Xenon - Humanhabit?

mb-dape
30 januari 2011 · 13 Inlägg

Tänkte bara berätta att det tog över 6 veckor innan jag fick min defekta ballast och lampa utbytta. De kom nu i veckan. Exakt samma visa som förra gången en lampa gick sönder, massor av löften om att de har skickat sakerna, förra gången tog det också över en månad och minst 5 telefonsamtal.

Det är inte tiden det tog som jag har mest problem med, jag kan ha förståelse för att man kan ha slut på lagret eller liknande, utan att varje gång jag har ringt så har jag fått svaret att "det är skickat igår, har du inte fått det idag så får du det imorgon". Vid 6:e samtalet så var jag så trött på att höra samma sak så jag frågade om de inte tänkte skicka dem överhuvudtaget, i så fall kunde jag lika gärna sluta ringa. Fick prata med någon annan då, som sa att de hade skickat grejerna som vanligt brev och inte kunde spåra dem. Men han skulle skicka nya som rekommenderat brev SAMMA DAG och skicka kolli-id som sms. Varken grejer eller sms kom.

Sen har jag ringt och bett dem kolla upp det och höra av sig, tre gånger har de sagt att de skulle ringa tillbaka, men inte hört av sig. Fler än en gång har tjejen som jag pratat med sagt att hon PERSONLIGEN ska skicka sakerna till mig samma dag, och sen inte gjort det?!

Världens SÄMSTA kundtjänst helt enkelt, som inte håller vad de lovar och verkar totalt handlingsförlamad.

När jag ringde 11:e gången på 6 veckor så bad jag att få prata med chefen. Han var trevlig, berättade att han hade tagit över företaget för ett tag sedan och ville självklart inte ha några missnöjda kunder. Dagen efter hade jag grejerna i brevlådan. smile

Jag tänker aldrig handla där igen, dels för att kundtjänsten har noll koll men om en ballast och två lampor går sönder inom ett år så är det ju inga kvalitetsgrejer direkt.

Nu vet jag att Humanhabit är ett ganska litet företag och eftersom chefen verkade vettig så känns det lite dumt att dissa dem såhär, men kan man inte ha en fungerande kundtjänst får man räkna med besvikna kunder.

Senast redigerat av mb-dape (30 januari 2011)

sik
30 januari 2011 · 1 072 Inlägg

Handlat massor från dom utan några konstigheter. Köpt xenon från xenonkungen innan som höll precis över ett år så garantin inte gällde, då även med seg leveranstid på flera månader och löften där imellan om att det skulle komma. Vet att humanhabit jobbar hårt på att få låga priser och hög kvalité genom att ha egen utveckling och stora inköp.

NU säger jag inte att de är bäst på nått sätt utan att man får en egen uppfattning om saker å ting då man drabbas olika som kund. Men av egen erfarenhet så är de helt OK.

Rinkan Klantarsel
2 februari 2011 · 26 Inlägg

Vad använder ni för Watt? Velar lite mellan 50 och 35 : S

"Stämmer det att min bil är slut?"
"Ja visst. Du får inte sålt ´en till en sketfull skrothandlare ens en gång."
Saab 9-3 SE "Lansen" (1999)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
31 maj 2011 · 1 004 Inlägg

Har handlat xenonsatser av både Xenonkungen och nu senast även Humanhabit. Har fått problem med defekta grejer och felleveranser hos båda företagen. Men båda ställena har visat full respons och efter att jag skickat mejl och förklarat läget så har grejerna dunsat ner i brevlådan helt kravlöst inom några dagar. Så från min sida känner jag fullt förtroende för båda.
Ville bara dela med mig av dessa erfarenheter.
Mvh

"My drinkingteam has a racingproblem"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang