Skatteåterbäring- När kommer den?

SaaB_Turbo
2 juni 2008 · 336 Inlägg

Rille_Pille skrev:
127kr! WIIPPIEE!

En pizza och en öl iaf big_smile

FreddeK
2 juni 2008 ·

aha det kan komma denna vecka...fan vad gött. 7200kr väntar jag på och det blir nog ett ferrita avgassystem till bilen..bröööööööööööööööööl.

MilleN
2 juni 2008 · 9 108 Inlägg

Det finns redan en stor tråd där alla skrivit vad dom får tillbaka (eller får betala).

FreddeK
2 juni 2008 ·

MilleN skrev:
Det finns redan en stor tråd där alla skrivit vad dom får tillbaka (eller får betala).

Jo iof, sorry=)

fiddes Grävmaskinist
2 juni 2008 · 216 Inlägg

ja ska få 10 laxar big_smile, ska nog bli en bruksbil, säg till om ni har något diesel drivet till salu.... wink

Volvo C70 "T5" (1998)
Fartsyndare Pro detailer
2 juni 2008 · 417 Inlägg

Hoppas faaan att pengarna kommer snart, pga en idiotbankman så har jag 28kr kvar att leva på nu. När skatten kommer har jag 36k minus diverse skulder.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
Aruzo Ace Ventura
2 juni 2008 · 1 240 Inlägg

Fartsyndare skrev:
Hoppas faaan att pengarna kommer snart, pga en idiotbankman så har jag 28kr kvar att leva på nu. När skatten kommer har jag 36k minus diverse skulder.

Får man fråga vad som hänt?

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
Martin 9-3 Fisketokig
2 juni 2008 · 2 997 Inlägg

SaaB_Turbo skrev:

Mankan1978 skrev:
Om man deklarerat över Internet eller över telefon, så får du besked i morgon tisdag 3/6... smile

Hur mycket får ni tillbaka då? Själv väntar jag in 15.100kr! wink

Hur gör ni för att få så mycket tillbaka?
En annan fick 5800

Det är ganska enkelt om man vill ha tillbaka.

Nu under sommaren kommer jag jobba enbart under anställning och då orkar man inte tjafsa med skatteverket så dels betalar man 10.000:- i egen skatt varje månad. Den och nya arbetsgivaren betalar min skatt under sommaren så när det hela räknas samman så kommer man ligga lite plus pga detta.
Betalat in 2 skatter men fått för en inkomst.

Annars är det bara begära att arbetsgivaren ska betala in mer skatt för dig.
Eller blir det automatiskt om du har mer avdrag som godkänns.

Senast redigerat av Martin 9-3 (2 juni 2008)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FreddeK
2 juni 2008 ·

Martin 9-3 skrev:

SaaB_Turbo skrev:

Mankan1978 skrev:
Om man deklarerat över Internet eller över telefon, så får du besked i morgon tisdag 3/6... smile

Hur mycket får ni tillbaka då? Själv väntar jag in 15.100kr! wink

Hur gör ni för att få så mycket tillbaka?
En annan fick 5800

Det är ganska enkelt om man vill ha tillbaka.

Nu under sommaren kommer jag jobba enbart under anställning och då orkar man inte tjafsa med skatteverket så dels betalar man 10.000:- i egen skatt varje månad. Den och nya arbetsgivaren betalar min skatt under sommaren så när det hela räknas samman så kommer man ligga lite plus pga detta.
Betalat in 2 skatter men fått för en inkomst.

Annars är det bara begära att arbetsgivaren ska betala in mer skatt för dig.
Eller blir det automatiskt om du har mer avdrag som godkänns.

eller så skaffar man sig hus och billån så får man tillbaka massor=) haha

Tuhkanen
2 juni 2008 · 582 Inlägg

hur är det med bil lån, får man tillbaka 33% av räntan, tänkte inför nästa år tongue

MagneticNorth Aktad Medlem
3 juni 2008 · 301 Inlägg

Bara en dubbelkoll, det står såhär på mitt skattekonto.. Ska jag vara glad eller ledsen?

Trans. Dag: 2008-06-01  Utbetalning  -11 463


Utbetalning låter ju bra, men minustecken är ju sällan bra.. Jag är ingen ekonom men i detta fall borde det vara en bra sak då jag gjorde stora avdrag för resor.

Nexius
3 juni 2008 · 414 Inlägg

jag vill ha mina skatte pengar nu =P
orka vänta på pengar .
får 9,700kr tillbaka smile


kom igen skatteverket få tummen ur räva och få fart på våra pengar

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Mollllgan
3 juni 2008 ·

4-5 juni

De som anmält bankkonto till Skatteverket kan få tillbaka skattepengar under vecka 23. Den 4 och 5 juni sätter Skatteverket in pengarna på kontot.

19 juni

Senast detta datum kommer slutskattebeskedet hem till dem som har deklarerat via internet, sms eller telefon och har anmält bankkonto.

7-8 augusti

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för den som får slutskattebesked i augusti.

14-15 augusti

Utbetalningskort skickas ut till den som inte anmält bankkonto.

28 augusti

Senast detta datum skickas slutskattebesked ut till de flesta löntagare och pensionärer.

11-12 september

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för dig som får slutskattebesked i september.

18-19 september

Utbetalningskort skickas ut till dig som inte anmält bankkonto.

25 september

Senast den 25 september skickas slutskattebesked ut till en del löntagare och pensionärer.

15 oktober

Förslag till fastighetstaxering av småhus ska ha skickats ut från Skatteverket senast den 15 oktober. Den som inte har fått något förslag senast detta datum får i stället lämna in en fastighetsdeklaration.

3 november

Senast detta datum ska fastighetsdeklarationen för småhus ha lämnats in.

12 november

Om ditt slutskattebesked skickas ut i augusti ska din inbetalning av underskott på skattekontot finnas på Skatteverkets konto den 12 november.

4-5 december

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för dig som får slutskattebesked i december.

12 december

Om ditt slutskattebesked skickas ut i september ska din inbetalning av underskott på skattekontot vara bokförd hos Skatteverket den 12 december.

11-12 december

Utbetalningskort skickas ut till dig som inte anmält bankkonto.

15 december

Senast detta datum ska slutskattebeskedet skickas ut till den som inte fått det tidigare.


Källa: http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/s … 505561.e24

Hamilton
3 juni 2008 · 8 864 Inlägg

morganevelina skrev:
Bara en dubbelkoll, det står såhär på mitt skattekonto.. Ska jag vara glad eller ledsen?

Trans. Dag: 2008-06-01  Utbetalning  -11 463


Utbetalning låter ju bra, men minustecken är ju sällan bra.. Jag är ingen ekonom men i detta fall borde det vara en bra sak då jag gjorde stora avdrag för resor.

I ditt fall så betyder det att du får tillbaka 11 463

Fotograf på tierpidag.se
anvandare_12345
3 juni 2008 · 654 Inlägg

Hamilton skrev:

morganevelina skrev:
Bara en dubbelkoll, det står såhär på mitt skattekonto.. Ska jag vara glad eller ledsen?

Trans. Dag: 2008-06-01  Utbetalning  -11 463


Utbetalning låter ju bra, men minustecken är ju sällan bra.. Jag är ingen ekonom men i detta fall borde det vara en bra sak då jag gjorde stora avdrag för resor.

I ditt fall så betyder det att du får tillbaka 11 463

Det skatteverket menar är förändringar på ditt skattekonto, en utbetalning till till minskar det beloppet.

Aruzo Ace Ventura
3 juni 2008 · 1 240 Inlägg

Det står på mitt skatte konto att det har utbetalats 15872 den 1/6 men finns ju inget på mitt bankkonto?

Edit nu har den kommit!!! big_smile

Senast redigerat av Aruzo (3 juni 2008)

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Bjork OEM <3
3 juni 2008 · 6 957 Inlägg

Tuhkanen skrev:
hur är det med bil lån, får man tillbaka 33% av räntan, tänkte inför nästa år tongue

Får man tebax pengar på ett lån?

BTW så hade mina pengar ploppat in nu smile

Senast redigerat av Bjork (3 juni 2008)

OEM <3
MilleN
3 juni 2008 · 9 108 Inlägg

Bjork skrev:

Tuhkanen skrev:
hur är det med bil lån, får man tillbaka 33% av räntan, tänkte inför nästa år tongue

Får man tebax pengar på ett lån?

BTW så hade mina pengar ploppat in nu smile

Jupp, som sagt 33% av räntan.

Miklen
3 juni 2008 ·

Ett trevligt tillskott blire iaf.. runt 16800 blire väl att ja får tebax.

henkebenke
3 juni 2008 · 1 703 Inlägg

08-06-03      Sk030303034            5 417,00    

*katchingggg*

Senast redigerat av henkebenke (3 juni 2008)

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang