3743
Sök

Angående röstningen

264 Inlägg
21 januari 2006
Trådstartare
Jag blir riktigt sne när folk sätter 1ór å 2ór på självklart seriöst fina bilar. Okey, det är upp till var och en att avgöra om en bil är schysst eller rostig. Men en 1á i betyg tolkar jag för "skroten omgående" och en 2á bara "rosthög eller ointetsägande bil". En del röstar å tittar bara på motor effekt medans andra går efter utsidan, å resten går en balansgång mellan styling och tuning. Min bil e verkligen inte den snyggaste eller ballaste bilen här, men whatafukk! Lägga en 2á i röst? Vad är problemet? Okey, den har inte 400hk men den har ju iallafall så det räcker för å driva 2 småbilar.. Fattar igentligen inte varför jag ens bryr mig, det är ju uppenbart att folk gör det för å jävlas..
Keep it real dudes!   8[

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
21 januari 2006
De e ju ändrat nu så att 1:orna inte e lika mycke värda  på en bil med högt snittbetyg. Eller har jag missuppfattat de hela? Läste de någonstans?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

517 Inlägg
21 januari 2006
Din bil såg väl rätt okej ut, men bilderna kunde det ju ha varit lite mer variation på för man vill ju ser mer än bara bakpartiet så det kan ju vara en bidragande orsak till låga poäng.

Personligen brukar jag inte poängsätta bilar med suddiga eller mörka bilder etc.
Något annat jag stör mig på på foton är när folk vinklar kameran så det ska bli "coola" vinklar och sedan inte har några normala bilder.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
21 januari 2006
avundsjuka kommer alltid att finnas.
Jag har med fått 1:or och tycker definitivt inte min bil är en rosthög.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Colaberoende
1 219 Inlägg
21 januari 2006
Har också fått ettor och har funderat på om folket som sätter ner poängen på bilarna har egna bilar själva. Min bil är inte extrem eller nått som höjer sig men medelmåttig borde den vara. Att Cascade har fått ettor beror nog mest på  avundsjuka.. Tyckte den var riktigt grym.

Rekondare
289 Inlägg
21 januari 2006
Ena skrev:
Har också fått ettor och har funderat på om folket som sätter ner poängen på bilarna har egna bilar själva. Min bil är inte extrem eller nått som höjer sig men medelmåttig borde den vara. Att Cascade har fått ettor beror nog mest på  avundsjuka.. Tyckte den var riktigt grym.

För det mesta så tycker jag att det verkar som om att folket här som inte har några bilar uppe är de som skriver dåliga kommentarer på bilarna och även sätter 1:or o.s.v. även de som är mest högljuda på forumet med sina åsikter...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
21 januari 2006
Jag dubblerade mina 1or när jag började lägga fler inlägg forumet
Väldigt synd på denna eminenta sida.
Men visst man får ju acceptera att alla inte gillar ens bil
Men som sagt då skulle väl mina 5or ha fördubblats dom med big_smile
Senast redigerat av rickard10735 (21 januari 2006)

Administratör
11 967 Inlägg
21 januari 2006
Det är som Turbo_A4 skriver. Dessa avvikande betyg har inte alls samma betydelse som förut. Kolla på topp 250 och bilarna högst upp som exempel. Vi kan ta Deamon-supran och räkna:

374 röster totalt fördelade så:

5: 272 st.
4: 26 st
3: 14 st
2: 11 st
1: 51 st (!!)

Räknar man ut medelbetyget som vanligt så får den 4.088

Om ni tittar på bilens faktiska snitt så har den 4.784 och ligger i toppen

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Såld på Italienare
579 Inlägg
21 januari 2006
Endast folk med bilar publicerade får rösta?

Rekondare
289 Inlägg
21 januari 2006
Johanromeo155 skrev:
Endast folk med bilar publicerade får rösta?

Ingen tokig idé...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
21 januari 2006
Får låna kamera av någon tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
21 januari 2006
Jag känner ändå att det är en stor märkespåverkan i röstningen...

Volvo hackar på Saab
Saab hackar på Volvo
osv.

Därigenom de låga rösterna! Tror jag... Och det är inget man kommer ifrån, avundsjuka finns alltid, man kan ju ta bort betygsystemet men då kan det nog bli lite tråkigt sad

Vi får nog leva med alla skandaler som skamröstar, jag röstar aldrig såvida jag inte tycker att bilarna i frågan är snygga, då blir det från 3 - 5 för min del!

Men det är jävla tråkigt att folk inte kan behärska sig!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök