Hjälp!

Vad många förstå-sig-påare.
Originalturbo på din S80 T6 är 6G eller 8G - är inte 100% men tror det är 8G.
Det är små turboaggregat. Mycket mindre än de som sitter i R-bilarna.
Sen behöver du nytt grenrör, som inte finns färdigt vad jag vet.
Du behöver dra om vatten och olja till turboaggregaten, då det är en helt annan typ av aggregat i S60R.
Du behöver nya spridare, nytt LMM-hus.
Du behöver antagligen nya vevstakar, förstärkta.
Du behöver ny downpipe.
Växellådan fixar väl ungefär 300-330hk innan den börjar slira på lamellerna.
Automatlådan är inte den starkaste.
Om du bytar till manuell låda (vilket faktiskt går trots alla andra påståenden - alla Volvos vitblockare och växellådor till dessa passar med varandra - oavsett om det är en M90 från en 960 eller en AWD-låda från en S60R.) behöver du
koppling,
pedalställ
huvudkopplingscylinder
slavcylinder
och lura automatlådans elsystem.
Så för att få ut max effekt vs pengakostnad - chippa.

Då bör inte du behöva göra något annat vid bilen än att byta automatlådeolja lite oftare - hur ofta gör du det nu?
Då menar jag en totalsköljning av systemet!