Tabbar som DU gjort vid matlagning mm...

alex_side Neerd
29 maj 2008 · 1 596 Inlägg

_Glenne_ skrev:
jag är så grym på matlagning så jag gör inga tabbar wink



eller hur var det nu igentligen? lol




kan dra en story som en polare gjorde för nått år sedan.... han skulle steka nånting i stekpannan... så han satt stekpannan på plattan och slog på värmen och gick sedan och kollade på tv för att vänta på att stekpannan skulle bli varm, men det var ju bara det att det började en film på TV´n och efter ca 2 timmar kom han på stekpannan som stod på spisen så han gick in till köket, tog en klick margarin och slängde ner i stekpannan..... jaa ni kan nog lista ut vad som hände?.... ja precis, poff sa det och det stod lågor upp till taket, kan säga att polaren sprang runt som en yr höna i ren panik, såg rätt kul ut lol

AHAHAHAHAHA lol

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
FLindgren
29 maj 2008 · 5 089 Inlägg

jag gjorde popcorn på spisen en gång när jag var liten, sen när jag hade hällt upp en skål så var det lite kärnor kvar som inte hade "poppat" än, så jag stängde av spisen och ställde tillbaka den på plattan och gick därifrån, och tänkte att dom kunde bli färdiga så slipper man slösa;) sen efter ett tag började det lukta bränt;)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
EvolutionIII
29 maj 2008 · 459 Inlägg

skulle kocka glasnudlar i massor, dock hade ja lite liten kastrull, så vart som en ända tjock plexis skiva när ja hällde ur vattnet. men vart mer som en pudding, gick å äta de me.

Cuefa Ain't no place like home...
29 maj 2008 · 4 630 Inlägg

kokat trögmjölsgråt utan salt.... gick INTE ner...!

När jag var liten hämtade vi mjölk i 5-liters kannor från granngården. Jag tyckte visst inte att det var tillräckligt gott, så jag hällde i 1L socker... den mjölken räckte länge för mej sen, för ingen annan ville ha't!

Kokat kaffe på sump i morgonyran... ingen hit.

Kokat nudlar på evighets-mode i micron. Gick nog att bygga broar med dom nudlarna! Var dom inte stenhårda så kunde man fan hänga sig i dom...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
29 maj 2008 · 834 Inlägg

Lyckades bränna upp en spis då fritösen ställdes på en varm platta och fick stå där medans man åt upp pommesen på altan, resultatet av detta blev nya köksbänkar en ny spis och en fin svart fläck i taket:P

Rallyhalle
29 maj 2008 · 4 299 Inlägg

Hmm, bränt 3 st popcornpåsar I RAD lol Kan ha varit fler roll

Sen har jag väl råkat vispa grädde till smör x antal gånger, men den mest jobbig gången va väl hemma hos tjejkompisen när jag fick äta middag där o de va dags för efterrätt. Ville va lite hjälpsam o just vispa grädde, va tror ni att de blev av de tongue De fick jag ju höra ett bra tag efter av hela den familjen smile

De e va jag kommer på just nu wink

loudness
29 maj 2008 · 4 554 Inlägg

vet inte va jag gör för fel men likt förbannat bränner jag vid salladen VARJE gång, förstår inte varför?

EvolutionIII
29 maj 2008 · 459 Inlägg

loudness skrev:
vet inte va jag gör för fel men likt förbannat bränner jag vid salladen VARJE gång, förstår inte varför?

haha vafan en till som har samma problem, vet inte heller vad jag gör för fel:S,

krutmats
29 maj 2008 · 1 892 Inlägg

skulle göra köttfärssås och skulle ta Caynnepeppar men tog ingefära tongue   så det lukta pepparkakor i huset i en vecka efteråt.. sedan dess har jag halvsvårt med pepparkaksdoften big_smile
Mvh/Englund

EvolutionIII
29 maj 2008 · 459 Inlägg

kom på en rolig sak, som ja tyckte va lite komiskt iallafall, stod å tog en fylle kaffe, hade i massa mjölk, dricker typ 50/50 kaffe, så sa ja till polarn, fan jävla äckligt kaffe å smaka kardemumma, gillar ej kardemumma, mummla vidare tog ett till litet mjölkpaket, å dunka i, sen efter en stund sa polarn, Dennis fan va dum du e, läs på mjölken, läste, tror ni inte det stod "arla" "kardemumma" mellanmjölk, gah tänkte ja, fan kan man bli dummare.

Edge EVOLUTION GARAGE
29 maj 2008 · 1 837 Inlägg

loudness skrev:
vet inte va jag gör för fel men likt förbannat bränner jag vid salladen VARJE gång, förstår inte varför?

Haha... därför du åker till Korvan och käkar mos? tongue

Minns inga direkta misstag mer än att vissa saker kan stått på aningens lite för längre för att man råkat vara lite distraherad av en viss sida på nätet.. host garaget.org host

//Edge
Batta
30 maj 2008 · 1 353 Inlägg

Inget maträtt som gått direkt fel, men när vi var på klassresa för några år sen så skulle vi fixa en tacokväll alla som bodde i våran stuga,
Maten blev skitgod och när alla satt och åt och var glada så ser vi hur det kommer svart rök ifrån köket, och luktar bränd plast..

Då har nåt smartskaft tagit plastlocket som man brukar ha på komposthinken och lagt rakt på en stekhet platta, glömt det där och gått och satt sig och käkat tongue
kan säga att det gick inge vidare att få bort plasten ifrån spisen sen..


Jag tänkte överraska morsan med frukost på sängen på en morsdag för nåt år sen också, tänkte koka lite ägg osv, satte på en kastrull med vatten, i med några ägg och gick och la mig och slötittade lite åp TV medans dom skulle börja koka, råkade somna där, morsan vaknade typ 30-40 min efteråt och gick upp, då låg jag och sov än.

Kan säga att dom äggen var hårda som stenar!

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Bjork OEM <3
30 maj 2008 · 6 957 Inlägg

Ja å en polare gjorde VÄLDIGT fel vid chokladbollsbakning...vi tog inte dl som de stod utan L...
fråga mig inte varför men antagligen hjärnsläpp.

Kan säga att de blev ju ett kylskåp fullt av såna bollar.. tongueroll

OEM <3
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Senaste missen jag gjorde var hos en polare i förrgår. Han hade kokat kaffe och jag skulle ta mjölk i kylen. Jag var ju van vid mina egna, röda paket med 3% mjölk, tog hans och hällde i och det SKAR sig nåt så fruktansvärt! Han hade jordgubbsfil den fan... Nästan samma färg på paketet och stod med ryggen utåt.
Drack inte upp den koppen kan jag lova, men vi fick oss ett jävligt gott skratt! big_smile

Sen på hemkunskapen "råkade" vi steka pannkakor åt lärarna med små bitar (ca 1 cm stycket) av disktrasor i... Dom märkte inget! Förbryllad än idag. Och ALLA lever! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Styling_bruden Skattlösa bergen
30 maj 2008 · 213 Inlägg

Dem missarna jag har gjort gör jag fortfarande hela tiden..!
Jag börjar med maten som vanligt, sen går jag o sätter mej vid datan eller TV:n o glömmer bort maten..
Så nästa gång jag kommer ut så är det antingen bränt eller på god väg till o bli bränt..
Första gången jag skulle göra makaroner så trodde jag att det var som ris o satte klockan på 25 min o satte mig framför TV:n.. Kan ju säga att rådjuren fick pastagröten sen..

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
30 maj 2008 · 887 Inlägg

Jag letade efter sockret, drog av misstag fram saltet till pannkakorna, och då snackar vi både i smeten och PÅ själva pannkakorna med sylten på..

Ni kan ju själva gissa hur de smakade..


Annars är jag en höjdare i köket. Tacka morsan för det.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Ksj
30 maj 2008 · 1 217 Inlägg

klart att man har tabbat sig lite i början innan man lärde sig.. Typ skurna majo,bea och sånt och en del bränt men aldrig något allvarligt.

Saab 900 "2.1an" (1992)
bollen1986
31 maj 2008 · 3 714 Inlägg

har nog inte gjort så grova missar i köket tror jag

eller ja kryddat lite mkt eller typ kokat makaroner för länge är väl det jag kommer ihåg

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Xaos kaptenXaos
31 maj 2008 · 136 Inlägg

har en kompis som skulle göra nuggets i mikron för han orka inte vänta på att ungen skulle bli varm. Fast på förpakningen stod det bara hur man skulle göra dom i ugn. det stod typ 225 grader i 15 min eller nått.

då tänkte han hur får jag 225 grader i mikron så han satte mikron på högsta efekt i 15 min. sen fick han köpa en ny mikro heheh

han har även gjort choklad bollar med oboy i stället för kakao inte så gott ganska mycket socker, och lussebuller utan saffran inte heller så lyckat

Audi A4 Avant 1.8tsq "Våga Vägra Kolfiber" (2004)
Malmoe SSS -12
31 maj 2008 · 3 217 Inlägg

SatansWrath skrev:
Tappade min gamla minidisc spelare i chile con carnen när jag skulle byta låt. I panik försöker jag få upp skiten o glömmer att det är cp varmt och bränner min hand, fick dock ny på garantin (historien var dock en annan)

Är den nya handen bättre då? big_smile


Jag gjorde också ett misstag med hasselbackspotatis, men det var nog motsatsen till att bränna fast... Nyår och en hel del polare skulle käka hemma hos mig... Flickvännen hjälpte till att laga maten och ingen av oss visste hur mycket ost man skulle ha på potatisen! Vi hällde tills det fyllde upp på sidorna... Det blev en ENORM mängd ost, tror vi drog ner närmare ett kilo färdigriven ost i bakplåten...

Maten blev lyckad... Och nyår i ett nötskal så dröjde det inte förrän efter 00.00 tills man blev riktigt full, och då var jag borta ur matchen! tongue

Kan väl tillägga att jag vet med mig flera misstag, kan bara inte minnas dessa... Är bra i köket, vet inte hur man ska göra bara!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang