. en sån kona som man expanderar gammla hål med..

men frågan är.. bara för att jag är lite nyfiken på vad jag har framför mig..

typ hur lång tid kan det ta... hur ofta ska man skjuta in konan o expandera mer.. 10mm e mitt mål!..

DrKamikaze Allmänt efterbliven
24 maj 2008 · 542 Inlägg

Vet ej riktigt hur lång tid...men man ska nog ta det jävligt lugnt och låta det ta den tid det tar. Annars kan man nog spräcka skinnet..? Har för mig tjejen sagt något sådant iaf smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
evilaudio
24 maj 2008 · 16 195 Inlägg

har du vanliga små hål som e gjorda me "pistol"???

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Teljemo E.T phone home...
25 maj 2008 · 212 Inlägg

ja mina hål jag har nu är gjorda med pistol eller nål för typ 10 år sen... jag har skickat genom 2 piercing stavar utan problem för att börja tänja lite..
så de typ den size jag har på hålen nu.. 3mm max stretchade kanske..

Senast redigerat av Teljemo (25 maj 2008)

Gaslasse Indrivare/torped
25 maj 2008 · 149 Inlägg

jag har 8 mm jag, och på grund av dåligt konstruerad första töjplugg tog det ett bra tag. Jag rekommenderar att du köper både töjplugg och sen tunnel som är konstruerade för smyckesbruk ifall man råkar vara allergisk och/eller något går fel. billigt och bra finns på www.galaxypiercing.com där det dessutom är gratis frakt. Där står det även tips om hur man ska göra när man töjer! Personligen hade jag bara töjgrejorna hängandes i örat och pillade på det emellanåt (se till att inte precis ha bytt olja i din fyrhjuliga kärlek eller ha skit på händerna av annan anledning) och tröck in när jag kände att det hade släppt efter lite.
Galaxypiercing råder att man inte ska töja mer än 1-2 mm per månad för att töjningen ska bli så bra som möjligt, att det ska kunna dra ihop sig och så där en vacker dag om man känner för det. Dock tror jag att det går ganska bra så länge man inte tokstressar, trycker man för hårt och för ofta så lär det snart spricka, och det är varken skönt eller fräscht. smile

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
Teljemo E.T phone home...
25 maj 2008 · 212 Inlägg

ok.. 1-2mm per månad.. shit.. de e ingen action!!!... får börja med att fräsa upp ett hål 6mm så kan ja börja töja därifrån!!.. =P
nämen skämt o sido.. man ska väll ta de lungt... har slicat upp en örsnibb en gång o de va inte så farlit.. men bättre att låta bli!..
kanske värre att tänja tills den sprängs oxå!...

evilaudio
25 maj 2008 · 16 195 Inlägg

allt hänger på hur mycke smärta man tål.. ja tänjde från 8-14 mm på ett dygn. wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Teljemo E.T phone home...
25 maj 2008 · 212 Inlägg

inga problem med smärta.. får väll ösa på o se va som händer.. lägga mig nånstans mellan förslagen
en säger att 1mm månaden.. alltså 10 månader att få 10 mm
en säger 6mm på 24 timmar.. alltså 10 mm på 40 timmar.. hmm.. haha...
tror jag kommer försöka skynda på det lite mer än 1 mm i månaden iaf...
har man en sån uttänjare i örat kommer jag automatiskt dra i den helatiden.. så de kommer nog gå ganska fort..
tror dock inte jag knäcker dig evilaudio.. vi e inte äns i samma klass ioförsig.. jag startar på 3mm.. du va uppe i 8.. får se vad som händer när jag kommer upp i 8.. moahaha!!..
hehe

pZ out..

Ksj
25 maj 2008 · 1 217 Inlägg

tänk på att om du försöker töjja för snabbt så riskerar du att spräcka hålet och få ett svinful hack i örat istället för hål..  studios brukar rekommendera 1-2mm/månad.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Rille0
25 maj 2008 · 2 021 Inlägg

vax

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
psi Stressfläkt Racing
25 maj 2008 · 337 Inlägg

har haft 16mm. ifrån 1,6mm till det skulle jag uppskatta till kanske max 2½-3 månader. de är i början som det är kärvt sen går de lätt när de börjar bli runt 7-8mm.
började pressa på direkt du svullnaden lagt sig och slutat ömma. har aldrig spruckit. mycket vilja, våld och helosan

Senast redigerat av psi (25 maj 2008)

Teljemo E.T phone home...
27 maj 2008 · 212 Inlägg

har beställt hem "töj smycken" nu.. beställde:  "Tribal Strecting Crescents Kit 1".. de e 6 ringar som går upp till 5mm.. efter jag kommit upp i 5mm så går jag över till såna "konor" o töjer med..

MilleN
27 maj 2008 · 9 108 Inlägg

psi skrev:
har haft 16mm. ifrån 1,6mm till det skulle jag uppskatta till kanske max 2½-3 månader. de är i början som det är kärvt sen går de lätt när de börjar bli runt 7-8mm.
började pressa på direkt du svullnaden lagt sig och slutat ömma. har aldrig spruckit. mycket vilja, våld och helosan

Blev lite nyfiken nu bara, du säger "har haft 16mm", hur ser det ut nu om du nu tagit ur tunneln? Har alltid undrat det när jag ser folk med sådana, visst är det snyggt på vissa men hur fan blir det om man tar ur? roll

baca Os Difuntos
27 maj 2008 · 1 822 Inlägg

Jag töjde från 4mm till 22mm i båda öronen på ca 35 dagar utan att det blev hack i öronen. Men vad du än gör finns det 2st gyllene regler för töjning. Nr1 använd ALDRIG tyngder eller tunga örhängen för att töja, Visst det funkar men du får också öronsnibbar som ser ut som långa hängbröst. Nr2 Använd inte heller plast töjar då dom är för "hala" och det e väldigt lätt att man spräcker snibben särskilt om du har på nån form av salva typ helosan. Använd hellre nån form av naturmaterial så som ben eller trä. Ett litet tips på vägen bara under dom lite kallare månaderna se till att använda tunnlar eller pluggar av trä, då det e jävligt lätt att förfrysa den undre delen av snibben om du använder metall.
MVH Martin

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
28 maj 2008 · 1 300 Inlägg

Jag tänkte töja mitt ena hål i örat en gång pga killen gjorde det så jag ville testa =P

Fy fan i räva vad ont det gjorde... Vet ej vad jag började med men ont gjorde det.

Killen hade 12 mm som mest, nu har han tagit ur tunneln och det  är väl ca 5 mm utan plugg eller tunnel i...

Man kan ju skära upp hålet på något sätt när man inte vill ha det kvar så växer det igen. Men det gör nog ont...

I do it my way
ThimNyberg Janas! lattmask
28 maj 2008 · 177 Inlägg

Teljemo skrev:
Har alltid bara haft massa ringar i öronen men idag fick jag av nån anledning för mig att jag ska fixa såna "kött tunnlar" i öronen..
ska köpa.. eller om jag svarvar på jobbet.. en sån kona som man expanderar gammla hål med..

men frågan är.. bara för att jag är lite nyfiken på vad jag har framför mig..

typ hur lång tid kan det ta... hur ofta ska man skjuta in konan o expandera mer.. 10mm e mitt mål!..

rekomenderat e 1mm i månaden men det e personligt själv drog jag upp mina 4 sista mm (har 12 nu) på 2 veckor fast akta dig för blowouts och spräcka örat ...det gör förbannat ont och så får man gå ner i strlk för att det ska läka och göra om..Lycka till

den rullar^^
Teljemo E.T phone home...
9 juni 2008 · 212 Inlägg

baca skrev:
Ett litet tips på vägen bara under dom lite kallare månaderna se till att använda tunnlar eller pluggar av trä, då det e jävligt lätt att förfrysa den undre delen av snibben om du använder metall.
MVH Martin

bra tips.. de ska ja tänka på..

Jag har kommit upp i 6 mm nu..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81852/369694_mzm7jh.jpg
egen svarvad töj plugg på 6mm...

Teljemo E.T phone home...
30 juli 2008 · 212 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81852/416191_5sm1dz.jpg
nu har jag kommit en bit.. är uppe i mella 11-12 mm nu!...

epic110 Golfare
31 juli 2008 · 349 Inlägg

Det är bara börja töja, ett förslag är piercingstav + gängtejp o nån salva..  det blir lite geggigt o luktar fan efter ett tag, men bara du tvättar ofta så.. Dom små expander-ringarna brukar ha en förmåga att ramla ur, sen går man o töjjer lite hela tiden vilket inte låter örat vila.. Jag spräckte mitt hål när jag gjorde så! big_smile

Både brorsan o ja har kört upp till 10mm på 1 vecka, det är inga problem sålänge man klarar smärtan o vet hur mkt sin egen hud tål innan den spricker..

Över 10mm har det svårt att läka igen sen skall tilläggas, men sen brukar dom flesta nöja sig med 10mm oxå!

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
Germax
31 juli 2008 · 12 086 Inlägg

De tar väl några sekunder..
ta en håltång bara wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang