Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

M103
12 juni 2008 · 1 570 Inlägg

1. Folk som inte håller avstånd

2. Folk som ska tränga sig in framför en på motorvägar med 1-2 filsskiften. Lägger alla sig till höger när skylten kommer upp så blir det inga köer.

3. Folk som ligger och kör max 110 i ytterfilen på trefiliga motorvägar.

4. Folk som inte kan "varannan bil regeln" i köer.

FireTraXX DFFL
12 juni 2008 · 9 020 Inlägg

henrikh skrev:
2. Folk som ska tränga sig in framför en på motorvägar med 1-2 filsskiften. Lägger alla sig till höger när skylten kommer upp så blir det inga köer.
.

Ser du en vit lastbil som ligger ensam i vänsterfilen (I samma hastighet som bilarna höger om sig, alltså stillastående) så kan det vara jag. big_smile
Hatar folk som smiter förbi för att komma längst fram i köer.
Det är som du säger, dem som stoppar flödet när de ska trycka in sig nånstans sen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kanelbullen
12 juni 2008 · 1 722 Inlägg

Nå gamla TANTER med Cykel som LEDER cykeln iställen för ATT CYKLA med cykeljäveln , fattar dom inte bättre tongue ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
jagobilen
12 juni 2008 · 11 Inlägg

Håller med om helljuständningen. Jag kommer ihåg ifrån när jag tog körkort (bra många år sedan nu) att läraren sa att man skulle slå på helljuset i mötesögonblicket eller alldeles strax före... Tror fan att jag skulle slå ihjäl idioten som kom på denna regel.. Det är som att möta en fotoblixt, man ser inte ett skit efter mötet. Snacka om trafikfarligt.

TheFinnishFlash Avstängd
12 juni 2008 · 1 266 Inlägg

Alla jävla idioter som blinkar med helljusen som galningar så fort jag kör om dom på motorvägen !
sköt ert så sköter jag mitt

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
_Jacob_
12 juni 2008 · 263 Inlägg

sega och fega människor

Bjuuuu han!!
psi Stressfläkt Racing
12 juni 2008 · 337 Inlägg

folk som inte blinkar vid korsning/ronell och dem som ligger 30 på 50väg i tron att det är 30 fast de har en 10bils svans efter sig tongue

evilaudio
12 juni 2008 · 16 195 Inlägg

retar mig på folk som bryr sig om hur ja kör.. "sköt dig själv å skit i andra"

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
M@sken
12 juni 2008 · 461 Inlägg

2+1 väg när folk kör i 100 och har väldigt brott om!  för att sedan köra i 80 när det blir enkelfil! ofta volvo v70...

stör mig väldigt mycket på folk som inte använder bilinkers med!

Senast redigerat av M@sken (12 juni 2008)

Turbomatte Lackerare/Rekondare
12 juni 2008 · 834 Inlägg

glnrt skrev:

Turbomatte skrev:
Alla SAAB-raggare som envisas med att ha dimljus på jämt och ständigt, vilket ska tydligen vara skitballt!...............NOT!

Haha, alla volvo-raggare då? kan säga dig att det är likadant med dom:D, fast värst med dimljusen är nog folk med bmw:P

Det har jag inte märkt av här i lkpg iaf. här är det bara fol med råstylade orginal saabar (dvs 9-3or med aero paket osv) som har dimljusen på, visst har både dimljus på bmwn och volvon men dom används just bara vid dimma. men endå alla som kör med dimljus när det ej behövs stör jag mig på.

roxe Jesus didn´† Tap
12 juni 2008 · 1 146 Inlägg

Man ska ge tecken in och ut ur cirkulationsplatsen.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
st220hgv Chaufför
12 juni 2008 · 418 Inlägg

Håll avstånd! Så irriterande när folk ligger typ 1 sekund bakom en. Skulle man behöva tvärbromsa så är det troligen en olycka framme!!

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
gamlingen
12 juni 2008 · 5 198 Inlägg

roxe skrev:
Man ska ge tecken in och ut ur cirkulationsplatsen.

För er som ännu inte fattat

http://publikationswebbutik.vv.se/uploa … tgava7.pdf

Finns INGET krav på att ge tecken på väg IN i cirkulationsplats

Senast redigerat av gamlingen (12 juni 2008)

lingua
12 juni 2008 · 2 271 Inlägg

gamlingen skrev:

roxe skrev:
Man ska ge tecken in och ut ur cirkulationsplatsen.

För er som ännu inte fattat

http://publikationswebbutik.vv.se/uploa … tgava7.pdf

Finns INGET krav på att ge tecken på väg IN i cirkulationsplats

Word!

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Rallyhalle
12 juni 2008 · 4 299 Inlägg

De värsta e idioter som burnar trots att dom har bilar bakom sig, gärna där de e grus också mad

Sen e de väl pajasar som inte lärt sig tilläggsskyltar. Finns en sträcka här i Vaxholm som de är 30 mellan 7-17, men kommer man vid halv 8 så ligger dom ju ändå i 30 o gärna under. Trots att de e 50.

Sen när folk inte blinkar stör jag mig som fan på också!

M@sken
12 juni 2008 · 461 Inlägg

kom på en sak till smile Turister på österlen!dom kör jätte sakta!

blacken
12 juni 2008 ·

"Alla i hela världen kör som ogenomtänkta praktarslen, utom du och jag. Men jag tycker att du kör lite som en kärring" big_smile

Pierre_r Lastbilsmekaniker
12 juni 2008 · 729 Inlägg

folk som inte kollar om det är fritt att köra ut på en huvudled när dom svänger ut och man ligger 2 meter från sidan på dom. har fått stå på bromsen ett par gånger och tuta på dom, först då märker dom att det kanske inte e så skönt o få min front i sidan på deras bilar.

anvandare_12345
12 juni 2008 · 654 Inlägg

90-åriga damer/gubbar som ligger i 65-70 km/h på motorväg (110 km/h). Gör B-körkort tidsbegränsat och inför återkommande läkartester efter ~50/60 års ålder?

terazzi
13 juni 2008 ·

FOLK SOM INTE BLINKAR ALLS*jävla volvofjant*  man kör ju saab wink
kunde inte låta bli nu, men hade en jävla idiot bakom mig idag.. körde ikapp mig i 90 km/h på 70 väg och jag låg i 70 så tongue o sen låg han mig i röven hela jävla tiden.. fyfan för folk som inte blinkar..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang