4967
Sök

50% E85 & 50% 95oktan?

281 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Minns inte vart jag lästa det någonstans, men man kunde köpa nån typ av "booster" och hade man hällt i det i tanken så var det inga problem att tanka 50/50 av E85 & 95oktan?
Stämmer det, kan man göra så?
Jag tror det var Jula katalogen jag såg det i.

/ Viggen

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

4 001 Inlägg
10 juni 2008
Viggen77 skrev:
Minns inte vart jag lästa det någonstans, men man kunde köpa nån typ av "booster" och hade man hällt i det i tanken så var det inga problem att tanka 50/50 av E85 & 95oktan?

/ Viggen

alla sorters booster/tillsatser är bara dyrt skit som inte gör någon som helst nytta...

det är bara att testa, börja med 10% och sedan öka tills du märker att bilen går dåligt eller blir svårstartad

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

553 Inlägg
10 juni 2008
Viggen77 skrev:

/ Viggen

Finns väldigt många som kör på olika typers balndning på etanol - 95 oktan. Vet även dem som kör på enbart e85 i sina 740is och min bror kör e85 i sin audi a6 -01, dock inte på vintern wink

Men vad som funkar i din bil får du ju prova dig fram, fast den kommer ju dra mer bränsle också men de vet du nog redan tongue
Senast redigerat av Chrill27 (10 juni 2008)

1 892 Inlägg
10 juni 2008
Min Audi 80 har jag kört på 50/50 Blandning bra länge nu, idag kanskanede jag 75% Etanil och 15%95 Oktan
FUnkar fiiina smile  testa i liten skala först,   om den blir at gå dåligt så slå i mer bensin bara så går den som den ska,
Lycka till

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
10 juni 2008
jag kör 50/50 i bmwn! funkar fin fint! och jag klarar av att liga under litern/mil också! så jag e helnöjd! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 juni 2008
Det var en riktigt slapp BMW då. big_smile

Blandade 50/50 i min T-5R och förbrukningen steg från 0,7l/mil på landsväg till 1l/milen jämnt, men vilken skillnad i draget, och det var ju så trevligt att kunna tanka 15 liter på en hundring big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

281 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Ni som kör med blandat, har ni haft i någon typ av booster då, eller blandar ni ändå?

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

Sök