En del folk borde inte ha körkort...

Portal Filkörning?
10 juni 2008 · 852 Inlägg

BTLulle skrev:
Jo det har stor betydelse hur fort man kör för kör du 5km/h så hinner du stanna. Det är som Roy Wedherby (osäker påstavningen) sa en gång i tiden "Hastighet dödar". Men i hans fall var det  i och försig farten på gevärskulan som han menade smilesmilesmilesmile men stämmer även i trafiken.

MVH Peter

jo visst jag hinner stanna... men gör han jag möter det då?
kanske funkar att köra i 5 km/h om man ser en älg eller en tant som vandrar ut på vägen men en mötande bil i 290...

det var så jag menade
man kan inte räkna sig själv som ända faktorn i trafiken.

azid Det som inte dödar gör ont
10 juni 2008 · 2 668 Inlägg

när man pendlar tycker jag man möter folk helatiden som missbedömmer och kör mer i mötande fil än sin egen. många gånger man tackar nån över attt den där extra lilla astfalltskanten som man kan dyka ut på.

men sen tycker jag folk verkar ha så jävla svårt för att hjälpa varandra i trafiken. man flyttar sig inte om folk vill köra om utan man ligger och slickar mittlinjen i 85 och är det nån som kör om  och kommer in i deras körfält då ska man fan fronta med honom istället för att köra ut imot sidan och hjälpa honom rätta till misstaget.....



hjälp varandra därute på vägarna

2slow
Portal Filkörning?
10 juni 2008 · 852 Inlägg

azid skrev:
när man pendlar tycker jag man möter folk helatiden som missbedömmer och kör mer i mötande fil än sin egen. många gånger man tackar nån över attt den där extra lilla astfalltskanten som man kan dyka ut på.

men sen tycker jag folk verkar ha så jävla svårt för att hjälpa varandra i trafiken. man flyttar sig inte om folk vill köra om utan man ligger och slickar mittlinjen i 85 och är det nån som kör om  och kommer in i deras körfält då ska man fan fronta med honom istället för att köra ut imot sidan och hjälpa honom rätta till misstaget.....



hjälp varandra därute på vägarna

ibland är det svårt när man ligger på en 50 väg mitt inne i sammhället >.< om jag skulle gått ut i kanten så hade jag kört av vägen och förmodligen sabboterat fälgarna.
dessutom trodde jag inte han skulle vara så korkad att köra om. var ju glasklart att det inte alls skulle funka

azid Det som inte dödar gör ont
10 juni 2008 · 2 668 Inlägg

Portal skrev:

azid skrev:
när man pendlar tycker jag man möter folk helatiden som missbedömmer och kör mer i mötande fil än sin egen. många gånger man tackar nån över attt den där extra lilla astfalltskanten som man kan dyka ut på.

men sen tycker jag folk verkar ha så jävla svårt för att hjälpa varandra i trafiken. man flyttar sig inte om folk vill köra om utan man ligger och slickar mittlinjen i 85 och är det nån som kör om  och kommer in i deras körfält då ska man fan fronta med honom istället för att köra ut imot sidan och hjälpa honom rätta till misstaget.....



hjälp varandra därute på vägarna

ibland är det svårt när man ligger på en 50 väg mitt inne i sammhället >.< om jag skulle gått ut i kanten så hade jag kört av vägen och förmodligen sabboterat fälgarna.
dessutom trodde jag inte han skulle vara så korkad att köra om. var ju glasklart att det inte alls skulle funka

nej jag kritiserad inte dig var  mer överlag jag menade. inne i ett samhäle kör man inte om. om man inte måste då förstås. ibland finns det anledningar till att folk kör som idioter.

när jag skulle köra tjejen på bb så gick det bra i början men efter nån mil så bad hon mig snällt att snabba på om jag inte vill göra jobbet själv på en parkering... så börjar köra snabbare. kommer ikapp en saab 9k med nån snor unge i som vägrar slälppa förbi mig på grund av nån jävla prestich grej ifrån honom. var påväg att trycka honom av bron vid midlanda....

2slow
Skiftnyckel
10 juni 2008 · 106 Inlägg

Nä, va fan. Finns nå jäkla idioter till förare ute på vägarna. Men man är väl lite av en galning själv när man sitter bakom ratten emellanåt. *visslar oskyldigt*
Ibland undrar man om dem hittat körkortet i flingpaketet på morgonen..

Just me.
axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
10 juni 2008 · 764 Inlägg

Finns många halvroliga förare, det är en sak som är säker.
Jag har också mött en omkörande bil mitt i en kurva. Ställde mig på bromsen och stod still när han lyckades slänga sig in precis framför mig.

Mötte även en förnäm gubbe i kostym som satt och pratade telefon samtidigt som han körde sin fina BMW. Enda problemet var att jag mötte honom i en rondell big_smile

maccswe
10 juni 2008 · 200 Inlägg

Läste för några dagar sen om att i japan (tror jag det va), måste man ha en skylt bak på bilen om man är över 70 år. Tycker det är klockrent fan så jävla många gånger nått gammalt vart nära på att smälla med en när dom inte kolla dödavinkeln osv osv. Men iaf dom hade bötfällt flera tusen pensionärer som inte hade satt upp den skylten redan första dagen! :-)

gamlingen
10 juni 2008 · 5 198 Inlägg

Då skulle det va skylt på 18-20 oxå,, de tror oftast att de kan mer är dom tror..

maccswe
10 juni 2008 · 200 Inlägg

Jo sant, blir en jävla massa skyltar överallt :p

BTLulle
10 juni 2008 ·

Håller med Gammligen, det är oftast inte dom äldre som ligger på 60-70 som orsakar olyckorna utan dom som kör 90-150 och gör idiotomkörnigar och tror dom är L Hamilton.

MVH Peter

Opelmadness German cars, quality and beyond
10 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Var ute på byn en helg tidigt i vår och körde runt lite, då jag möter en a-traktor, men i samma veva svänger det ut en annan traktor och börjar en omkörning!
Jag fick väja ner utanför vägbanan! Som tur var var det inget dike, men jävlar va arg jag blev! Vände och satte efter den fan. Fick tyvärr aldrig stopp på honom, men jag gissar på att han blev jävligt skraj.
Tog reg.numret på skrotet, ringde och tipsade snuten om en traktor som gick bra mycket mer än 30.. Men de har inte gjort nåt än.. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
kolvas
10 juni 2008 · 4 001 Inlägg

BTLulle skrev:
Håller med Gammligen, det är oftast inte dom äldre som ligger på 60-70 som orsakar olyckorna utan dom som kör 90-150 och gör idiotomkörnigar och tror dom är L Hamilton.

MVH Peter

om dom ligger i 60-70 på en 90 väg så är det oftast dom som indirekt orsakar olyckor...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Portal Filkörning?
10 juni 2008 · 852 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Var ute på byn en helg tidigt i vår och körde runt lite, då jag möter en a-traktor, men i samma veva svänger det ut en annan traktor och börjar en omkörning!
Jag fick väja ner utanför vägbanan! Som tur var var det inget dike, men jävlar va arg jag blev! Vände och satte efter den fan. Fick tyvärr aldrig stopp på honom, men jag gissar på att han blev jävligt skraj.
Tog reg.numret på skrotet, ringde och tipsade snuten om en traktor som gick bra mycket mer än 30.. Men de har inte gjort nåt än.. sad

men ehm... a-traktorer brukar väll inte ha regnummer?

elelr de kanske inte va a-traktor du menade slog de mig nu... :p

Senast redigerat av Portal (10 juni 2008)

kolvas
10 juni 2008 · 4 001 Inlägg

Portal skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Var ute på byn en helg tidigt i vår och körde runt lite, då jag möter en a-traktor, men i samma veva svänger det ut en annan traktor och börjar en omkörning!
Jag fick väja ner utanför vägbanan! Som tur var var det inget dike, men jävlar va arg jag blev! Vände och satte efter den fan. Fick tyvärr aldrig stopp på honom, men jag gissar på att han blev jävligt skraj.
Tog reg.numret på skrotet, ringde och tipsade snuten om en traktor som gick bra mycket mer än 30.. Men de har inte gjort nåt än.. sad

men ehm... a-traktorer brukar väll inte ha regnummer?

elelr de kanske inte va a-traktor du menade slog de mig nu... :p

jo, dom ska ha en (1 st) nummerplåt, men dom får placera den fram eller bak

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
FL3JM Inga konstigheter
10 juni 2008 · 2 064 Inlägg

Trots att det finns mos i kärran jag glider i så är jag en RIKTIG FEGIS när det gäller omkörningar. Är det en  raksträcka och jag ser en bil långt bort så skiter jag i att köra om typ. Vill ha helt 100% grönt innan jag kör om, och då plattar jag så jag hinner om på kortast tid.

Better be safe than sorry!

Rallyhalle
10 juni 2008 · 4 299 Inlägg

gamlingen skrev:
Då skulle det va skylt på 18-20 oxå,, de tror oftast att de kan mer är dom tror..

Då e de lika bra att köra som dom göra i nåra andra länder tex Frankrike. Där har dom en dekal för dom som precis tagit körkort o den måste man typ ha 2-3 år lr hur de nu va.

Men de kanske  va de du mena egentligen roll

//Jacob

gamlingen
10 juni 2008 · 5 198 Inlägg

Rallyhalle skrev:

gamlingen skrev:
Då skulle det va skylt på 18-20 oxå,, de tror oftast att de kan mer är dom tror..

Då e de lika bra att köra som dom göra i nåra andra länder tex Frankrike. Där har dom en dekal för dom som precis tagit körkort o den måste man typ ha 2-3 år lr hur de nu va.

Men de kanske  va de du mena egentligen roll

//Jacob

typ   L  = Learning

BTLulle
10 juni 2008 ·

Kolvas skrev:
om dom ligger i 60-70 på en 90 väg så är det oftast dom som indirekt orsakar olyckor....

Det är fortfarande idioten som kör om som skapar olyckorna

jordbrukstraktorer och hjulastare får gå 50 om dom har bromsar på alla hjulen

MVH Peter

kolvas
10 juni 2008 · 4 001 Inlägg

BTLulle skrev:

Kolvas skrev:
om dom ligger i 60-70 på en 90 väg så är det oftast dom som indirekt orsakar olyckor....

Det är fortfarande idioten som kör om som skapar olyckorna

jordbrukstraktorer och hjulastare får gå 50 om dom har bromsar på alla hjulen

MVH Peter

det finns något som heter trafikrytm, och det är oftast när den störs som det blir olyckor.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Sonnbring Opelfreak
10 juni 2008 · 431 Inlägg

BTLulle skrev:

Kolvas skrev:
om dom ligger i 60-70 på en 90 väg så är det oftast dom som indirekt orsakar olyckor....

Det är fortfarande idioten som kör om som skapar olyckorna

jordbrukstraktorer och hjulastare får gå 50 om dom har bromsar på alla hjulen

MVH Peter

Varför är man en idiot om man kör om en bil som ligger i 60 på en 90 väg?

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang