TurbOla skrev:
Darkie skrev:
TurbOla
Det är den säkert, men tror faktiskt du tar mig ganska lätt på rullande efter 120km/h.
Din gick lite bättre än dem orginal T5:or som blitt bak förut så vi får se helt enkelt. Min är ju ingen M3:a direkt

Ja, vi skulle haft med nån som filmat, kanske?
Vore kanske intressant att se hur det slutar...

Du har bakhjulsdrift, så du har en fördel från stillastående, risken är ju att jag spinner bort mig i starten, kliver av för hårt med för hög gas.

Men i högre farter har jag nog en fördel, med lägre drivlineförlust och turbo.

Sen vet jag ju inte exakt vad din väger, men den måste ju vara lättare än en M3a?

Min går lös på 1650kg nämligen...
Det där med lägre drivlineförlust på fwd får jag inte ihop, tycker det bör vara tvärt om. Men du brukar kunna rota fram bevis så överbevisa mig gärna i så fall. Så länge hävdar jag att det är mindre energiförlust när man överför en kraft till en vinkelrät axel (bakaxeln på en "normal" rwd typ gamla volvo) än när man överför en kraft till en paralell axel (de flesta fwd, men inte audi va?)

Ta det via PM så vi inte förstör hans tråd

För övrigt en bra guide Darkie, nu vet man vart man skall leta om man behöver byta den givaren!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.