vilket bilmärke är bäst, volvo eller opel?

coltjohan Tomte
25 februari 2009 · 58 Inlägg

Volvo lätt.

Audi 100 2.3E "Vitsuggan" (1989)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
25 februari 2009 · 1 874 Inlägg

Jahopp... nu börjas det igen.

Tycker dock att Opel inte är några vidare höjdare med kvalitet, känsla o.s.v. Så jag måste såklart rösta på
Volvo, även om det finns många märken som jag skulle prioritera högre än Volvo, om jag bara hade cash! big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
25 februari 2009 · 1 874 Inlägg

Funkiee skrev:
jag skulle nog köpa en opel, känns som en roligare o kanske lite lite lyxigare än volvo, fast de är ju upp till var o en smile

Opel lyxigare än Volvo? Sen vilket århundrade då?

Larsson_Power Saabvilde!
25 februari 2009 · 1 708 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Nissan Skyline.

En fisk.

Vad har Nissan Skyline med Volvo vs Opel att göra?

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Henke666
25 februari 2009 · 32 Inlägg

Den som sa att det är bra komfort i en Opel ljuger, våran familj har haft många Oplar gamla som nya och man sitter ju som en hösäck i dem volvo slår Opel med hästlängder tongue

Opelmadness German cars, quality and beyond
25 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Henke666 skrev:
Den som sa att det är bra komfort i en Opel ljuger, våran familj har haft många Oplar gamla som nya och man sitter ju som en hösäck i dem volvo slår Opel med hästlängder tongue

Då har du inte åkt i många oplar.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Niklas1987 NO
25 februari 2009 · 2 182 Inlägg

FireTraXX skrev:
VOLVO Säger en.

OPEL Säger MilleN.

Vem har rätt?
BÅDA!!!

Det är relativt.

Dem har båda fel menar du wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
DusanMandick Random Hero
25 februari 2009 · 4 047 Inlägg

opel, tyskar e bra på de dom gör, visst de förekommer rost o så på de äldre (96 o neråt) men de håller i ut o skur

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Nocturnal
25 februari 2009 · 500 Inlägg

Vems snopp är längst, din eller min?

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
DusanMandick Random Hero
25 februari 2009 · 4 047 Inlägg

Nocturnal skrev:
Vems snopp är längst, din eller min?

ja de passa ju ! för de e ju precis samma sak dom disskuterar i tråden.... not

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Niklas1987 NO
25 februari 2009 · 2 182 Inlägg

DusanMandick skrev:

Nocturnal skrev:
Vems snopp är längst, din eller min?

ja de passa ju ! för de e ju precis samma sak dom disskuterar i tråden.... not

Och för att svara på hans fråga.

MIN

Får nog säga att både Volvo å Opel ä lika bra/dåliga

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
PlumCrazy
25 februari 2009 · 881 Inlägg

Larsson_Power skrev:

PlumCrazy skrev:
Nissan Skyline.

En fisk.

Vad har Nissan Skyline med Volvo vs Opel att göra?

Absolut ingenting.

Dessa topics är ju meningslösa då alla tycker olika vilket dem har rätt till då det inte finns något rätt eller fel. Sedan börjas det bråka och kastas skit tills en moderator kommer och låser tråden, så varför inte låsa redan nu? big_smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
AudiFors
25 februari 2009 · 906 Inlägg

Volvo:)

=)
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
25 februari 2009 · 162 Inlägg

Det är nog en smaksak det med.

Min svåger BMWPidde här på garaget jobbade 14 år som Opelmek, han säger faktiskt Volvo
(Ur kvalitet/säkerhet synpunkt)
Opel,visst de har hottat upp sig rejält med åren och gör numera riktigt underhållande bilar,men jag säger även jag Volvo.Hade vi snackat "dåtid" (om vi snackat underhållning) så hade svaret varit Kadett GSI ´85:an med "knight rider" instrumenten, den var en jäkligt kul bil...!

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Soderqvist
26 februari 2009 · 660 Inlägg

Efter att ha ägt en Omega måste jag säga VOLVO!!!!! Opel = inge kvalité alls.. Värre skitbilar får man fan leta efter...

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Ligaya
26 februari 2009 · 155 Inlägg

Allt är bättre än volvo!

Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
jerry885
26 februari 2009 · 77 Inlägg

Android skrev:
Tja, kanske inte helt opartisk med tanke på bilen jag kör, men om man ska tänka på bara det jag hört så skulle jag säga att det inte är någon större skillnad.

Rost skyddet på Opel ska tydligen varit värdelöst på äldre bilar, alltså äldre än -90, och det gäller ju samma för alla jappsare. Jag tror inte man kan klaga på rost skyddet på nyare Opel. Men sen är det väl lite upp till hur man behandlar bilen, som alltid. Jag har sett måna sönder rostade Opel OCH Volvo, ingen modell verkar tåla hur mycket som helst. smile

Sen det där att man kan trimma skiter ur Volvo, absolut, men då kan jag upplysa om att jag hört att motorn som sitter i Calibran (och många andra modeller) håller för över 300hk, om man kan få upp den så mycket, utan att man måste byta stakar och vev osv osv...

Sen är ju min personliga åsikt att Opel alltid har haft mycket snyggare bilar, men det är ju helt en smaksak. smile

Obs, detta är bara saker jag läst och hört, det är inte fakta på papper och jag tänker inte stå för att det är det. Tänkte bara jag skulle bidra till diskussionen lite, även om mina uppgifter kanske inte stämmer till 100%. smile

Du är medveten om att opel är tyskt va?

jerry885
26 februari 2009 · 77 Inlägg

Mortalis skrev:
Kan inte ni pojkar diskutera detta sins emellan då? Finns hur många bil vs bil diskussioner i världen. Börjar en, börjar två, börjar tre. Så sitter vi i sandlådan o jämför bilar som våra föräldrar körde. Och är därför den som är bäst

Volvo är bäst, för det hade MIN pappa!
Dock fick han byta motor 2ggr, kamaxel typ 200ggr, sen fick han elfel också... Men jag älskade ändå hans 760 med prv motor tongue

Rudholm
26 februari 2009 · 863 Inlägg

Beror ju vad du ska ha bilen till! smile
Dom är ju inte särskilt lika nånstans och helt beroende på modell!

Tar min Astra som exempel!
Drar ca 0.65 blandad körning! Vilken Volvo gör de?
150hk original, vilken original Volvo hänger med?
Komforten är toppen! Sitter som en gud! Lite skramlig men inte farligt!
Väghållning = Gokart!
Hållbarhet, har bara kört den ca 4 månader och dom problemfritt!
Rost, visst har den rostat! Har just bytt trösklar och nu är karossen i princip som ny!

Så om du vill ha en bil som gör 0-100 på en eftermiddag och som inte rostar, går 50k mil innan du byter bil samt gungar fram på vägen köp en volvo!

Vill du ha en lagomt drifsäker bil som du sitter skönt i och går som ett skott men kanske måste bytas ut vid 35k mil köp en Opel!

och ni som säger att Opel rostar sönder, vars får ni de ifrån? Har då aldrig själv ägt en sådan wink

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
jerry885
26 februari 2009 · 77 Inlägg

MilleN skrev:
Opel är också gubbiga, lättmekade och håller bra (förutom rost men Volvos rostar också tongue), skillnaden är att det är komfort i Oplar.

Som sagt är det en smakfråga och det finns väl inget rätt och fel egentligen. Dock är Volvohysterin stor här pga att det är ett svenskt märke.


Liten jämförelse av nya bilar också då:
Finns allt en del likheter men den som säger att Volvon är snyggare är blind smile
http://image.motortrend.com/f/car-news/ … rofile.jpg

http://www.madle.org/ms05sopel.jpg

liten fråga bara, vart hittar du komforten i opel? små hårda stolar, stötiga dämpare, och för en person som mig som har en normallängd, smile (194cm) så är det rent omöjligt att åka 10mil utan ryggont i 2veckor...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang