1839
Sök

Xenon - Humanhabit?

377 Inlägg
28 augusti 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59814/445098_61ep69.jpg
Innan Xenonkonvertering på bilden syns Xenon look lampor

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59814/445099_9lvpwu.jpg
Efter Xenonkovertering 6000K, OBS! ENDAST EN LAMPA FUNGERANDE OBS!

Så ser det ut smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 augusti 2008
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:
7fyrkant skrev:
Satte beställningen idag på vvme.com och tog 30min så var den bekräftad. Kommer senare med bilder när jag får dom.... Aktuella kursen och en omgång H1 converterings sats blev 440.60:- SVENSKA ENKRONOR....

hehe känn dig blåst... ja beställda i måndags, de blev bara 438.45 för mig wink Dollarn verkar vara på väg upp..

SVIN! ;D jag ska kräva mina 2kr tillbaka.... big_smile hehe hur verkar sakerna kvalitets mässigt?

hehe, jadu, bra fråga, ja låg och sov när dom skulle leverera idag så ja antar att dom gör ett nytt försök imorgon :p så imorgon får ja kolla hur dom funkar..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

21 Inlägg
30 augusti 2008
Ellertz skrev:
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:

hehe känn dig blåst... ja beställda i måndags, de blev bara 438.45 för mig wink Dollarn verkar vara på väg upp..

SVIN! ;D jag ska kräva mina 2kr tillbaka.... big_smile hehe hur verkar sakerna kvalitets mässigt?

hehe, jadu, bra fråga, ja låg och sov när dom skulle leverera idag så ja antar att dom gör ett nytt försök imorgon :p så imorgon får ja kolla hur dom funkar..

Vill höra resultat big_smile. jag velar nu om jag ska sätta dom i mina Bosch Navigator lampor eller om jag ska sätta i helljuset bara.... sätter jag i helljuset så måst jag hitta köpare till mina 3navigatorer..

Norrlänning
1 453 Inlägg
30 augusti 2008
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:
7fyrkant skrev:

Vill höra resultat big_smile. jag velar nu om jag ska sätta dom i mina Bosch Navigator lampor eller om jag ska sätta i helljuset bara.... sätter jag i helljuset så måst jag hitta köpare till mina 3navigatorer..

Jooodå, nu sitter dom på audin smile de blev en jäkla skillnad på 4300K och halogen, så de var helt klart värt pengarna.. Så nu funderar ja på att beställa en till sats till helljusen..

- Har du champagne?

5 Inlägg
31 augusti 2008
Nu vill ju inte jag påpeka nåt som en del redan sagt men på deras sida står...
"OBS! För lampor som har funktionen hel och halvljus integrerad i samma lampa, ska bi-xenon väljas! Detta gäller lampsockel H4, 9004, 9007 samt H13." wink

//Over n out, Gloss.

P.s...det kommer bli fint på volvo 740´n...d.s big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2008
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:
7fyrkant skrev:
Satte beställningen idag på vvme.com och tog 30min så var den bekräftad. Kommer senare med bilder när jag får dom.... Aktuella kursen och en omgång H1 converterings sats blev 440.60:- SVENSKA ENKRONOR....

Kostar 40,99 dollar nu. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 september 2008
FireTraXX skrev:
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:

I know, men med frakten och allt blev 440sek tror ja big_smile

- Har du champagne?

DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Ellertz skrev:
FireTraXX skrev:
7fyrkant skrev:

Meeeh. tongue
Men det är billigt ändå. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

21 Inlägg
1 september 2008
Ellertz skrev:
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:

Jooodå, nu sitter dom på audin smile de blev en jäkla skillnad på 4300K och halogen, så de var helt klart värt pengarna.. Så nu funderar ja på att beställa en till sats till helljusen..

bilder....?

726 Inlägg
1 september 2008
hur är det vid besiktining? går dom igenom?

46 Inlägg
1 september 2008
Rallyhalle skrev:
HenkeEdge skrev:
Hur är det med xeonkonverterat och att besikta bilen, har dom blivit hårdare mot "lampmoddning"?
Tur att man har orginalxeon på beemern men på hellyset har man ju vanlig H7-lampa.

H7an får du byta till Xenon om du vill. Helljuset o dimljuset får man konvertera till xenon, men inte halvljuset.

Så de e bara o byta ut helljuset om de nu va de du undra roll

//Jacob

Kraven för att det skall vara lagligt och besiktningsbart med eftermonterat Xenon är: bilen ska ha luftfjädring, lastkännande ventil som är synkad med nivåreglering på strålkastarna. det är endast Scania lastbilar som är godkända att eftermontera Xenon på!

Den som vågar gasa fullt har trimmat för lite..

198 Inlägg
1 september 2008
det här singel kittet är det bara helljus då eller? så då klarar man sig på besiktningen? är sugen på köpa till audin, åtminstonde helljus och dimljus skulle va nice, antar att det bara är att beställa två kit då med rätt sockel? smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 september 2008
FireTraXX skrev:
Ellertz skrev:
FireTraXX skrev:

Meeeh. tongue
Men det är billigt ändå. big_smile

jaa de är sjukt billigt smile sen verkar de vara skapligt  kvalite på de också.. prisvärt!

- Har du champagne?

Miklen
1 september 2008
Har inte haft några problem me mina i skrivande stund..har suttit i ett tag nu..

377 Inlägg
2 september 2008
Här kommer en uppdatering på hur mina ljus ser ut, förra bilderna jag la upp så var det endast en lampa som fungerade nu fungerar båda med hjälp av humanhabit.se smile
Före;
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59814/449675_g6abse.jpg
Xenon Look halogen, se nästa bild för äkta H.I.D Xenon 6000K av humanhabit smile
Efter;
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59814/449687_heqy1q.jpg
Äkta H.I.D Xenon 6000K

Mvh smile
Senast redigerat av Jokk3 (2 september 2008)

SQ
1 343 Inlägg
2 september 2008
ska också beställa nu när mörkret börjar komma, lite frågor, är detta bara i halvljus? eller i båda? eftersom man vill juh se bra i helljus och halvljus....

hur går man till väga? är de ebay eller vart beställer ni ifrån? humanbit eller?

Ljudnörd!

Pulare
248 Inlägg
2 september 2008
http://www.humanhabit.se/
funderar också på deras xenon. Har även en dvd stereo från dem=)

Norrlänning
1 453 Inlägg
3 september 2008
Lardi skrev:
ska också beställa nu när mörkret börjar komma, lite frågor, är detta bara i halvljus? eller i båda? eftersom man vill juh se bra i helljus och halvljus....

hur går man till väga? är de ebay eller vart beställer ni ifrån? humanbit eller?

Köp på www.vvme.com ist smile

Billigt nu när dollarn är låg, snabb frakt och allt funkar perfekt smile  Om du har H4 lampor i så behöver du troligen Bixenon, som är både hel och halvljus. Annars behöver du en sats i halvljusen och en sats i helljusen.

- Har du champagne?

SQ
1 343 Inlägg
3 september 2008
Ellertz skrev:
Lardi skrev:

Köp på www.vvme.com ist smile

Billigt nu när dollarn är låg, snabb frakt och allt funkar perfekt smile  Om du har H4 lampor i så behöver du troligen Bixenon, som är både hel och halvljus. Annars behöver du en sats i halvljusen och en sats i helljusen.

de såg väldigt bra ut, ,men nu till frågan, va är de fär socket ja ska ha? fanns juh en uppskö, är de h4 orginal på focus eller någon annan?

Ljudnörd!

Trucker
75 Inlägg
3 september 2008
Jag har beställt därifrån igår, kan lägga upp bilder när det kommer wink

Sök