5443
Sök

"Stor bilsamling hittad" Har du nåt kul bilarv som du inväntar?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Såg den här på aftonbladet, och det har säkert fler gjort.
http://www.e24.se/mankvinna/efterborsen … 499613.e24

Tänkte höra om det är några härinne som går och väntar på någon speciell bil som de kommer få ta över, eller ta i arv ? smile Den enda jag har isf är en Audi 80 från 1974 som är rostfri (gått i Kiruna), 2 ägare och 14 000 mil på mätaren och fullt fungerande smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 maj 2008
Mortalis skrev:
Såg den här på aftonbladet, och det har säkert fler gjort.
http://www.e24.se/mankvinna/efterborsen … 499613.e24

Tänkte höra om det är några härinne som går och väntar på någon speciell bil som de kommer få ta över, eller ta i arv ? smile Den enda jag har isf är en Audi 80 från 1974 som är rostfri (gått i Kiruna), 2 ägare och 14 000 mil på mätaren och fullt fungerande smile

Hade inte sett den där artikeln och dra på trissor, några av dom bilarna skulle inte sitta fel! o.o

Tja, det blir väl min morsas orörda orginal Buick Riviera från 1965. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Diktator
968 Inlägg
30 maj 2008
det enda roliga arvet jag har fått, är att köpa jettan jag har nu, lite av dröm när man fick reda på att man kunde köpa den, även den rostfri och endast 2 ägare före mig, min flickväns pappa som skulle skrota den. så man kan se det som ett arv tongue

Meister
6 763 Inlägg
30 maj 2008
Stackars jävle som har en Porsche 356 sad

Själv så lär jag väll ha köpt ut min far ur Camaron innan dess.. Men annars är de väll en gammal pv (delad bakruta), Kadett -63, Alfasudd och kanske en kanon fin 142:a som har funnits i släkten sedan ny, och en gammal Opel kombi. Modell kommer jag inte ihåg för senast jag såg bilen så va jag väll kanske 7 år.. Tyvärr så finns de ingen Porsche 356 mad

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
30 maj 2008
Såg nån tråd på garaget förut. Det var några som hade köpt ett dödsbo med en igenbommad lada, när dom öppnade den var ladan FULL av bilar, det var rikligt med bilder i tråden/artikeln också.

Edit: Tråden jag tänkte på: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 94&p=1
Kan någon hitta en fungerande länk i den?
Senast redigerat av Mäki (30 maj 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

8 156 Inlägg
30 maj 2008
Jag läste den artikeln innan. Ladan är ju inte hittad, utan man letar väl fortfarande efter den? Eller?
Bara fotografen som vet var den finns. Man kanske skulle satsa lite på att åka runt i Portugal och leta wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 299 Inlägg
30 maj 2008
Phaetoon skrev:
Jag läste den artikeln innan. Ladan är ju inte hittad, utan man letar väl fortfarande efter den? Eller?
Bara fotografen som vet var den finns. Man kanske skulle satsa lite på att åka runt i Portugal och leta wink

De e nog ingen idé tongue Ligger säkert helt öde mitt inne i en skog lr nåt så man aldrig hittar skiten wink

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
30 maj 2008
Läste om detta på zatzy för år sen :S

Bmw osv..

4 506 Inlägg
31 maj 2008
inte så tråkigt alltså.

Kan du andas kan du dö.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
31 maj 2008
Gällande arv så har jag fått farsans gamla Chevrolet Monza från 75 som jag håller på och fixar iordning nu för att hinna glida lite i sommar.
Originalmotorn, en 262, V8 på ca 100 hästar får flytta på sig för mer muskler, denna gång en 350, V8 på 300+ hästar. Samt att bilen står i väntan på att lackboxen ska bli ledig. wink

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

OEM <3
6 957 Inlägg
31 maj 2008
Hade ju hoppats på en bil..men min farbror tog den i vintras å börja renovera den hmm
De är en Volvo P1800 smile Söt!

OEM <3

3 650 Inlägg
31 maj 2008
heheheh" låste med ett hänglås och LÖDDE ihop dörrarna" tongue

vrf har dom bara 3 bilder :S om det nu finns 180 bilar..
Senast redigerat av Kesler (31 maj 2008)

Sök