2556
Sök

Volvo Spacers

29 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
tjena,
är påjakt efter ett par spacers till min 740, har kollat runt lite på nätet och hittat att http://www.manton.se/ säljer sånna, någon som har nån erfaranhet av dom ? för och nackdelar med att köra me spacers?

Tacksam för svar.

Mvh Fredrik

Driifter;)
1 630 Inlägg
30 maj 2008
enda nackdelen e väl att de sliter väl aningens mer på hjullagren men hur mkt vet ja inte.. kört me 30mm på mina amazoner i 3 år sammalagt så o de va ju inga nya lager direkt på nån av dem så är no ginte större fara..

fördelar e ju de klart lite bredare spårvidd e ju bra för väghållningen o sen de klart att de ser ju bättre ut så man slipper böjja sig ner o kolla in i hjulhuset och leta efter fälgen:D

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

29 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
hehe okej, men de låter ju vettigt. du har ingen aning om dom spacers manton säljer e nått o ha ?

Driifter;)
1 630 Inlägg
30 maj 2008
tyvärr ingen egen erfarenhet av dem men de verkar väl sälja rätt mkt tycker o folk brukar ju rekomndera dem .. men ja vet som sagt inte själv

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

29 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
okej, får se om någon annan har nått att säga tongue

1 050 Inlägg
30 maj 2008
Fr3drik87 skrev:
okej, får se om någon annan har nått att säga tongue

Tycker att det ser ut som "Högkvalitativa spacers" inget vanligt Made in China skit.
Priserna verkar väldigt överkomliga med tanke på att det är ett Svenskt hantverk.
Personligen så skulle jag inte tveka en sekund inför att skaffa dessa spacers.

4 st 6 - 12mm.   1.100:-
4 st 12 - 20mm. 1.300:-
Senast redigerat av E-30 (30 maj 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
31 maj 2008
Fr3drik87 skrev:
tjena,
är påjakt efter ett par spacers till min 740, har kollat runt lite på nätet och hittat att http://www.manton.se/ säljer sånna, någon som har nån erfaranhet av dom ? för och nackdelar med att köra me spacers?

Tacksam för svar.

Mvh Fredrik

Vad är du ute efter för bredd på spacer plattorna ??   Jag har 2st. 25mm o 2st. 30mm liggandes med bultar smile  dom hade jag monterade typ 3månader förra sommaren / hösten på min 744   Skicka pm om det är intressant   mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

726 Inlägg
31 maj 2008
beställde mina 20mm på gummihuset.se , helnöjd:)

29 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
hehe okej, nice då smile vilken storlek på spacerna rekomenderar ni då ? fälgarna ja har på nu e 195/65 R15- orginal va 185/65 R15. Fram har ja satt 2st 5mm spacersplattor på var sida så länge, så hjulen går fria, men det vill ja inte köra med, vill ha nått rejjält smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 maj 2008
mantons spacer är hur bra som helst , grym kvalitet å bra att ha att göra med=) men vad ska du med spacer till?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

29 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
okej tongue fälgarna har suttit på en s80 innan, och om ja sätter dit dom utan spacers så tar dom i fjäderbenen på framhjulen, så spacers är ett måste.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 maj 2008
okey då för står ja=) kan varm rekomendera manton , lite dyrt men värt det=)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

29 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Fr3drik87 skrev:
okej tongue fälgarna har suttit på en s80 innan, och om ja sätter dit dom utan spacers så tar dom i fjäderbenen på framhjulen, så spacers är ett måste. kanske ska tillägga att dom är bredare än orginal oxå, dvs bredare innåt

29 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
turboforssen skrev:

någon aning om vilken tjocklek ja ska ha?

Gorgilus addictus
4 769 Inlägg
31 maj 2008
25 mm räcker.

Allt för den där jävla hatten!

29 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
25 mm räcker.

mm men risken e la att de blir väldigt tajt mellan däck o skärmkant då ? för de räckte ju som sagt med 10mm fram för att hjulen skulle gå fritt

1 050 Inlägg
1 juni 2008
Fr3drik87 skrev:
turboforssen skrev:

Du behöver nog mäta hur pass grova spacers som behövs. Köp först ett par satser av Biltemas billiga spacers och bygg upp och prova på ett hjul tills det ser bra ut. GLÖM EJ att skaffa längre hjulbultar som kompenserar för tjockleken på spacern. (annars lossar hjulet)
Jag skulle nog rekommendera dig att köpa 10mm spacers. (inte grövre) big_smile
Senast redigerat av E-30 (1 juni 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

29 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Fr3drik87 skrev:
turboforssen skrev:

Du behöver nog mäta hur pass grova spacers som behövs. Köp först ett par satser av Biltemas billiga spacers och bygg upp och prova på ett hjul tills det ser bra ut. GLÖM EJ att skaffa längre hjulbultar som kompenserar för tjockleken på spacern. (annars lossar hjulet)
Jag skulle nog rekommendera dig att köpa 10mm spacers. (inte grövre) big_smile

mm det är så ja har gjort på framhjulen, men nu e de så att ja har pinnbultar som sticker ut, så de blir inte mkt att fästa muttrnarna med, därför ja behöver bult on spacers, sånna med pinnbultar på, fram skulle de räcka med 10 - 15 mm och bak 20 kanske,  vad tror ni om det?

helt galen
388 Inlägg
1 juni 2008
Jag kör med V70 fälg på min 740. Jag har 30 mm spacer runt om, funkar helfint. Men jag har valt med tio hål och sätter dit med bult iställetr, tycker att de med pinnbult verkar lite vekare.

Varför åka fort när man kan åka brett?

Leg. nöt
460 Inlägg
1 juni 2008
Själv kör ja me 205er och har spacers på 10mm ligger inte emot någonstans så eftersom du har 195er borde de räcka me 10mm spacers till din bil..

SAAB

Sök