()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
jäklar vad alla klagar på att det är ett vrak!? visst är det de, men då känns det ju extra roligt när allt är klart! dvs, att man räddat en bil från skroten. Eller är det bara jag som tycker det??
Keep up the good work!!
Mvh/ hasselstrom
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Älskar sådana projekt. Rostigt och genom ruttet, och motorn såg riktigt kladdig ut. Men när du är färdig så kommer den vara bättre än ny. Och som Hasselstrom sa, du räddar bilen från ett säkert öde på skroten. Taskigt jobb bara att rostlaga men det kostar ju å andra sidan inte jätte mycket att göra. Akta ögen bara
Håller med de två senaste här Grymt roligt projekt.. Tröttnat totalt på att titta på japs bilar som folk bara slänger plastbitar på å lackar! Detta är spännande
Lycka till!
"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
Håller på för fullt med vänster fram just nu, men tar och bjuder på några bilder på den nya(re) inredningen som ska in i bilen så länge. Den kommer ifrån en 96:ans calibra v6 som gått 8k mil och är i svart och grå plych, dvs inte i den vanligt tyg så är riktigt mjuk och mysig
Är i mkt bra skick och kommer nog göra sig bra i bilen får ja hoppas.
Mer kommer när vänster fram börjar bli klar.
Mvh Tommy
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
För hoppningsvis så har jag hunnit färdigt med vänster fram imorgon kväll så då kommer en update på det då, om inget skiter sig i planeringen då... men är mest bara å plocka ihop det sista så det ska nog gå bra.
Mvh Tommy
Superdtm: Tack tack! Kul att du orkar skumma igenom hela tråden.
Jahapp.... det rullar på... eller snart iaf...förhoppningsvis Har som sades fortsatt riva ner i fram, dock mest i vänster fram.. Vart även att jag lära byta drivknut och hjullager där också... kul..
Här kommer lite pics från arbetet då.
Före nedrivning:
Åsså åkte skiten av.
Hittade då även detta...
Och före fanns ju även detta.
Och här är båda hålen fixad och body är påpenslat, + lite hammarlack här och var
Sen tog jag å börja fixa till bromsoket och fjäderbenet.
Vänster och höger, lite skillnad det blir.
Och här är hjullager och ny drivknut.
Nya lagret ipressat.
Gammla drivknuten.
Nya vs Gammla.
Och här märks det skillnad! Sänker 60mm fram.
Även lackat oken fram, här med oken ifrån höger fram.
Och special gänga till styr och spindelled... 50 spänn för 4 st
Och några värdelösa bilder på när det vart ihopplockat igen.
Allt för nu..
Men shit, att du inte letar på drivknutar begagnade, finns ju en uppskö av dom till både 8v och 16v:) bara att plocka från alla gamla vectror:) Men hur som helst, du verkar vara riktigt seriös och köper nytt och frächt! Det måste ju kosta en hel del dock! Snyggt blir det! Detta följs:)
kul o se en som orkar me ett sånt risigt objekt me kul o se hur fint de blir sen efter du fixat de, hade ju vart kul om man haft samma ork o tålamod själv samt om man kunde laga rost
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
fripppe: Tack och bock! Jag får hoppas på det iaf.
Saab_Robin: Tack tack! Ja det blir lite bättre nu en före, skönt å få bort all jäkla rost!
Spawner: Tackar! Haha, jo jag vet att det finns delar beg som passar från flera olika oplar, men sätter man dit nytt så vet man ju vad man har till 100% iaf, å det gillar jag! Men det är klart det blir ju lite dyrare som du säger men det känns endå som att det är värt det.
petsson_89: Roligt å höra! Tack!
fredde85: Ja lite drygt börjar det bli till och från men man får trösta sig med att det håller ett tag framöver när det är klart sen iaf.
Mvh Tommy
Och tror jag har bestämt mig för att köra på fälgarna samt däcken som jag köpte nya till min andra calibra förra sommaren då dessa är riktigt clean enligt mig, så bör passa in i bilens slutgiltiga utseende... lr vad tros om det?
Så då blir det Ace 216 fälgar med Kumho 712 ZR 205/40-17 däck...