2190
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

511 Inlägg
17 oktober 2009
BYT... herre jävlar tongue måste ju testa nya saker samt man måste ju uppdatera sig då och då angående bilar tongue lär ju vara tråkigt att sitta och köra en stylad 328 när du hade kunnat få en nyare 330 att styla tongue

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

dARKiE
5 031 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
DaAddez skrev:
Byt Byt  Byt=)

haha.. vi får se..

fredde85 skrev:
Om den nu kan köpas för kaffepengar som du säger o på den beskrivningen du ger så hade inte jag tvekat

De enda man kan undra är varför nyligen om lackad?

Den är nylackad för att den var med om en liten parkeringskada som orsakade lite frontskador, försäkringsbolaget var snälla och gav en hellackering till ägaren då han ändå tänkt sälja den. Står hos min favorit bmw mekaniker den är helrenonverad kryssmärkt osv, helt i nyskick så inga problem så sätt. Kaffepengar å kaffepengar, fick dra av 20k från priset då jag och han fått bra kontakt. (mekanikern som hjälpt mig med 525:an..) alltså företaget som äger bilen nu.

halvorsen skrev:
BYT... herre jävlar tongue måste ju testa nya saker samt man måste ju uppdatera sig då och då angående bilar tongue lär ju vara tråkigt att sitta och köra en stylad 328 när du hade kunnat få en nyare 330 att styla tongue

Mja, sant..
Det är ju bara det att , jag kör barnvagn i bilen, så vet inte om coupé är något att satsa på. Trångt som det är redan i 328:an.. hm.. aja, får tänka på det.. och kanske kolla upp om 330in har större bagage haha..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 585 Inlägg
17 oktober 2009
Jag hade också bytat bil om jag var du, 330in är ju en riktigt fin bil och på beskrivningen du ger om bilen verkar den vara i riktigt bra skick! Jag tror nog 330i coupé har något större bagage än din 328 men man kan luras. Men det är ju ganska lätt att kolla upp. Dessutom bör man kunna fälla baksätet i coupen och då är det ju ganska lätt att få in en barnvagn plus lite till där bak.
Men men lycka till iallafall:) Du kommer nog lyckas bra om du köper 330in de går att få riktigt snygga:) Men din 328:a är ju riktigt snygg den också;)

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 oktober 2009
Ska du stoppa in barnvagnar och grejer så ska du ju ha en kombi. wink
Fäller man mitt baksäte får jag nog in en 3-4 barnvagnar, utan problem. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

dARKiE
5 031 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Nej, orka kombi.

haha.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2009
TurbOla skrev:
Ska du stoppa in barnvagnar och grejer så ska du ju ha en kombi. wink
Fäller man mitt baksäte får jag nog in en 3-4 barnvagnar, utan problem. tongue

Inte en chans att det går in i en E46T tongue

Darkie skrev:
Nej, orka kombi.

haha.

Det är väl inget fel med kombi?  roll wink

Inte förvånad över att du fastnar för 330i, det är en underbar bil. Bara motorn i sig kan vara värd ett byte!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Har tänkt, eller pratat med polare / farsan.. lägger man till typ 20-30 får man ju förfan en M3:a hm. Ja vart ska detta sluta.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 oktober 2009
byt barnvagn... finns vagnar som i princip blir platta då dom fälls ihop... att man måste ha kombi är bull om man inte har flera barn..

hade kombi under ett år. packade bilen tvärfull en gång på det året. känns overkill då jag tänker på det numera..

2slow

dARKiE
5 031 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
azid skrev:
byt barnvagn... finns vagnar som i princip blir platta då dom fälls ihop... att man måste ha kombi är bull om man inte har flera barn..

hade kombi under ett år. packade bilen tvärfull en gång på det året. känns overkill då jag tänker på det numera..

Jo jag vet, därför jag kan ha den jag har nu. Men menar bara att en coupé blir jobbigare när man ska sätta in barnstol, fälla framstolen osv hela tiden.

äsch vi får se helt enkelt har en månad att tänka klart på mig.
gillar ju 328:an helt klart,.

Mensa -09
132 Inlägg
18 oktober 2009
Darkie skrev:
Har tänkt, eller pratat med polare / farsan.. lägger man till typ 20-30 får man ju förfan en M3:a hm. Ja vart ska detta sluta.

då va det nog inte så väldans bra pris på 330n om det bara skiljer 20-30.   då menar du ju att den i priset som dem ville ha från början va samma som en m3a.. verkar vara en seriös firma...

Röda bilar är SNABBAST!

dARKiE
5 031 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
pale skrev:
Darkie skrev:

då va det nog inte så väldans bra pris på 330n om det bara skiljer 20-30.   då menar du ju att den i priset som dem ville ha från början va samma som en m3a.. verkar vara en seriös firma...

Det var kanske lite oklart skrivet från mig. Menar från ordinarie priset, har redan sänkt 30 under prislappen dem vill ha. Vi får se , kan inte bestämma mig. Gillar båda, men tycker ändå E36 är snäppet coolare i designen..

1 585 Inlägg
18 oktober 2009
pale skrev:
Darkie skrev:

Tror nog mer han syftade på en Bmw M3 E36, och de ligger ju i prisklassen runt 80.000kr och det är väll vad man får ge för en 330i typ. Fast kan ha fel, Skiljer det sig bara 20-30k mellan en 330 och en M3 E46:a måste jag hålla med pale att då är det inte speciellt bra pris på 330in. Då hade jag häldre sparat ihop 20-30.000 till och köpte en M3:a fast å andra sidan så är de ju dyrare i allting sen typ skatt försäkring reservdelar osv. Så det är ju ett svårt beslut du har framför dig.

1 585 Inlägg
18 oktober 2009
Darkie skrev:
pale skrev:
Darkie skrev:

Det var kanske lite oklart skrivet från mig. Menar från ordinarie priset, har redan sänkt 30 under prislappen dem vill ha. Vi får se , kan inte bestämma mig. Gillar båda, men tycker ändå E36 är snäppet coolare i designen..

Fan du han svara före mig wink Verkar som du har fått ett helt ok pris på 330in då. Förstår att du är osäker eftersom din E36:a är grymt snygg. Men jag tycker även E46orna är riktigt snygga. Är nog till och med snäppet snyggare enligt mig. Fast inte i original utförande då, men med ett m3 paket och lite annat lull lull så blir även de riktigt fräscha. Fast jag har ju alltid gillat E36 karossen också, Så det är inget lätt val du har framför dig. Men en nyare bil som går lite bättre är ju alltid kul att ha:) Alltid kul att prova på något nytt också tycker iallafall jag. Fast man vet ju aldrig vad man köper/får men man vet ju vad man har, så det gäller att tänka sig för innan man säljer/byter.
Senast redigerat av Jolle87 (18 oktober 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Detta eviga jävla tjat om bränsleförbrukningen. NU HAR NI DET LIVE och inte bara på KORT, nöjda nu?
*OBS* kör alltid på Oktan 98!

[video]http://www.garaget.org/video/rnmomvjq193l[/video]

tror ni mig nu? eller ? Nej, antagligen inte.

Hastighet 110 växel NR 5, GASNINGEN blev lite extra, från växel 3.

*edit*
Fick "nerförsbacke" och NEJ rak väg.  Ni som ägt en BMW vet att dem dricker såhär när dem är friska

Kan tilläga att det är svagt uppför till och med!!.
Senast redigerat av Darkie (20 oktober 2009)

1 585 Inlägg
20 oktober 2009
Gött fan va lite den dricker, men jag vet om att de inte dricker speciellt mycket kunde köra min 325:a ganska snålt också:) Jävla gött den går också, blir sjukt sugen på att köpa en 328:a E36:awink
De verkar röra på sig riktigt bra och med lite små fix så går de ju ännu bättre.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 oktober 2009
Men Bmw är bara törstiga skrytbilar för de rika, det förstår vem som helst att en sådan inte kan vara snålare än en rekorderlig Volvo eller Saab?

Stämmer helt och hållet in på de siffrorna i 328an, och som ett bidrag kan jag tillägga att rekordet för mig i en 330i är 0.82 över 10mil blandad körning. Visserligen lite snålkörning, så gött det nu går i en sådan bil.

Men ingen extrem "inte röra gasen, ha blicken 5km fram osv" körning. Tog naturligtvis bilden när jag stannat och inte medan jag kör, fast 50% kommer väl tro den är gjord i PS eller nått roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93375/786626_l2sypm.jpg
En törstig turkamazon bekänner färg...

Edit: 330i E46, körd på 98 oktan.
Senast redigerat av Rquired (20 oktober 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

385 Inlägg
20 oktober 2009
Rquired skrev:
Men Bmw är bara törstiga skrytbilar för de rika, det förstår vem som helst att en sådan inte kan vara snålare än en rekorderlig Volvo eller Saab?

Stämmer helt och hållet in på de siffrorna i 328an, och som ett bidrag kan jag tillägga att rekordet för mig i en 330i är 0.82 över 10mil blandad körning. Visserligen lite snålkörning, så gött det nu går i en sådan bil.

Men ingen extrem "inte röra gasen, ha blicken 5km fram osv" körning. Tog naturligtvis bilden när jag stannat och inte medan jag kör, fast 50% kommer väl tro den är gjord i PS eller nått roll

Edit: 330i E46, körd på 98 oktan.

Hehe, farsans 330 drog 0,74 på långkörning i runt 90 km/h smile Så visst går det att köra snålt med dom tongue

vinnarskalle!
907 Inlägg
21 oktober 2009
Låg förbrukning Darkie smile hade du kollat upp den riktiga förbrukningen när du tankar oxå? Min gamla 325a jag hade förra året drog 0,74 långkörning ner till gävle med vinterdäck tongue bra motorer!

dARKiE
5 031 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Sitter och lirar lite FORZA MOTORSPORT 3 och provar lite fälgar på "min" bmw.
Då en av mina M3 fälgar fått sig en spricka (ska lagas med alu svets så inga fara) så ska dem säljas efter dem är fixade. Men nya ska då införskaffas.. fastnade för dessa fälgar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/788226_5q3mxk.jpg
Någon som vet vad dessa fälgar heter?

När jag lirade som sagt, vet någon vad det heter och eller vart dem säljs? 18tum..

Btw, dem heter hamaann på spelet, men hittar inte dem på google..  jävligt skönt spel ialf..  : )
Senast redigerat av Darkie (24 oktober 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Vet att jag är lite jobbig nu med mina FORZA bilder.

Men det är ett perfekt spel för att testa "framtida" fälgar till sin kärra. Man ser så tydligt ifall det är fint eller ej.

Nu undrar jag om någon VET om ROTAS fälgar passar på en Bmw???

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/789428_s3i0sd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/789429_o4kd3h.jpg

Vet att ROTA är lite JDM Japanar stuk.
Men vill vara lite egen och gå emot strömmen!

Deras fälgar är grymt snygga, så hade varit kul om någon vet om dessa säljs med andra bultmönster än te japanare.. : )

mvh skog

Sök