3821
Sök

Limma "rs4" fronten över orginalet ? :S

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Nu är det så att jag har en Rs4 front som bara är ett tomt skal, funderade först på att plasta upp fästen i den, men det verkar dels väldigt krångligt och sen så är ju plasten bara 3/4mm så det känns som det kommer bli lite vingligt osv, men jag hörde från WildThing att man kunde såga sönder delar av orginalfronten och sedan limma Rs4 skalet över ?

Länk till bilder på det hela http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=32312

Någon som gjort det samma ? hur blir passformen ?

Kommer "skalet" stå 4mm utanför resten av karossen ? så det serut som någon tattare har gjort det ? eller går det att passa ihop det snyggt. ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

2 911 Inlägg
31 maj 2008
Är det en kopia i glasfiber du har eller en riktig i ABS plast ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Det är en kopia ja, och den är i glasfiber smile

2 911 Inlägg
31 maj 2008
Jag tror du får mer problem med att få allt bra om du ska kapa isär grejjerna. Bygg fästen istället.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
Jag tror du får mer problem med att få allt bra om du ska kapa isär grejjerna. Bygg fästen istället.

Orginalet som man ska kapa är ju i abs plast, så limmar man glasfiberskalet över. eller var det de du menade ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Men kapa bort fästena från orginalet och limma/plasa fast dom i rs4? Eller tänker jag fel? För de borde gå

Funderade på det också, men det verkar vara riktigt riktigt mycket jobb att få det bra !

Tomten
1 065 Inlägg
1 juni 2008
camaro67 skrev:
Men kapa bort fästena från orginalet och limma/plasa fast dom i rs4? Eller tänker jag fel? För de borde gå

är också inne på det.

Tror inte det är allt för mycket jobb.

Sök